خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

ارتقا لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است؟

ارتقا لپ تاپ

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بعد از خرید لپ تاپ مورد نظر آیا امکان ارتقاء دادن آن وجود دارد؟ یا اینکه ارتقاء لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است؟ چرا باید لپ تاپ را ارتقاء داد؟ لپ تاپ استوک را هم می توان ارتقاء داد؟

سوالاتی که به آن ها اشاره کرده ایم از سری سوالاتی هستند که مشتریان و کاربران زیادی از ما پرسیده اند.

در ادامه می خواهیم پاسخ سوالات مطرح شده را برایتان شرح دهیم و به این مسئله که چرا لپ تاپ نیاز به ارتقاء دارد بیشتر صحبت کنیم.

چرا نیاز به ارتقاء لپ تاپ داریم؟

اولین سوال مطرح شده توسط اغلب مشتریان این است که بعد از خرید لپ تاپ استوک یا لپ تاپ آکبند امکان ارتقاء آن وجود دارد و اینکه اصلا چرا باید این کار صورت گیرد؟

برخلاف رایانه ها و کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ و سایر رایانه هایی که قابلیت حمل کردن دارند اغلب گزینه بروزرسانی زیادی برای بهبود عملکرد آن ها وجود ندارد.

اما لپ تاپ ها و سایر رایانه های قابل حمل دارای اجزائی می باشند که ارتقاء دادن هر یک از آن ها می تواند در بهبود عملکرد شما تاثیر بسیار بگذارد.

چرا نیاز به ارتقاء لپ تاپ داریم؟

ارتقا لپ تاپ

ارتقا لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است؟

خب، در پاسخ به این پرسش که ارتقا لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است؟ باید بگوییم که در مورد برندهای مختلف لپ تاپ و رایانه های قابل حمل پاسخ ها متفاوت می باشد.

اما با تمام این صحبت ها اکثریت لپ تاپ ها به کاربران خود این اجازه را می دهند تا به راحتی بتوانند موارد زیر را در لپ تاپ های خود ارتقاء دهند.

  • حافظه رم
  • پردازنده
  • کارت گرافیک
  • هارد
چطور حافظه رم لپ تاپ را ارتقاء دهیم؟

ارتقاء دادن حافظه رم

ارتقاء دادن حافظه رم

تقریبا می توانیم بگوییم که هر مدل لپ تاپ و رایانه قابل حمل این امکان را در اختیار کاربران قرار میدهد تا بتوانند حافظه رم لپ تاپ خود را ارتقاء دهند.

برای ارتقاء دادن رم اغلب با باز کردن محفظه ای در قسمت پایین لپ تاپ انجام می شود که می توان یک حافظه اضافه کرد و یا جایگزین رم قبلی کرد.

برای اینکه بتوانید حافظه رم لپ تاپ خود را ارتقاء دهید در بیشتر مواقع نیاز است که حافظه مورد نظر را از همان شرکت سازنده لپ تاپ و نمایندگی های مجاز آن خریداری کنید.

ارتقاء دادن پردازنده لپ تاپ  

بعد از آنکه دانستید چطور می توانید حافظه رم لپ تاپ خود را ارتقاء دهید نوبت به سوال دیگری درباره اینکه ارتقا لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است؟ میرسد.

قطعه دومی که در لپ تاپ شما می توانید برای ارتقاء دادن آن اقدام کنید پردازنده لپ تاپ می باشد. برخی از سازندگان و تولید کنندگان لپ تاپ این امکان را در اختیار شما گذاشته اند که بتوانید پردازنده لپ تاپ خود را به راحتی ارتقاء دهید.

البته نیاز است که یک نکته مهم را در این مورد به خاطر داشته باشید که معمولا هزینه ای که شما برای سریعتر شدن پردازنده خود صرف می کنید معمولا باعث می شود که عملکرد شما افزایش کمتری داشته باشد که در چنین شرایطی اینکه شما بخواهید پردازنده لپ تاپ خود را ارتقاء دهید ارزش ندارد.

در نظر داشته باشید که برای ارتقاء دادن پردازنده لپ تاپ نیاز است که به  نمایندگی و تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید و این مسئله کاری نیست که شما بتوانید شخصا آن را انجام دهید.

علت ارتقاء دادن پردازنده لپ تاپ  

ارتقاء دادن پردازنده لپ تاپ

ارتقاء دادن کارت گرافیک

کاربران بسیاری بارها این سوال را از ما پرسیده اند که آیا می توان کارت گرافیگ لپ تاپ خود را ارتقاء دهند یا خیر؟

خب، در پاسخ به این پرسش هم باید بگوییم که این مسئله هم مانند موارد قبلی بسته به شرکت سازنده و تولید کننده لپ تاپ شما دارد.

برخی از سازندگان لپ تاپ و رایانه های قابل حمل با کارایی بالا، مدل هایی را ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد کارت گرافیک یا شتاب دهنده گرافیکی لپ تاپ را ارتقا دهند.

 اگر لپ تاپی که شما در اختیار دارید از اتصالات لازم پشتیبانی می کند، به جای جایگزینی کارت گرافیک لپ تاپ، می توانید eGPU را نیز در نظر بگیرید.

ارتقاء هارد لپ تاپ  

برای لپ تاپ هایی که به کاربر امکان تعویض آسان هارددیسک را می دهند، معمولاً محفظه ای وجود دارد که امکان دسترسی به هارد دیسک را فراهم می کند. 

شما می توانید یک راه حل خارجی برای هارد دیسک در نظر بگیرید که از فناوری اتصال مانند USB استفاده می کند.

اگرچه این راه حل ها فضای اضافی از هارد را اشغال می کنند و ممکن است کمی کندتر باشند، اما نسبتاً ارزان هستند و ممکن است تنها گزینه شما باشد.

چرا باید کارت گرافیک لپ تاپ را ارتقاء داد

ارتقاء دادن کارت گرافیک

آیا می توانم LCD لپ تاپ ها را به اندازه بزرگتر ارتقا داد؟ 

علاوه بر مواردی که در متن بالا به آنها اشاره کرده ایم سوالات مختلف دیگری از سوی شما کاربران عزیز مبنی بر اینکه ارتقا لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است ؟ مطرح شده است که ارتقاء دادن lcd لپ تاپ یکی از آن پرسش هایی است که می خواهیم به آن اشاره داشته باشیم.

متاسفانه باید بگوییم که شرکت های سازنده و تولید کننده لپ تاپ گزینه ای و راه حلی را مبنی بر ارتقاء lcd ارائه نداده اند و راه حل مناسبی هم برای این مسئله در حال حاضر وجود ندارد.

با این حال شما می توانید لپ تاپ خود را به مانیتور خارجی، پروژکتور یا نمایشگر دیگری در هر اندازه متصل کنید.

ارتقاء دادن لوازم جانبی لپ تاپ امکانپذیر است؟

در پاسخ به این پرسش هم مانند پرسش مربوط به ارتقاء lcd باید بگوییم که برای ارتقاء دادن لوازم جانبی لپ تاپ همچون مودم و کارت شبکه بهترین کار این است که با نمایندگی های مروبط و مجاز برند لپ تاپ خود ارتباط بگیرید.

ارتقاء دادن لوازم جانبی لپ تاپ امکانپذیر است؟

ارتقاء هارد لپ تاپ

در نهایت اینکه

امیدوارم توانسته باشیم با ارائه این مقاله شما را در رسیدن به پاسخ این سوال که ارتقا لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است؟ راهنمایی کرده باشیم.

شما دوستان و کاربران عزیز می توانید سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما از طریق سایت kharidland.com در میان بگذارید.

سوالات مربوط به انواع صفحه نمایش لپ تاپ

[accordion title=””][accordion-item title=”کدام لپ تاپ ها را میتوان ارتقاء داد؟”]فرقی نمی کند لپ تاپ شما لنوو، hp ، acer ، asus ، سرفیس، سامسونگ و یا حتی اپل باشد. زیرا ارتقاء دادن قطعاتی همچون حافظه رم، هارددیسک و پردازدازنده در اغلب برندهای تولید کننده لپ تاپ امکان پذیر میباشد.
[/accordion-item][accordion-item title=”از کجا بفهمیم که لپ تاپ ما قابلیت ارتقاء را دارد یا خیر؟”] بهترین راه برای اینکه بفهمید لپ تاپ شما قابل ارتقا است و چه قسمت هایی را برای ارتقا نیاز دارید ، با استفاده از یک ابزار تنظیم کننده مانند Crucial Memory’s Advisor Tool است.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا می توان RAM لپ تاپ خود را افزایش دهیم؟”]بیشتر مادربردهای لپ تاپ دارای 2 تا 3 اسلات برای RAM هستند. … به دلیل نحوه قرارگیری حافظه در لپ تاپ یا رایانه ، حذف و گسترش آن در واقع بسیار آسان است. یکی از متداول ترین روش های به روزرسانی RAM ، جایگزینی نوارهای 4 گیگابایتی با نوارهای 8 گیگابایتی است که در کل 16 گیگابایت به شما می دهد.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “ارتقا لپ تاپ برای کدام قطعات امکان پذیر است؟

  1. علیرضا جبلی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات خوبی که در سایت در اختیار ما میزارید
    شما پیج اینستاگرام هم دارید؟

    1. سلام و تشکر
      آدرس اینستاگرام kharidland

  2. صادق هدایت گفت:

    کدام قطعه لپ تاپ نیاز صد در صد دارد که آن را ارتقا بدیم؟

    1. سوال شما دقیق نیست لطفا توضیح بیشتر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *