خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

قیمت مانیتور دست دوم

مانیتور دست دوم

امروزه کامپیوتر، لپ تاپ و قطعات جانبی آن ها، به عضو جدا نشدنی اداره جات و منازل تبدیل شده اند. وجود این نیاز گسترده در میان مردم، باعث ایجاد مراکز بسیار متنوعی در سراسر دنیا، جهت پاسخگویی به این بازار هدف شده است. در ایران نیز با روی کار آمدن اینترنت پر سرعت، تجارت الکترونیک و مشاغل حوزه آی تی، حالا دیگر این نیاز بیش از پیش در هر خانه و شرکتی حس می شود. البته به مرور زمان، کامپیوترهای خانگی یا همان PC، جای خود را به گوشی های هوشمند خواهند داد اما هنوز هم گوشی های هوشمند و انواع لپ تاپ، کشش بسیاری از کارهای کامپیوتری را ندارند. از این رو، هر شرکت اداری، فروشگاه و بسیاری از منازل، نیاز به خرید مانیتور برای کامپیوترهای خود پیدا می کنند. خرید مانیتور، امری است که اکثر مردم در آن سر رشته ندارند و این فروشنده ها هستند که ما را در خرید این وسیله راهنمایی می کنند. اکنون همه ی ما می دانیم که در بازار تحریمی ایران با بالا رفتن قیمت ارز، قیمت خرید کامپیوتر، مانیتور و سایر لوازم جانبی آن نیز سرسام آور شده است و شاید بسیاری از خانواده ها و افراد قدرت خرید آن ها را نداشته باشند. از این رو، خرید انواع دسته دوم این اغلام، روش جایگزینی شده است که اکثر مردم به آن روی آورده اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی نکات مهم در خرید مانیتور دست دوم و همچنین بررسی قیمت مانیتور دست دوم در بازار بپردازیم.

مانیتور دست دوم یا استوک چیست؟

مانیتور استوک (Stock)، یک اصلاح انگلیسی به معنای ذخیره شده در انبار می باشد که در بازار ایران به مانیتور دسته دوم گفته می شود. از آن جایی که بالا رفتن قیمت ارز در ایران موجب بالا رفتن بیش از حد قیمت لوازم الکترونیکی شده است، بسیاری از مردم به خرید مانیتور دسته دوم یا استوک روی آورده اند. در حال حاضر، سایت ها و فروشگاه های بسیاری در کشور، به خرید و فروش انواع مانیتور استوک و سایر لوازم کامپیوتری دست دوم می پردازند. البته در سایر کشورهای خارجی، استوک معنی و مفهوم دیگری دارد. در واقع در خارج از ایران، خرید اجناس کامپیوتری استوک لزوما به معنی دسته دوم بودن آن ها نیست. بلکه ممکن است این اجناس در جشنواره ها و طرح های ویژه ی فروش، به هر دلیلی در انبار باقی مانده باشند و یا جزو کالاهای مرجوعی مشتریان باشند. در این صورت شما کالایی را تحت عنوان استوک خریداری می کنید که دست دوم نیست.

قیمت مانیتور دست دوم یا استوک

خرید مانیتور دست دوم

قیمت مانیتور دست دوم یا استوک

همان طور که در بالا گفته شد، دلیل اصلی خرید مانیتور دست دوم، ارزان تر بودن و قابل توجه بودن قیمت آن، نسبت به انواع آکبند است. اما اگر مانیتور دست دوم را از جای معتبر خریداری نکنید، احتمال زیادی وجود دارد تا دلالان این بازار، قیمت های غیر واقعی به شما بدهند و متحمل ضرر شوید. در حال حاضر، قیمت مانیتور دست دوم در بازار از 2 میلیون تا 20 میلیون تومان می باشد که عوامل زیادی از جمله برند، کارت گرافیکی، رزولوشن، سایز، مدت کارکرد و … در آن تاثیر گذار است. از این رو به شما توصیه می کنیم اگر نیاز به گرافیک بسیار بالا ندارید، مدل هایی با کارت گرافیکی و رزولوشن پایین تر را انتخاب کنید تا هزینه ی خرید مانیتور تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

ویژگی های یک مانیتور دست دوم خوب

متاسفانه بیشتر مردم با ویژگی ها فنی یک مانیتور خوب آشنایی ندارند و هنگام خرید آن، نمی دانند بابت چه چیزهایی دارند این بها را می پردازند. این موضوع در خرید مانیتور دست دوم پر رنگ تر می شود. چرا که شما باید سالم بودن آن را از همه لحاظ بررسی کنید تا متحمل ضرر نشوید. علاوه بر این، شاید ندانید که بهترین مانیتور برای مصرف شما کدام است؟ و نهایتا اقدام به خرید مانیتوری کنید که مناسب کاربرد شما نباشد.

از ویژگی های مهم برای خرید یک مانیتور استوک عبارتند از:

  • رزولوشن و کارت گرافیک
  • سایز مانیتور
انواع مانیتور دست دوم

نکات مهم برای خرید مانیتور دست دوم

رزولوشن و کارت گرافیک

مهم ترین ویژگی ها در مانیتور دست دوم که هنگام خرید باید به آن ها توجه داشته باشید، رزولوشن و کارت گرافیکی می باشند که دو عامل اصلی تعیین کننده ی کیفیت تصویر و همچنین قیمت مانیتور دست دوم هستند. رزولوشن و کارت گرافیکی یک مانیتور را باید بسته به کاربرد آن انتخاب کنید. به طور مثال اگر برای انجام کارهای طراحی گرافیک و یا گیمینگ نیاز به مانیتور دارید، قطعا نیازی به رزولوشن قوی و کارت گرافیکی بالا خواهید داشت. ولی اگر برای مصارف خانگی یا شرکتی اقدام به خرید مانیتور می کنید، نیازی نیست برای گرافیک آن متحمل هزینه های سنگین شوید. کیفیت تصویر یک مانیتور، باید تلفیقی از کارت گرافیک خوب و رزولوشن بالا باشد. اگر هر کدام از این موارد قوی نباشد، تصویر با کیفیت بالا را مشاهده نخواهید کرد. کارت گرافیکی باید با استفاده از یک کابل HDMI به نمایشگر وصل شود.

سایز مانیتور

یکی دیگر از عوامل مهم در خرید و قیمت مانیتور دست دوم، ابعاد آن می باشد. هنگام انتخاب سایز مانیتور به کاربرد، فضای قرار گرفتن آن و بودجه مورد نظرتان توجه کنید. مانیتورهای رایج در بازار از 19 الی 30 اینچ موجود می باشد که بهترین حالت آن ها، 20 الی25 اینچ می باشد. دلیل آن هم این است که هر چه سایز مانیتور بیشتر باشد، تصویر را کشیده تر نشان می دهد و در نتیجه کیفیت آن پایین می آید. پس اگر یک مانیتور با رزولوشن بالا و کارت گرافیکی خوب با سایز خریداری کنید، احتمال مشاهده تصاویر با کیفیتی پایین تر از حد انتظار وجود دارد.

مزایا و معایب خرید مانیتور دست دوم

اصلی ترین مزایای خرید مانیتور استوک یا دست دوم، اقتصادی بودن آن می باشد که موجب صرفه جویی در هزینه های شما خواهد شد. همچنین تنوع بسیار بالای این محصول دست دوم در بازار، باعث می شود تا دست شما در انتخاب بازتر باشد و یا حتی مانیتورهایی را که دیگر وارد نمی شوند و تولید آن ها متوقف شده است را نیز پیدا کنید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که احتمال اینکه مانیتور دارای خرابی به شما فروخته شود بالا است. یک مانیتور دست دوم، ممکن است ایرادات و مشکلات خود را در ابتدای استفاده نشان ندهد و به مرور زمان با آن ها مواجه شوید. بنابراین اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، حتما از جای معتبر مانیتور را خریداری کنید.

خرید انواع مانیتور دست دوم و استوک

انواع مانیتور دست دوم

جمع بندی

سایت خرید لند یک منبع معتبر برای شما عزیزانی است که قصد دارید از قیمت مانیتور دست دوم مطلع شده و قیمت روز را داشته باشید. می توانید جهت کسب اطلاعات با کارشناسان ما تماس بگیرید.

[accordion title=”سوالات مربوط به قیمت مانیتور دست دوم”][accordion-item title=”مانیتورهای دست دوم گارانتی دارند؟”]اکثریت لوازم برقی همچون مانیتور دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند. اما برخی از فروشگاه ها چنین گزینه ای را در اختیار مشتری قرار نمید هند.[/accordion-item][accordion-item title=”قیمت مانیتور سامسونگ چقدر است؟”]برای اینکه از قیمت روز مطلع شوید می توانید با کارشناسان خرید لند تماس داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که قیمت مانیتور بسته به مدل های آنها و اینچ آنها متغییر می باشد.[/accordion-item] [accordion-item title=”برای خرید مانیتور دست دوم از چه طریقی باید اقدام کنیم؟”]شما میتوانید از فروشگاه ها و سایت های اینترنتی که در این زمنیه فعالیت دارند خرید مانیتور خود را انجام دهید اما قبل از خرید از معتبر بودن آن سایت و فروشگاه باید اطمینان حاصل کنید.[/accordion-item][/accordion].

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *