خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

دلایل تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

همه شما کاربران عزیز بخوبی می دانید که یکی از مهم ترین اجزاء لپ تاپ های دنیا، باتری آنها می باشد که باید در حفظ و نگهداری آن ها دقت زیادی داشت. دلایل و علت های بسیاری هستند که می توانند منجر به خرابی باتری لپ تاپ شوند که گاها تعمیر کردن آن ها غیر ممکن می باشد و باید تعویض شوند. لپ تاپ های برند اچ پی از جمله لپ تاپ هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند به همین منظور امروز تنها می خواهیم اشاره ای به روند تعویض باتری لپ تاپ اچ پی داشته باشیم و برایتان بگوییم در صورت خرابی باید چطور تشخیص دهید که باتری نیاز به تعمیر دارد یا تعویض؟!

باتری لپ تاپ hp

در بخش مقدمه به این مسئله اشاره کردیم که تمام لپ تاپ های آکبند و لپ تاپ استوک دنیا دارای اجزاء بسیار مهم و حساس می باشند که باتری تنها یکی از آن اجزاء به شمار می آید.

همچنین اشاره کردیم که برند hp از جمله برندهای تولید کننده لپ تاپ در دنیا است که تا به امروز طرفداران بسیار زیادی داشته است.

بدون شک شما دوستان عزیز این موضوع را بخوبی می دانید که Laptop battery می تواند تأثیر مستقیمی در تعیین میزان فعالیت و آماده به کار بودن دستگاه داشته باشد.

بنابراین هر چه میزان کارکرد باتری بالا باشد سازندگان آن  می توانند در امر تبلیغات بیشترین مانور را داده و از این آیتم به عنوان یک جزء بسیار منحصر به فرد برای دستگاهی( لپ تاپ) که طراحی کرده اند یاد کنند.

درباره Laptop battery hp هم به همین صورت می باشد. از آنجا که این برند تولید کننده لپ تاپ از جمله برندهای به نام و شناخته شده در دنیا می باشد به کار گیری باتری با کیفیت بالا در این لپ تاپ از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و به نوعی انتظار کاربران را نیز بالا می برد.

نگهداری صحیح باتری لپ تاپ hp

باتری لپ تاپ hp

علائم خرابی Laptop battery

برای درک این مسئله که آیا لپ تاپ شما نیاز دارد تا باتری آن تعمیر شود و یا تعویض باید ابتدا درک کنید که علت و علائم خرابی آن چه چیز می باشد.

از شایع ترین علائم خرابی Laptop battery می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • شارژ نشدن
  •  دیر شارژ شدن
  •  خالی شدن باتری در مدتی کوتاه
  •  خاموش شدن لپ تاپ در حین کار
  •  قطع و وصل شدن عملیات شارژ و مشکلاتی از این دست
  • داغ کردن لپ تاپ

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده ایم باتری از اجزاء بسیار حساس برای لپ تاپ ها به شمار می آید و ما امروز می خواهیم با شما درباره تعویض Laptop battery که یکی از به نام ترین سازندگان و تولید کنندگان لپ تاپ در دنیا می باشد بیشتر صحبت کنیم.

در مقالات بعد بیشتر به تعمیر و تعویض باتری سایر برندها خواهیم پرداخت.

حتما برای خیلی از شما دوستان و کاربران عزیز این سوال پیش آمده است که چرا باید انقدر به نحوه نگهداری از Laptop battery اهمیت داد و به جای آن روی قطعه دیگری متمرکز نشد؟!

خب، در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که علت این میزان توجه و اهمیت به battery لپ تاپ بدین خاطر است که باتری می تواند تاثیر مستقیمی بر میزان فعالیت و کارا بودن سیستم شما داشته باشد.

قطعا هر چه کارکرد Laptop battery که در اختیار دارید بیشتر و بالاتر باشد مانور تبلیغاتی برای برند سازنده آن بیشتر خواهد بود و در نتیجه مشتری و کاربران بیشتری جذب آن خواهند شد.

باتری از جمله قطعات پر استهلاک لپ تاپ می باشد که طی 2 الی 3 سال کیفیت خود را از دست می دهد و نیاز دارد تا آن را با یک باتری نو جایگزین و تعویض کنید.

شما می توانید از هر برندی که استفاده می کنید در این مواقع از خدمات پس از فروش و ضمانتامه( اگر تاریخ انقضاء داشته باشد و تا به حال استفاده نکرده باشید) استفاده کنید.

مثلا: کاربرانی که دارای لپ تاپ اچ پی می باشند در این شرایط می توانند از خدمات مربوط به تعویض Laptop battery اچ پی توسط نمایندگی های معتبر این برند بهرهمند شوند.

فقط این مهم را به خاطر داشته باشید که تعویض باتری hp بعد از طی کردن مراحل عیب یابی دستگاه و تایید خرابی آن در نمایندگی ها انجام خواهد شد.

تعویض باتری لپ تاپ

نحوه تعویض Laptop battery

نحوه تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

خب، تا به اینجای کار متوجه شدید که تحت چه شرایطی می توانید در نمایندگی های اچ پی برای تعویض باتری Laptop خود اقدام کنید.

حال در این بخش می خواهیم شما را با نحوه تعویض باتری بیشتر آشنا کنیم.

انجام این کار در وحله اول بسته به مدل دستگاه شما دارد. شاید اگر شما دارنده لپ تاپ اچ پی از مدل های قدیمی باشید تعویض Laptop battery خیلی ساده تر و آسانتر انجام شود و نیاز به ابزارهای خاصی هم نباشد.

در لپ تاپ های قدیمی برای تعویض باتری، ابتدا محفظه باتری را در بخش پشتی لپ تاپ باز کرده و باتری را بیرون بیاورید و بعد از آن باتری جدید را جایگزین کرده و دربا پشت لپ تاپ را ببندید.

اما در لپ تاپ های سری جدید اچ پی شاید تعویض باتری به آسانی لپ تاپ های قدیمی نباشد و دلیل آن هم این است که آنها باتری جداشونده ندارند.

خب، برای این لپ تاپ های جدید راه حل چیست؟ برای تعویض باتری Laptop اچ پی از سری جدید، شما نیاز به یک سری ابزارهای مخصوص دارید.

روند کار به این صورت است که ابتدا درب پشتی لپ تاپ را باز کرده و آن ها را از پیچ های نگهدارنده جدا کنید. بعد از آن باتری را تعویض کرده و تمامی پیچ ها و اتصالات، مطابق قبل بسته شوند.

زمان تعویض Laptop battery اچ پی

حال که متوجه شدید علائم خرابی باتری چه مواردی هستند و به چه صورت می توان لپ تاپ های قدیمی و جدید برند اچ پی را تعویض کرد نوبت آن رسیده است تا برایتان از زمان مناسب تعویض باتری هم کمی صحبت کنیم.

معمولا زمان مناسب برای تعویض باتری Laptop از سوی خود دستگاه به شما یعنی کاربر اعلام می شود.

زمانیکه عمر باتری به پایان برسد شما متوجه می شوید که ظرفیت Laptop battery به اندازه قبل نیست. برای مثال: اگر قبلا( تقریبا 3 ماه قبل) می توانستید حدودا 4 ساعت با لپ تاپ خود کار کنید بدون اینکه شارژ آن تمام شود اما در حال حاضر تنها 1 ساعت یا شاید هم کمتر می توانید از لپ تاپ استفاده کنید نشان دهنده پایان عمر battery لپ تاپ می باشد.

البته یک راه تشخیص دیگر هم وجود دارد و آن هم این است که ویندوز تشخیص دهد که ظرفیت باتری، به کمترین میزان ممکن رسیده است، در این صورت سیستم به شما به صورت خودکار هشدارهای لازم را خواهد داد.

زمان تعویض Laptop battery اچ پی

هزینه تعویض باتری لپ تاپ

در نهایت اینکه

امیدواریم که با ارائه این مقاله توانسته باشیم شما کاربران عزیزی را در زمینه تعویض باتری لپ تاپ اچ پی بخوبی راهنمایی کرده باشیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به تعویض باتری لپ تاپ اچ پی

چطور می توان متوجه میزان ظرفیت battery لپ تاپ شد؟اگر می خواهید بدانید که میزان ظرفیت باتری لپ‌تاپ‌تان تا چه اندازه کاهش یافته است، می‌توانید از نرم‌افزار BatteryInfoView استفاده کنید. این نرم افزار به شما نشان خواهد داد که ظرفیت Laptop battery شما در حال حاضر به چه میزان است.

جهت نگهداری از باتری لپ تاپ اچ پی باید چه کارهایی را انجام داد؟به میزان شارژ باتری Laptop توجه کنید، لپ تاپ را از محیط ها گرم دور نگه دارید، درایوها و نرم افزارهای لپ تاپ را بروزرسانی کنید و دستگاه های جانبی را از لپ تاپ جدا کنید.

آیا می توانیم Laptop battery را خودمان تعویض کنیم؟اگر لپ تاپ شما دارای باتری قابل سرویس دهی توسط کاربر است (یعنی باتری که می توانید خودتان آن را جدا کنید) می توانید نسبتاً به راحتی باتری را تعویض کنید. اگر لپ تاپ شما باتری قابل سرویس دهی برای کاربر ندارد، باید به نمایندگی های مربوطه برای انجام این کار مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *