خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس

پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس

بدون شک می دانید که صفحه نمایش لپ تاپ ها از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی پیکسل ساخته شده اند. این پیکسل ها از سه زیر پیکسل به رنگ های قرمز، آبی و سبز تشکیل شده اند که برای نشان دادن تصویر های مختلف این رنگ ها تغییر می کنند و رنگ پیکسل نیز تغیر خواهد کرد. اما اگر رنگ پیسکل ثابت بماند و تغییر نکند نشان از ایراد یا سوخته شدن پیکسل می باشد. امروز تیم خریدلند تصمیم گرفته است تا بیشتر با شما عزیزان درباره پیکسل سوخته شده لپ تاپ ایسوس و تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس صحبت کند و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهد.

پیشنهاد می کنیم اگر شما هم دارای لپ تاپ های مختلف از برند ایسوس می باشید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

پیکسل سوخته چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم اشاره ای به روند تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس داشته باشیم لازم دانسته ایم که برایتان بگوییم که اصلا پیکسل سوخته چیست؟

به ساده ترین شکل ممکن می توان پیکسل سوخته را اینگونه تعریف کرد که، پیکسلی است که روشن نمی شود و دائما سیاه می باشد.

نقطه سیاه در لپ تاپ می تواند به دلایل مختلفی همچون ضربه فیزیکی، گرد و خاک و ایرادات الکترونیکی به وجود آمده باشد.

همانطور که در متن بالا هم اشاره کرده ایم پیکسل ها از سه رنگ قرمز، آبی و سبز تشکیل شده اند که احتمال مشکل پیدا کردن هر یک از این سه رنگ یا هر سه رنگ آن ها وجود دارد.

البته ایراد در این رنگ‌های سازنده پیکسل چون در حد یک سوم اندازه پیکسل است، به اندازه پیکسل سوخته به چشم نمی‌آید، ولی اگر این زیر پیکسل‌ها ایراد پیدا کرده و همیشه روشن باقی بمانند، به خوبی دیده می‌شوند.

تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ

پیکسل سوخته لپ تاپ

روند تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس

برای اینکه بتوانید پیکسل سوخته شده لپ تاپ ایسوس یا هر برند دیگری که دارید را بتوانید تعمیر کنید باید بدانید که زمانی که باید این کار انجام شود چه زمانی می باشد؟!

زمان انجام این کار هنگامی است که نقاط رنگی در نمایشگر لپ تاپ شما ظاهر شوند.

بار دیگر یادآوری می کنیم که پیکسل سوخته به حالتی گفته می شود که هیچ یک از رنگ های قرمز، آبی و یا سبز نمایش داده نمی شوند.

برای اینکه بتوانید پیکسل سوخته لپ تاپ استوک یا آکبند خود را تعمیر کنید حتما باید به یک متخصص و تعمیرکار لپ تاپ مراجعه کنید و سرخو نباید کاری کنید.

هزینه تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس

خب، حتما برای خیلی از شما دارندگان لپ تاپ ایسوس این سوال پیش خواهد آمد که در صورت سوختن پیکسل لپ تاپ چه مقدار باید هزینه کنیم؟!

خوشبختانه باید بگوییم که هزینه تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ چندان زیاد نمی باشد.

اما از آنجایی که ما امروز تنها به تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس پرداخته ایم باید بگوییم که برآورد قیمت دقیق آن نیاز به عیب یابی دقیق دستگاه دارد.

در برخی از موارد پیکسل لپ تاپ نسوخته است و سوختگی ندارد که در اصطلاح به آن می گویند پیکسل گیر کرده است.

در حالت گیر کردن پیکسل هزینه بسیار کمتر از پیکسل سوخته می باشد.

ناگفته نماند که هزینه تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ به روشی که برای تعمیر آن استفاده شده نیز بستگی دارد.

 تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس

هزینه تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس

روش تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ

در مطلب مربوط به هزینه تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ به این مسئله اشاره کردیم که روش تعمیر می تواند در این هزینه تاثیر گذار باشد.

بنابراین در این بخش می خواهیم به روش هایی که برای تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ها مورد استفاده می باشند مخصوصا برای لپ تاپ های ایسوس اشاره داشته و کمی درباره آن ها اطلاعات در اختیارتان قرار دهیم.

  • وب سایت  JScreenFix
  • نرم افزار  PixelHealer
  • نرم افزار اندروید  Dead Pixels Test and Fix

وب سایت  JScreenFix

یکی از قدیمی ترین روش های تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس استفاده از این وب سایت می باشد.

در واقع این وب سایت یک آپلیکشن آنلاین تحت وب می باشد که در ویندور و ios قابل اجرا است.

برای استفاده از این روش شما باید وارد صفحه اصلی سایت شده و روی دکمه آبی رنگ با متن

Launch JScreenFix که پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

سپس مربع کنار صفحه را با موس بگیرید و آن را روی قسمتی از صفحه نمایش که پیکسل سوخته یا پیکسل استاک دارد، قرار داده و نیم ساعت در همین وضعیت بمانید.

نرم افزار  PixelHealer

اما دومین روش استفاده از نرم افزار PixelHealer می باشد که می توانید با کمک آن برای تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ خود اقدام کنید.

این نرم افزار یک برنامه رایگان می باشد که خوشبختانه با بیشتر نسخه های ویندوز سازگار می باشد.

بعد از اینکه این نرم افزار را دانلود کردید برای شما صفحه تنظیمات باز می شود که باید آن را با موس حرکت داده و روی پیکسل آسیب دیده قرار دهید.

البته کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که، از قسمت flashing window  با استفاده از بخش  position، مکان پنجره و با استفاده از size، اندازه آن را مشخص کنید. 

نرم افزار اندروید  Dead Pixels Test and Fix

اما آخرین روش از روش های تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس استفاده از نرم افزار دیگری به نام نرم افزار اندروید  Dead Pixels Test and Fixمی باشد.

این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد تا جای پیکسل های سوخته را شناسایی کرده و آنها را تعمیر نمایید. دکمه ی Check Dead Pixels را بزنید تا دنبال پیکسل های سوخته در نمایشگر بگردید. 

پیکسل سوخته لپ تاپ

روش های تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ

در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله برایتان شرح دهیم که پیکسل سوخته چیست؟ و اینکه برای تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس از چه روش هایی می توانید استفاده کنید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر درباره روند تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ از برهای مختلف از طریق سایت kharidland.com با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به تعمیر پیکسل سوخته لپ تاپ ایسوس

چگونه خطوط پیکسل را در لپ تاپ برطرف کنیم؟کنترل پنل را باز کنید، روی “Hardware and Sound” کلیک کنید و زیر گزینه Display را علامت بزنید. در اینجا می توانید تنظیمات نمایش مانیتور را بازنشانی کنید تا ببینید آیا می توانید خط را حذف کنید یا خیر. راهنمای لپ تاپ خود را بررسی کنید تا تنظیمات نمایشگر و وضوح مناسب را برای مشاهده بهینه بررسی کنید

آیا پیکسل های مرده از بین خواهند رفت؟خیر، پیکسل‌های مرده خود به خود از بین نمی‌روند. اغلب اوقات، حتی قابل تعمیر نیستند. با این حال، قبل از هرگونه اقدامی مطمئن شوید که پیکسل واقعاً مرده است و گیر نکرده است زیرا پیکسل های گیر کرده می توانند از بین بروند.

علت مرده شدن پیکسل در لپ تاپ چیست؟”]در حالی که بیشتر نمونه‌های پیکسل‌های مرده نتیجه یک نقص ساخت هستند، این پدیده می‌تواند از آسیب فیزیکی نیز ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *