خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

علت بوق ممتد لپ تاپ

بوق ممتد لپ تاپ

حتما برای خیلی از شما کاربران عزیز پیش آمده است که در زمان استفاده از لپ تاپ خود متوجه صدایی شده باشید که به صورت ممتد به گوشتان می رسد و شبیه به صدای بوق می باشد. اما نمی دانید که علت بوق ممتد لپ تاپ شما چه می باشد. خب، جای نگرانی وجود ندارد ما امروز در این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم و برایتان از انواع بوق بایوس در لپ تاپ بیشتر بگوییم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با تیم خریدلند همراه باشید.

بوق ممتد لپ تاپ 

خب، باید بگوییم که بوق ممتد لپ تاپ در حقیقت نشانه ایراد در یکی از قطعات سخت افزاری لپ تاپ استوک و یا آکبندی است که شما از آن استفاده می کنید.

دقت داشته باشید که با توجه به نوع مشکلی که برای قطعات سخت افزاری لپ تاپ شما به وجود می آید تعداد و نوع بوق هایی که به گوشتان می رسد متفاوت می باشد.

بدون شک می دانید زمانیکه شما سیستم خود را روشن می کنید ابتدا بخش بایوس لپ تاپ است که شروع به کار می کند. قسمتی از این بخش که اصطلاحا به نام POST شناخته می‌شود، سالم بودن تمامی قطعات لپ تاپ را چک می‌کند.

بنابراین اگر یکی از قطعات سیستم دچار ایراد فنی شده باشند صدای بوق ممتد را از لپ تاپ خود خواهید شنید.

در ادامه برایتان عنوان کرده ایم که بایوس چیست؟ و انواع بوق ممتد لپ تاپ را هم به شما معرفی کرده ایم.

انواع بوق ممتد لپ تاپ

بوق ممتد لپ تاپ

بایوس چیست؟

در پاراگراف قبلی به این مسئله اشاره کردیم که با روشن کردن سیستم اولین بخشی که شروع به کار می کند بایوس لپ تاپ می باشد.

بایوس در واقع نوعی چیپست الکترونیکی است که نقش مهمی در راه‌اندازی و عملکرد دستگاه دارد. این قطعه روی مادربُرد سیستم شما نصب می شود.

اطلاعاتی که شما در سخت افزارهای سیستم خود از آن ها استفاده می کنید همگی روی بایوس ذخیره می شوند و هنگامیکه سیستم خود را روشن می کنید این اطلاعات از روی بایوس خوانده می‌شوند.

با به وجود آمدن مشکلاتی برای سخت افزار سیستم ممکن است تعداد و انواع مختلفی بوق به گوشتان بخورد که در ادامه بیشتر درباره آن ها صحبت کرده ایم.

فقط این موضوع را بدانید که هر کدام از این بوق ها در واقع بیانگر مشکل خاصی می باشند.

انواع مختلف بوق‌های بایوس

قبل تر هم به این مسئله اشاره کرده ایم که تعداد و نوع بوق های متدد لپ تاپ متفاوت می باشند و شما از روی تعداد آن ها می توانید به مشکلی که برای سیستم به وجود آمده است پی ببرید.

در این بخش از مقاله مربوط به علت بوق ممتد لپ تاپ می خواهیم شما را با انواع بوق ممتد لپ تاپ آشنا کنیم و برایتان بگوییم که هر یک از آن ها نشان از چه می باشند.

  • تک بوق
  • دو بوق
  • سه بوق
  • چهارب بوق
  • پنج بوق
  • شش بوق
  • هفت بوق
  • هشت بوق
  • نه بوق
  • ده بوق 
  • یازده بوق
  • یک بوق بلند و دو بوق کوتاه 
  • یک بوق بلند، سه بوق کوتاه 
  • یک بوق بلند، هشت بوق کوتاه 
  • بوق مداوم
بوق لپ تاپ

بایوس چیست؟

تک بوق 

اولین نوع از انواع بوق ممتد لپ تاپ، تک بوق هایی هستند که ممکن است بارها شنیده باشید و ندانید که علت بوق ممتد لپ تاپ به صورت تک بوق چیست؟

اگر لپ تاپ شما تنها یک بوق بزند نشان از مشکل به وجود آمده برای رم سیستم می باشد و باید برای رفع آن دست به کار شوید.

دو بوق 

اما اگر تعداد بوق ممتدی که می شنوید دو بوق باشد یعنی اینکه حافظه لپ تاپ شما تعادل لازم را ندارد.

سه بوق 

در برخی از مواقع هم هست که شما تعداد سه بوق ممتد از سیستم خود می شنوید که نشان از این است که رم سیستم حافظه مورد نیاز را برای راه اندازه سیستم شما ندارد.

چهار بوق 

در این حالت قطعا مشکل از جانب تایمر سیستم شما است.

پنج بوق 

اگر تعداد بوق های متددی که از سیستم خود می شنوید به 5 تا برسد بدین معنی است که سی پی یو لپ تاپ دچار مشکل شده است.

شش بوق 

هر چه تعداد بوق هایی که می شنوید بیشتر باشد بدون شک مشکلاتی که برای سیستم به وجود آمده اند جدی تر می باشند.

یکی دیگر از انواع بوق ممتد لپ تاپ، شش بوق است که نشان از این است که  Controller ورودی A20/Keyboard دچار ایراد شده است.

در این حالت IC کنترل کننده صفحه کلید خراب شده و از ورود A20 به منظور سوییچ کردن پردازنده ممانعت به عمل می‌آورد.

هفت بوق 

نشان می‌دهد که حافظه مجازی Virtual ایراد پیدا کره است.

هشت بوق 

چنانچه تعداد بوق ها به عدد 8 برسد یعنی اینکه مشکل از حافظه کارت ویدئو لپ تاپ است و این بخش از لپ تاپ دچار خرابی شده است.

نه بوق 

در این موارد ROM سیستم آسیب دیده است، یا ممکن است مشکل از جانب چیپ BIOS ROM روی Motherboard باشد.

ده بوق 

در این حالت CMOS دستگاه ایراد پیدا کرده است. اشکال در Motherboard از کار با CMOS ممانعت می‌کند.

یازده بوق 

شنیدن 11 بوق ممتد در لپ تاپ نشان دهنده این است که Cache در Level 2 حافظه مشکل پیدا کرده است.

یک بوق بلند و دو بوق کوتاه 

تا به اینجای مقاله مربوط به علت بوق ممتد لپ تاپ با انواع بوق های متدد به صورت تک به تک آشنا شدید و درک کردید که اگر تک بوق بشنوید نشانه چیست؟ یا اگر تعداد بوق ها به 8 و 9 برسد چه مشکلی برای لپت اپ شما به وجود آمده است.

حال در این بخش می خواهیم از ترکیب این تعداد بوق ها بیشتر برایتان بگوییم.

اگر زمانی احساس کردید که یک بوق بلند و دو بوق کوتاه از سیستم خود می شنوید باید بدانید که شنیدن این بوق خبر از اشکال در VGA سیستم شما دارد.

یک بوق بلند، سه بوق کوتاه 

اما اگر همین یک بوق بلند به همراه سه بوق کوتاه باشد نشان از آن است که رم لپ تاپ شما، حافظه ای برای راه اندای سیستم شما ندارد.

یک بوق بلند، هشت بوق کوتاه 

شندن یک بوق بلند به همراه 8 بوق کوتاه نیز نشان می‌دهد که خطا از طرف عملگر تست کننده است.

بوق مداوم

اما، آخرین نوع از انواع بوق ممتد لپ تاپ، بوق هایی هستند که به صورت مداوم می شنوید که بیانگر این مسئله هستند که مشکل دستگاه از طرف RAM یا VGA است و باید این قسمت‌ها را برای رفع مشکل برسی کنید.

علت بوق ممتد لپ تاپ چیست؟

حال که متوجه این مسئله شدید که بایوس چیست؟ و اینکه انواع بوق ممتد لپ تاپ نشانگر چه مسئله ای می باشند، می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اصلا علت بوق ممتد لپ تاپ چه می باشد؟

خب، باید بگوییم که این مسئله به خاطر مشکلات مختلفی است که در بخش ها و قسمت های مختلف لپ تاپ به وجود می آیند.

که هر یک از آن ها خبر از این می دهند که کدام بخش سیستم شما دچار مشکل شده است. مثلا یکی از این بوق ها نشان از خرابی رم لپ تاپ است. گاهی ممکن است در صورت استفاده از یک رم جدید برای سیستم آن رم با دستگاه شما سازگاری لازم را نداشته باشد و باعث شود تا شما صدای بوق سیستم خود را بشنوید.

 بوق ممتد لپ تاپ

انواع بوق ممتد لپ تاپ

در نهایت اینکه

امیدواریم که با ارائه این مقاله توانسته باشیم شما کاربران عزیز را برای درک این مسئله که علت بوق ممتد لپ تاپ چیست؟  و انواع بوق ممتد لپ تاپ راهنمایی کنیم و اطلاعاتی که در اختیارتان قرارداده ایم موثر واقع شده باشد.

شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به علت بوق ممتد لپ تاپ

علت صدای بوق طولانی لپ تاپ چیست؟

رایج ترین مشکلاتی که باعث ایجاد صدای بوق می شوند عبارتند از: خرابی های مربوط به گرما،مشکلات صفحه کلید، خرابی رم یا هارد دیسک.

علت اینکه لپ تاپ صدا می دهد و روشن نمی شود چیست؟اگر سخت افزار جدید به درستی نصب نشده باشد، رایانه بوق می زند و از بوت شدن خودداری می کند. اگر سخت افزار به درستی نصب شده باشد و همچنان خطاهای POST ایجاد کند، ممکن است با مادربرد ناسازگار باشد. به عنوان مثال، اگر CPU ناسازگار باشد، بردهای اینتل دو بار در POST بوق می زنند.

برای غیرفعال کردن صدای بوق کارت PC چه باید کرد؟روی دکمه Start کلیک کنید، به Settings اشاره کنید و سپس روی Control Panel کلیک کنید. پنجره کنترل پنل ظاهر می شود.
روی نماد PC Card (PCMCIA) دوبار کلیک کنید. روی تب Global Settings کلیک کنید. در کنار غیرفعال کردن جلوه‌های صوتی کارت رایانه شخصی علامت بزنید. روی Apply کلیک کنید و OK را بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *