خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس

سی پی یو لپ تاپ ایسوس

یکی از مشکلاتی که برای بیشتر لپ تاپ ها به وجود می آید خراب شدن سی پی یو لپ تاپ می باشد. امروز می خواهیم درباره تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس بیشتر با شما صحبت کنیم.

اگر درباره این مسئله اطلاعاتی در اختیار ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس چگونه انجام می شود؟  

برای تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس یا هر برند دیگری شما نیاز به یک سری ابزارهای مخصوص دارید. البته بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که افراد متخصص در زمینه لپ تاپ مراجعه کنید.

لازم است بدانید که برای تعمیر کردن این قطعه از لپ تاپ استوک یا آکبند، آسیب دیدگی آن مسئله بسیار مهمی است که در نحوه تعمیر تاثیر زیادی دارد.

اگر پایه های cpu کج شده باشد ابتدا باید تعمیر کار آن ها را صاف کند تا عملکرد پردازنده به حالت عادی خود برگردد.

اما اگر پایه های شکسته باشند باید تعویض شوند. بنابراین باید پردازنده را بررسی کرده و بعد از آن میزان و نوع آسیب دیدگی مسئله تاثیر گذاری می باشند که نباید نادیده گرفته شوند.

پردازنده لپ تاپ

علائم خرابی پردازنده لپ تاپ

علائم خرابی پردازنده لپ تاپ

برای اینکه از خراب شدن پردازنده لپ تاپ خود اطمینان بدست آورید باید به علائم و نشانه های خاصی توجه داشته باشید.

  •  زمانیکه دکمه پاور لپ تاپ را می زنید ممکن است هیچ تصویری یا صدایی را دریافت نکنید پس در این شرایط باید پردازنده لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهید.
  • در برخی از مواقع نیز راه اندازی نشدن سیستم بعد از روشن کردن آن می تواند نشان از خرابی و آسیب پردازنده باشد.
  • دقت کنید، اگر لپ تاپ ایسوس خود را روشن کردید و بلافاصله خاموش شد نیاز است که برای تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس خود هر چه زودتر دست به کار شوید.
  • روشن شدن سیستم و هنگ کردن صفحه بعد از چند دقیقه، نمایش صفحه آبی مرگ و شنیده شدن صدای بوق از سیستم هم دیگر علائم و نشانه های خرابی cpu به شمار می روند.

تست عملکرد cpu برای تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس

تکنسین ها و افراد با تجربه در زمینه تعمیرات لپ تاپ برای تشخیص دادن اینکه آیا cpu لپ تاپ شما نیاز به تعمیر دارد یا خیر آن را به به صورت نرم افزاری و سخت افزری تست می کنند.

تست سخت افزاری سی پی یو لپ تاپ ایسوس

طریقه تست سخت افزاری برای تشخیص cpu لپ تاپ بدین صورت است که از یک پردازنده جدید و سالم در لپ تاپ استفاده می کنند تا عملکرد سیستم با سی پی یو جدید هم تست شود.

تست نرم افزاری cpu

اما در روش دوم یعنی تست نرم افزاری، تکنسین بعد از آزمایش های سخت افزاری و نرم افزاری که انجام می دهد تصمیم به تعمیر cpu لپ تاپ ایسوس گرفته و یا در صورت نیاز آن را تعویض می کنند.

عملکرد cpu لپ تاپ ایسوس

تست عملکرد cpu

تعویض cpu لپ تاپ ایسوس

با توجه به مواردی که در مطالب بالا به آن ها اشاره کرده ایم و برای تعمیر cpu لپ تاپ ایسوس راه های که باید انجام شود را عنوان کردیم.

حال می خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که اگر لپ تاپ شما نیاز به تعویض سی پی یو داشت باید چه کار کنید.

  1. برای تعویض کردن cpu لپ تاپ ایوس نیز همچون تعمیر آن باید به ساختار پردازنده توجه زیادی داشته باشید. زیرا پردازنده های لپ تاپ های مختلف از ساختار متفاوتی برخوردار می باشند.
  2. اگر cpu سیستم شما از نوع جدا شدنی بوده و سوکت خور باشد، تعویض آن به مراتب راحت تر است. این مسئله مهم را هرگز فراموش نکنید که تعمیر سی پی یو لپ تاپ و به ویژه تعویض آن نیاز به مهارت و دانش تخصصی بسیار بالایی دارد.
لپ تاپ ایسوس

تعویض cpu لپ تاپ ایسوس

در نهایت اینکه

شما دوستان عزیزی که اطلاعای از نحوه تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس ندارید باید بدانید که انجام این کار توسط تکنسین بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

فردی که به عنوان تکنسین می خواهد سی پی یو لپ تاپ شما را تعمیر کند باید از این مسئله که پردازنده جدید با مادربرد همخوانی و سازگاری کامل دارد اطمینان کامل داشته و سپس اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض cpu انجام دهد.

سوالات مربوط به تعمیر سی پی یو لپ تاپ ایسوس

آیا ایسوس برند خوبی است؟ایسوس به دلیل اینکه برندی واقعا خوب و تولید کننده محصولات قابل اعتماد است، شهرت دارد و خدمات مشتریان این شرکت عالی است. تاکنون 1796 جایزه برای نوآوری، عملکرد و طراحی ایسوس به ایسوس داده شده است.
تعمیر لپ تاپ ایسوس چقدر طول می کشد؟حدود 5 روز کاری برای تعمیرات و حمل و نقل واقعی،بسته به موقعیت مکانی شما 1 تا 2 هفته را در نظر بگیرید.
طول عمر لپ تاپ ایسوس چقدر است؟لپ تاپ ایسوس به طور متوسط ​​بین 3 تا 5 سال دوام می آورد.پس از 5 سال استفاده منظم، باتری لپ تاپ ایسوس به احتمال زیاد فقط برای مدت کوتاهی می تواند شارژ نگه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *