مقالات

سه قانون طلایی برای خرید مانیتور

 

سه قانون طلایی برای خرید مانیتور

 

اگر شما در بازار به دنبال خرید یک مانیتور هستید ،ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین مانیتور دلخواه را انتخاب کنید.اگر شما یک کامپیوتر رومیزی دارید پس به یک مانیتور خوب هم نیاز دارید.

 

 1) نیاز خود را بدانید

قبل از اینکه شما بخواهید برای خرید یک مانیتور بروید و پول خود را صرف خرید کنید سؤال‌های زیادی هست که باید از خودتان بپرسید .

مهم‌ترین موضوع این است که شما چه کاربردی از مانیتور دارید؟

این شما پنجره‌ای را برای وب‌سایت و ایمیل باز می‌کنید؟

آیا اصول ارگونومیک برای شما اهمیت دارد؟

تنظیمات صفحه‌نمایش (osd)چطور؟

قطعاتتان چطور؟اندازه مانیتور چطور؟

آیا شما از دسته کسانی هستید که چند برنامه را هم‌زمان باهم باز می‌کنید؟

 

2) تضمین و اهمیت آن

شما قبل از هر چیز باید اطمینان حاصل کنید که تولیدکننده محصول را تضمین کرده و پول شمارا پس می دهد یا اینکه جنس را تعویض می‌کند.

بیشتر صفحه نمایش‌ها مشکلاتی رادارند که وقتی آن‌ها را از جعبه خارج کردید متوجه می‌شوید یا اینکه در ماه اول یا دوم در حین استفاده متوجه می‌شوید بنابراین شما باید توانایی  این را داشته باشید تا مانیتور را پس دهید یا حداقل عوض کنید.

یک تضمین بازگشت 90 روزه استاندارد است اما این موضوع مربوط به تک‌فروشی است.

قسمت‌های تحت پوشش تضمین مانیتور را باید در نظر بگیریم بیشتر شرکت‌ها 2تا 3 سال قطعات و کارهای ارائه‌شده را تحت پوشش تضمین قرار می‌دهند و اگر خلاف این باشد باعث بدگمانی مشتری می‌شود.

مطمئن شوید که backlight یا نور پس‌زمینه شامل تضمین است به ضمانت‌نامه شرکتی که از آن مانیتور را خریداری می‌کنید توجه کنید .

آیا پیکسل‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد ؟ یا نه؟

در حالت عادی یک یا دو پیکسل معیوب در مانیتور عادی به نظر می‌رسد اما اگر تعداد آن از دو پیکسل بیشتر باشد شما باید بتوانید مانیتور را به محل خریداری‌شده ببرید و آن را تعویض کنید یا اینکه پس دهید.

هنگام خرید مانیتور شما باید از بسته‌بندی صحیح و سالم آن مانیتور مطمئن شوید. ممکن است شما نیاز به استفاده از خدمات تضمین داشته باشید و برای حمل‌ونقل و بردن مانیتور به یک بسته‌بندی خوب نیاز دارید ،مانیتورها معمولاً بزرگ‌اند و احتمال شکستن آن‌ها زیاد است و محافظت از آن‌ها بسیار سخت است شما نمی‌توانید هنگام حمل‌ونقل مانیتور به‌راحتی از هر جعبه‌ای استفاده کنید.

 

3) کلیدی‌ترین عملکرد را چک کنید

شما وقتی یک مانیتور را روشن می‌کنید و مورداستفاده قرار می‌دهید اولین چیزی را که می‌بینید صفحه‌نمایش آن است .بسیار آشکار است که مهم‌ترین موضوع برای خریدن دوست داشتن نوع تصویر قبل از خرید مانیتور است.بهترین راه این است که خود فرد شخصاً از نزدیک نوع تصویر را ببیند.دیدن تصویر مانیتورها کمک زیادی می‌کند تا بتوانید از بین چندین مانیتور انتخاب کنید و هیچ‌چیز بهتر از چشمان شما نمی‌تواند تعیین کند که کیفیت تصویر کدام مانیتور بهتر است.در صورت امکان قبل از خرید تصویر مانیتور را چک کنید.

احتمالاً شما از قبل یک اندازه را در ذهن خود تعیین کردید.

سایز صفحه‌نمایش هم تاثیرمهمی در انتخاب شما دارد.بسیار از مانیتورهای 17 اینچی نسبت تصویر 4:3 را داردکه ممکن است متناسب با نیاز مردم امروزه که به صفحه نمایش‌های گسترده عادت کرده‌اند نباشد.

صفحه‌نمایش‌های 19 اینچی نوعی از صفحه‌نمایش‌های گسترده با نسبت تصویری16:10 هستند. متأسفانه رزولوشن آن‌ها نمی‌تواند د حالت معمول سد

راه 1366*768 پیکسل شود.

مانیتورهای 21.5 و 22 اینچی کوچک‌ترین سایز با رزولوشن 1920*1080 هستند.در این سایز مانیتورها ویژگی‌های مفید مانند hdmi و حتی displayport  شروع می‌شود.

مانیتورهای 20 اینچی در بالاترین سطح قرار دارند آن‌ها تنها مانیتورهایی هستند که هر دو رزولوشن 1920*1080 و 1920*1200 پیکسل باهم عمل می‌کنند.

مانیتورهای 27 اینچی دارای رزولوشن 1920*1080 و 2560*1440 پیکسل را دارد.شاید شما برای میز بزرگ خود سایز 27 اینچ مانیتور  را انتخاب کنید و واقعاً خوب باشد و یا ممکن است شما سایز کوچک‌تری را انتخاب کنید .

شاید شما از دسته افرادی هستید که دو مانیتور  را ترجیح می‌دهند و در این صورت باید مطمئن شوید که هر دو مانیتور روی میز شما جا می‌شوند.(2 عدد  مانیتور 27 اینچی به‌سختی روی میز جا گرفته و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.) اما وقتی‌که شما اندازه مانیتور را انتخاب می‌کنید باید به کیفیت تصویر و رزولوشن آن نیز فکر کنید.

چند پیکسل را به نمایش می‌گذارد؟جلوه تصویر آن چگونه است؟

مانیتور با رزولوشن 1080 این روزها در بازار شایع شده و در سایز 23 معمولاً شارپ تصویرش بهتر است.

یک مانیتور 27 اینچ با رزولوشن 1080p تصویر خیلی خوبی ندارد و عالی نیست چون تراکم پیکسل ان پایین است.ممکن است شما رزولوشن بالاتری را بخواهید مانند 2560*1440نه تنها وضوح تصویر بیشتر است بلکه صفحه نمایش فضای بیشتری برای آیکون‌ها ،صفحات وب و چیزهای دیگر دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *