خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

انواع لپ تاپ

خرید انواع لپ تاپ

امروز بازار تکنولوژی دستخوش تغییراتی شده است. ما شاهد این موضوع هستیم که روزانه انواع لپ تاپ با ویژگی های مختلف وارد بازار می شوند که با توجه به سلیقه هر فرد در دسترس آن قرار می گیرد.

Laptop های مختلف با قیمت های مختلف که تنوع را در بازار فروش ایجاد کرده است و به نوعی یک رقابت حساس را در این حوزه به وجود آوردند.

در این مقاله ما قصد داریم به این رقابت حساس به پردازیم و انواع Laptop را بررسی کنیم. پیشنهاد می شود که این مقاله را تا انتها  مطالعه کنید چرا که تلاش کردیم نکات کاربردی را برای شما بیان کنیم.

معرفی بهترین برندهای لپ تاپ

خرید لپ تاپ

معرفی انواع لپ تاپ

در بازار جهانی Laptop ها شرکت های مختلف در تلاش هستند که با توجه به شرایط هر فردی انواع لپ تاپ را بسازند.

این کار باعث شده است که شرکت های مختلف با یک دیگر رقابت حساسی را انجام دهند و هر کدام از شرکت ها سهم بیشتری از مشتریان را به خود جذب کند.

انواع لپ تاپ بر اساس وزن، کاربرد، قیمت  و… تقسیم بندی می شود.

شرکت ها به خوبی مشتریان خود را شناخته اند به همین دلیل است که انواع لپ تاپ را تولید کرده است. کاربرد Laptop نقش بیشتری در تعین این تقسیم بندی ها داشته است.

اگر شما یک سیستم را برای انجام کارهای روزانه برای منزل نیاز دارید باید از یک نوع Laptop استفاده کنید.

حال آن Laptop می تواند آکبند باشد یا از لپ تاپ استوک. اگر برای شغلتان به سیستم نیاز دارید از یک نوع باید استفاده کنید اگر شما یک گیمر هستید و انتظار دارید که سیستم شما توانایی اجرای بازی های سنگین را داشته باشند باید از یک نوع Laptop استفاده کنید.

همین تفاوت کاربردی است که این تفاوت ها را به وجود آورده است و شرکت های مختلف را وادار به ساخت مدل های مختلفی از Laptop کرده است.

به طور کلی در جامعه  قشرهای مختلفی از مردم زندگی می کنند. که  برند های مختلف این موضوع را به خوبی درک کرده اند و برای هر فرد یک Laptop خاص درست کرده اند.

دسته بندی Laptop از  نظر وزن

یکی از نکاتی که باعث شده است که Laptop ها مدل های مختلفی داشته باشند وزن آن است.

رایانه های رومیزی و شخصی بر اساس کوچک بودن یا بزرگ بود ساخته می شوند که هر کدام این دسته ها برای افراد مختلف استفاده می شود در ادامه این دسته بندی ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

  1. نوت بوک
  2. اولترابوک
  3. اولترابوک متوسط
  4. تبلت
بهترین لپ تاپ استوک موجود در بازار

دسته بندی لپ تاپ از نظر وزن

  • نوت بوک

نوت بوک ها، Laptop های بسیار سبک وزن و متوسط می باشند.

در زمان های ابتدایی به دلیل سبک بودن و قیمت پایین که داشتند به استقبال زیادی از افراد رو برو شد اما رفته رفته ضعف سیستم پردازشی و صفحه نمایش باعث شد که متقاضیان این دسته از Laptop ها کم شود.

  • اولترابوک

اولترابوک یک نوع فشرده شده از نوت بوک است که دارای طراحی زیبا و وزن سبک است اما در  بسیاری از موارد دیده شده است که به دلیل نوع باتری که دارد از قدرت پردازش ضعیفی برخوردار می باشد.

از جمله امتیازات این دسته از لپ تاپ ها این است که به راحتی قابل حمل هستند و افراد زیادی را علاقه مند به خرید این دسته از Laptop ها کرده اند.

اولترابوک ها  از پردازنده های بسیار کم مصرف برخوردار هستند که همین امر باعث افزایش عمر باتری و کم بودن مصرف باتری می شود اما پردازش ضعیف از  امتیازات منفی این دسته از Laptop ها است.

  • اولترابوک متوسط

اولترابوک های متوسط نوع استانداردی از لپ تاپ ها به شمار می آیند که این نوع سیستم ها مخصوص  افرادی است که Laptop را برای حرفه و کسب و کار خود نیاز دارند.

پردازنده این نوع Laptop ها بسیار قوی تر از نمونه های دیگر است.

  • تبلت

تبلت ها در بازار کاربرد دوگانه دارند به عبارتی دیگر کاربردی مشابه با Laptop و موبایل.

تبلت ها لمسی هستند و بسیار سبک، بعضی شرکت ها از سیستم X86 در ساخت تبلت ها استفاده کرده اند که کاربردی شبیه به Laptop دارد اما بعضی از شرکت ها سیستم های ARM  اندروید را برای تبلت طراحی می کنند که کاربردی شبیه به گوشی موبایل دارند.

خرید لپ تاپ دانشجویی

لپ تاپ دانشجویی

Laptop براساس کاربرد و انواع لپ تاپ

Laptop ها براساس نوع کاربردی که دارند خدمات، ویژگی ها و کیفت مختلفی دارند.

شما با توجه به حرفه و شغلی که دارید می توانید از میان انواع لپ تاپ موجود در بازار مناسب ترین گزینه را برای خود خریداری کنید.

Laptop ها براساس کاربردی که دارند به دسته بندی های زیر تقسیم شده اند.

  1.  دانشجویی
  2.  خانگی
  3.  گیمنگ
  •  دانشجویی

وزن این Laptop ها بسیار کم است و مخصوص دانشجو ها است. این نوع از انواع لپ تاپ پردازش تقریبا ضعیفی دارد و ویژه دانشجوها  ساخته شده است

  •  خانگی

لپ تاپ های خانگی ویژه  کار های روزمره درست شده است و از جمله کارهایی که به صورت عالی انجام میدهد پخش موسیقی و فیلم است این نوع Laptop ها صفحه نمایش بسیار مناسبی دارند.

  •  گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ از جمله Laptop هایی است که مخصوص بازی ساخته شده است این نوعLaptop ها دارای پرداز بسیار قوی هستند که  توانایی اجرای بازی های سنگین را دارند.

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2021

لپ تاپ گیمینگ

در نهایت اینکه 

لپ تاپ را می توانید بر اساس نوع استفاده خود انتخاب کنید و همچنین بودجه تعیین شده در انتخاب Laptop مناسب بسیار مهم است.

از میان انواع لپ تاپ موجود در بازار برای اینکه بتوانید گزینه ای که بیشتر به کار شما می آید را انتخاب و خریداری کنید می توانید با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به انواع لپ تاپ

دسته بندی مختلف لپ تاپ به چه صورت است؟اولترابوک و تبلت از دسته بندی های مشخص شده برای لپ تاپ می باشند که اولی نازک و دارای ئزن بسیار سبکی می باشد. این نوع یارانه شخصی دارای صفحه نمایش تقریبا 15 اینجی می باشد.
در صورتیکه تبلت بسار کوچکتر و ارازان قیمت از از رایانه های رومیزی و شخصی می باشد.
چند مارک برتر laptop کدامند؟اپل، hp، لنوو، ایسوس، dell از برندهای شناخته شده تولید لپ تاپ در دنیا می باشند که طرفداران زیادی هم دارند.
برای خرید بهترین و مناسب ترین laptop باید به چه نکاتی توجه کرد؟اندازه صفحه نمایش، حافظه داخلی، کارت گرافیک، باتری و … از مواردی هستند که در زمان خرید laptop باید در نظر داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *