خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

چرا لپ تاپ نخریم؟

برای خرید لپ تاپ با چه افرادی مشورت کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده است که تصمیم به خرید لپ تاپ یا کامپیوتر گرفته باشید اما بعد از صحبت کردن با اطرافیان خود از تصمیمی که گرفه اید پشیمان شده باشید و با خودتان بگویید که چرا لپ تاپ نخریم؟ دلیل اینکه اطرافیان من را از تصمیمی که گرفته ام پشیمان کرده اند چیست؟ چه دلیلی وجود دارد که آن ها نمی گذارند من لپ تاپ استوک بخرم؟ و….

سوالاتی که به آن ها اشاره کرده ایم بدون شک پاسخ هایی دارد که با دانستن آن ها و کمی تامل کردن روی این مسئله به اطرافیان خود حق خواهید داد و از آن ها تشکر خواهید کرد که چرا شما را از خرید لپ تاپ منصرف کرده اند.

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم که دلیل اینکه نباید لپ تاپ بخرید چیست؟

لپ تاپ

این روزها یکی از وسایل هایی که در هر منزلی نیاز است که وجود داشته باشد لپ تاپ می باشد که شما به راحتی می توانید اکثریت نیازهای و کارهای خود را با داشتن یک نمونه لپ تاپ در منزل انجام دهید.

مخصوصا این روزهای کرونایی که بیشتر کسب و کارها دورکار شده اند و افرادی که در این نوع کسب و کارها( تولید محتوا، طراح سایت، فروشنده گان مختلف و…) فعالیت دارند برای انجام کارهای روزمره خود به یک لپ تاپ آکبند یا لپ تاپ استوک نیاز دارند.

اما گاها پیش می آید که ما به برخی از دوستان و مشتریان خود این پیشنهاد را می دهیم که لپ تاپ نخرند. شاید برایتان جای سوال باشد که چرا لپ تاپ نخریم؟

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم دلایل و موارد مختلف بسیاری وجود دارد که باعث شده اند ما به شما چنین توصیه کنیم. در ادامه به این موارد مهم اشاره کرده ایم و کمی درباره هر یک از آن ها به اختصار توضیحاتی را عنوان کرده ایم.

آشنایی نداشتن درباره سیستم عامل از مواردی که نشان می دهد شما نباید لپ تاپ بخرید

آشنایی نداشتن درباره سیستم عامل

چرا لپ تاپ نخریم؟

حرف ما به شما عزیزان این است که لپ تاپ نخر اگر 

  1. نیازتو نمی شناسی
  2. اطلاعی از سیستم عامل نداری
  3. بودجه رو در نظر نداری 
  4. به اندازه و سایز لپ تاپ توجه نمی کنی
  5. به پردازنده( cpu) لپ تاپ بی توجهی
  6. درباره حافظه لپ تاپ اطلاعاتی نداری
  7. از کارت گرافیک سر در نمی آوری
  8. درگاهای اتصال برات اهمیتی ندارند
  9. رزولوشن و کیفیت تصویر لپ تاپ برات مهم نیست

مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم از مهم ترین مواردی هستند که به خاطر آن ها ما و اطرافیان شما عنوان کرده ایم که لپ تاپ نخرید.

اما اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید برای انجام کارهای خود یک لپ تاپ مناسب و با کیفیت را خریداری کنید حتما با مشاوران و کارشناسانی که در این زمنیه تجریه و دانش لازم را دارند مشورت کنید.

  • نیازتو نمی شناسی

اولین مسئله که باعث می شود شما لپ تاپ نخرید آشنایی نداشتن درباره نیازتان می باشد. توجه به این مسئله که شما لپ تاپ را برای چه کاری می خواهید خریداری کنید بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد.

بدون شک می دانید که لپ تاپ های موجود در بازار هر یک برای چه کاری طراحی شده اند، بنابراین انتخاب و خرید لپ تاپ بدون در نظر گرفتن نیازتان تنها دلیلی که می تواند داشته باشد خالی کردن جیب شما است.

توچه داشته باشید لپ تاپ هایی که برای کارهای اینترنتی و گشت و گذار در دنیای اینترنت طراحی شده اند با لپ تاپ هایی که برای بازی طراحی شده اند بدون شک تفاوت های زیادی با هم دارند.

بنابراین ابتدا نیاز خود را شناسایی کنید و بعد از آن برای خرید لپ تاپ مد نظرتان اقدام کنید.

  • اطلاعی از سیستم عامل نداری

درباره سیستم عامل های لپ تاپ ها چقدر اطلاعات دارید؟ تلفن همراه شما آیفون است یا از سایر تلفن های همراه هوشمند استفاده میکنید؟

پیشنهاد و توصیه ما به شما دوستان و همراهان خرید لند این ایت که اگر تلفن همراه شما آیفون می باشد به دنبال خرید لپ تاپ های اپل باشید.

علت این که به شما پیشنهاد داده ایم که لپ تاپ اپل خریداری کنید این است که سیستم عامل های این مدل لپ تاپ ها سیستم عامل مجزایی تحت عنوان مک اواس می باشند که استفاده از آن ها برای شما دوستانی که تلفن های آیفون دارید بهترین گزینه می باشد.

اما اگر از سایر تلفن های هوشمند استفاده می کنید بهترین کار خرید لپ تاپ هایی است که ویندوز لینوکس و کروم ام اس دارند.

چرا لپ تاپ نخریم؟

توجه به پردازنده یا CPU لپ تاپ

  • بودجه رو در نظر نداری

بدون شک زمانیکه از بودجه و هزینه ای که برای خرید لپ تاپ مورد نظر خود آگاهی نداشته باشید نمیتوانید به درستی تصمیم گرفته و خرید خود را انجام دهید.

بنابراین با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید و با راهنمایی و مشورت هایی که از افراد با تجربه در این زمینه انجام می دهید می توانید یک لپ تاپ با کیفیت مناسب با بودجه خود انتخاب و خریداری کنید.

  • به اندازه و سایز لپ تاپ توجه نمی کنی

شما از ما پرسیده بودید که چرا لپ تاپ نخریم؟ ما به چند مورد به ظاهر کم اهمیت اشاره کرده ایم و اینک می خواهیم به سراغ دلیل 4 برای اینکه به شما توصیه کرده ایم لپ تاپ نخرید رفته و کمی در این مورد با شما صحبت کنیم.

اندازه و سایز لپ تاپ یکی دیگر از موارد بسیار مهمی است که باید در زمان خرید به آن توجه زیادی شود که متاسفانه اغلب دوستان این مسئله را نادیده میگیرند.

اگر شما کارتان به صورتی است که مدام باید لپ تاپتان را با خود حمل کنید باید به دنبال لپ تاپ های سبک وزن باشید. اما اگر از لپ تاپ تنها برای تماشای فیلم و انتقال چند فایل در طول روز می خواهید استفاده کنید و جای آن ثابت است سایز و اندازه اهمیت چندانی ندارد.

بار دیگر یادآوری می کنیم که بسته به نیاز و حرفه ای که دارید باید لپ تاپ مورد نظرتان را خریداری کنید.

  • به پردازنده( cpu) لپ تاپ بی توجهی

با در نظر گرفتن این مسئله که قلب عضو مهم و حساس در بدن موجودات زنده می باشد، cpu هم قلب لپ تاپ به شمار می آید و بسیار اهمیت دارد.

شما برای ادامه زندگی خود نیاز دارید که قلب کار کند، این مسئله درباره لپ تاپ ها نیز صدق می کند. پردازنده یا همان cpu برای لپ تاپ و کامپیوتر مهمترین جزء می باشد که وظیفه بسیار مهم و بزرگی بر عهده دارد.

علت اهمیت پردازنده برای لپ تاپ این است که تمام عملکردها توسط این جزء لپ تاپ انجام می شود. بنابراین در زمان خرید لپ تاپ باید حتما به این مسئله و قدرت و توانایی پردازنده توجه ویژه ای داشته باشید.

برای خرید لپ تاپ به کارت گرافیک آن توجه کنید

درباره کارت گرافیک لپ تاپ چقدر می دانید؟

  • درباره حافظه لپ تاپ اطلاعاتی نداری

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باید در زمان خرید لپ تاپ چه از نوع آکبند و چه لپ تاپ استوک به آن توجه داشته باشید حافظه آن می باشد.

اگر حافظه داخلی و خارجی لپ تاپ از ظرفیت ذخیره سازی کمی برخوردار باشد بدون شک انتخاب مناسبی نکرده اید.

چرا که مدت زمان زیادی طول نمی کشد که با کاهش سرعت و عملکرد لپ تاپ مواجه خواهید شد.

بنابراین اگر استفاده زیادی از لپ تاپ می کنید و نیاز به ظرفیت حافظه بیشتر دارید حتما در زمان خرید به این مسئله توجه داشته باشید.

  • از کارت گرافیک سر در نمی آوری

از آنجایی که اغلب لپ تاپ ها از کارت های گرافیکی یکپارچه برخوردار می باشند این مسئله برای آن دسته از لپ تاپ هایی که مخصوص بازی می باشند یا برنامه های خیلی سنگین را انجام می دهند نمی تواند گزینه چندان مناسبی باشد.

اگر شما به بازی های کامپیوتری علاقه مند می باشید بهتر است به سراغ لپ تاپ هایی بروید که از کارت گرافیکی فوق پیشرفته برخوردار می باشند.

  • درگاهای اتصال برات اهمیتی ندارند

در زمان خرید لپ تاپ استوک و آکبند توجه داشته باشید که لپ تاپ انتخابی شما حداقل دارای سه درگاه و پورت usb و دو درگاه hdml باشد.

این موارد عنوان شده از الزمات یک لپ تاپ خوب و مناسب می باشند تا شما بدون هیچگونه اذیتی بتوانید دستگاه های دیگر که به آن ها نیاز دارید را به لپ تاپ متصل کنید.

  • رزولوشن و کیفیت تصویر لپ تاپ برات مهم نیست

آخرین دلیل برای اینکه پاسخ شما دوستان عزیز درباره این سوال که چرا لپ تاپ نخریم؟ را بدهیم، می خواهیم به رزولوشن و کیفیت تصویر اشاره کنیم.

با توجه به این نکته که این روزها تحولات بزرگی در کیفیت وضوح تصویر و رزولوشن صفحه نمایش های تلویزیون، تلفن هوشمند، کامپیوتر، لپ تاپ و… ایجاد شده است توجه به کیفیت تصویر لپ تاپ از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

چرا در زمان خرید باید به رزولوشن و کیفیت تصویر لپ تاپ توجه کنیم؟

اهمیت رزولوشن و کیفیت تصویر لپ تاپ

در نهایت اینکه 

امیدواریم که با ارائه این مقاله و دلایلی که عنوان کرده ایم توانسته باشیم پاسخ سوالات شما دوستان عزیز درباره اینکه چرا لپ تاپ نخریم؟ را به وضوح داده باشیم.

شما عزیزان می توانید در این راستا برای راهنمایی های بیشتر برای انتخاب لپ تاپ استوک با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به چرا لپ تاپ نخریم؟

[accordion title=””][accordion-item title=”به جای لپ تاپ چه چیزی بخرم؟”] رایانه های لوحی مانند سرفیس مایکروسافت ، آیپد اپل یا گلکسی نوت سامسونگ دستگاه هایی با فرم کوچکتر و سبک تر هستند که برای برخی از کاربران جای همان نوت بوک ها را پر می کنند. حمل رایانه های لوحی در کیف های کوچک یا کیف دستی راحت تر از لپ تاپ ها است و عمر باتری آنها بسیار طولانی تر است.
[/accordion-item][accordion-item title=”چرا رایانه برای سلامتی مضر است؟”]رایانه یک ابزار حیاتی در بسیاری از مشاغل و فعالیتهای مختلف، برای بزرگسالان و کودکان است. اما استفاده طولانی مدت از رایانه می تواند شانس ایجاد آسیب را افزایش دهد. استفاده نامناسب از رایانه می تواند باعث درد ماهیچه ها و مفاصل، استفاده بیش از حد از شانه، بازو، مچ یا دست و خستگی چشم شود.

[/accordion-item][accordion-item title=”عمر لپ تاپ ها چقدر است؟”] اکثر کارشناسان عمر لپ تاپ را سه تا پنج سال تخمین می زنند. ممکن است بیشتر از آن دوام بیاورد، اما با محدود شدن قابلیت اجزای اجرای برنامه های پیشرفته، کاربرد آن محدود می شود.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *