خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک

تعمیرات کیبورد لپ تاپ

هزینه تعمیرات کیبورد لپ تاپ

شایدبرای شما هم پیش آمده باشد که در حین کار کردن با لپ تاپ خود متوجه این موضوع شده باشید که کیبور لپ تاپ شما کار نمی کند. به نظر شما علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ چیست؟ آیا کیبورد خراب شده است؟ چه مواردی باعث خرابی کیبورد لپ تاپ می شوند؟ راه حل درست برای رفع این مشکل چیست؟ چطور می توان از خرابی کیبور لپ تاپ پیشگیری کرد؟ آیا تعمیرات کیبورد لپ تاپ درسترین کار است یا باید آن را تعویض کنید؟!

با خریدلند همراه باشید تا به تمام این سوالات پاسخ داده شود.

اطلاعاتی کلی راجع به کیبورد لپ تاپ

حتما می دانید که کیبورد از جمله قطعات سخت افزاری برای لپ تاپ به شمار می آید که شما می توانید با حرکت دست خود دیتایی را به درون صفحه نمایشگر تبدیل کنید.

حرکات دست، با فشردن دکمه های مشخص شده روی کیبورد و اتصال کابلی که به مادربرد مربوط می شود می تواند دیتای را در نمایشگر قابل رویت کند و به همین خاطر است که کیبورد لپ تاپ دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

فقط باید بدانید که برخی از کیبوردها هستند که دارای یک سری led در زیر دکمه ها می باشند که با روشن شدن سیستم چراغ های زیر آن نیز روشن خواهند شد و ظاهری زیباتر به سیستم شما می دهند.

در کل کیبوردهایی که دارای led می باشند یک مادربُرد خاص دارند که روی آن سوکتی برای همین منظور طراحی شده است.

کار نکردن کیبورد

دلایل کار نکردن کیبورد

دلایل کار نکردن کیبورد

شما برای آنکه بخوبی بتوانید متوجه شوید که آیا نیاز به تعمیرات کیبورد لپ تاپ دارید یا باید آن را به طور کلی تعویض کنید قبل از هر چیزی باید از علت خرابی کیبورد به درستی مطلع باشید.

موارد و دلایل مختلف زیادی هستند که می توانند منجر به خراب شدن کیبورد لپ تاپ استوک یا آکبند شما شوند که ما، در این بخش به مهم ترین آن ها اشاره ای مختصر کرده ایم.

  • ریختن مایعات روی کیبورد
  • خرابی چند دکمه از کیبورد
  • خرابی LED های لپ تاپ
  • گیر کردن دکمه های کیبورد
  • تکان خوردن سوکت کیبورد در مادربُرد

تعمیرات کیبورد لپ تاپ

به طور کلی باید بگوییم که تعویض و تعمیر کیبورد لپ تاپ از تخصصی ترین سرویس هایی است که باید توسط متخصص این کار و نمایندگی های مربوطه انجام شود.

همانطور که مطلع هستید کیبورد رایج ترین دستگاه ورودی روی لپ تاپ می باشد که از کلیدهای متعددی تشکیل شده است.

صرف نظر از کیبوردهای اصلی، لپ تاپ ها داری یک سری کیبوردهای جانبی متعدد نیز می باشند که استفاده از این کیبوردها برای آندسته از کاربرانی مناسب است که در کار با کیبورد اصلی لپ تاپ چندان راحت نیستند و نیاز دارند تا از یک صفحه کلید جانبی که قابلیت تنظیم بیشتر جهت تنظیم ارتفاع و جابجایی دارد. استفاده نمایند. 

حال، اگر تمام کیبوردهای لپ تاپ از کار بیافتند، رطوبت بگیرند، مدارهای داخلی آن ها از کار بیافتد آیا امکان این وجود دارد تا با تعمیرات کیبورد لپ تاپ بتوان مجدد از آن استفاده کرد یا خیر؟!

خب، باید بگوییم که در سیستم هایی که فاقد باتری جدا شونده می باشند نیاز است تا برای تعمیر بدنه پشتی لپ تاپ باز شود.

بعد از آن تعمیرگاه  پیچ های صفحه کلید را باز و خارها را با دقت جدا خواهد کرد تا بتوانید کیبورد را بیرون بیاورد.

در نهایت در صورت امکان صفحه کلید تعمیر و یا تعویض خواهد شد و اتصالات مطابق قبل بسته خواهند شد.

این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید که تعمیر و یا تعویض کیبورد لپ تاپ شاید کار ساده و آسانی باشد اما کوچکترین اشتباه در این مورد باعث از بین رفتن کیبورد و اتصالات آن خواهد شد حتی ممکن است که به مادربُرد نیز آسیبی وارد شود.

خرابی صفحه کلید لپ تاپ

پیشگیری از خرابی صفحه کلید لپ تاپ

پیشگیری از خرابی صفحه کلید لپ تاپ

با توجه به مواردی که در مطالب بالا درباره کار نکردن کیبورد لپ تاپ به آن ها اشاره کردیم اگر می خواهید از خرابی کیبورد لپ تاپ خود پیشگیری کنید توصیه می کنیم که موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

  1. به هیچ عنوان سیستم خود را در معرض ریختن مایعات قرار ندهید.
  2. سیستم خود را در معرض فشار قرار ندهید.
  3. کلید های کیبورد را آرام فشار دهید زیرا ممکن است آسیب ببیند.
  4. به نظافت سیستم خود اهمیت بدهید، زیرا ممکن است اشغال و گرد و غبار به سیستم شما اسیب برساند.
  5. در صورتی که برای پاکسازی کیبورد دستگاه می خواهید از اسپری استفاده کنید از اسپری های مخصوص این کار که خروجی بسیار باریک و فشار کمی دارند استفاده نمایید.
  6. هنگام کار طولانی مدت در منزل یا محل کار، یک کیبورد جداگانه به لپ تاپ وصل کنید تا از خرابی و فرسودگی آن جلوگیری کنید.

هزینه تعمیر صفحه کلید لپ تاپ

با توجه به شرایط اقتصادی این روزها و افزایش روز به روز قیمت ها که شاهد آن ها هستیم نمی توانیم قیمت مشخصی را تحت عنوان هزینه تعمیرات کیبورد لپ تاپ عنوان کنیم.

متاسفانه به خاطر شرایط این روزها و گران بودن قطعات هزینه تعمیرات وسایلی همچون لپ تاپ هم بالا می باشد.

توصیه و پیشنهاد تیم خریدلند به شما دوستان عزیز این است که قبل از هرگونه اقدامی برای تعویض و یا تعمیر کیبورد لپ تاپ این است که قیمت ها را بررسی کنید زیرا که با توجه به شدت و نوع خرابی این قطعه و بخش های مختلف آن قیمت قطعات و هزینه تعمیرات متفاوت است.

اگ کیبورد لپ تاپ شما مشکل نرم افزاری داشته باشد برای تعمیر حتی تعویض آن باید هزینه زیادی بپردازید. تعمیرات سخت افزاری هم که جای خود را دارند.

تعمیر صفحه کلید لپ تاپ

هزینه تعمیر صفحه کلید لپ تاپ

در نهایت اینکه

امیدواریم که با ارائه این مقاله توانسته باشیم شما کاربران عزیزی را در زمینه تعمیرات کیبورد لپ تاپ  و علت کار نکردن کیبورد لپ تاپ بخوبی راهنمایی کرده باشیم و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به تعمیرات کیبورد لپ تاپ

علت خرابی صفحه کلید لپ تاپ چیست؟گاهی اوقات گرد و غبار، مو و سایر مواد زائد می توانند بر عملکرد صفحه کلید تأثیر بگذارند. سعی کنید تا جایی که می توانید صفحه کلید خود را تمیز کنید و این ممکن است برای بازگرداندن صفحه کلید به حالت عادی کافی باشد. قبل از شروع، مطمئن شوید که لپ تاپ را خاموش کرده و به دلایل ایمنی آن را از برق بکشید.

چگونه بفهمیم کیبورد لپ تاپ خراب است؟روی لیست صفحه کلید رایانه خود کلیک راست کنید. گزینه “Scan for Hardware Changes” را از منو انتخاب کنید. اکنون Device Manager صفحه کلید رایانه شما را آزمایش می کند. اگر نماد “خطا” در کنار لیست ظاهر شد، صفحه کلید کامپیوتر شما مشکل دارد.

آیا ویروسی وجود دارد که روی صفحه کلید تأثیر بگذارد؟هیچ ویروس خاصی وجود ندارد که کیبوردها را آلوده کند زیرا به تنهایی ROM یا ذخیره‌سازی داده دیگری ندارد. با این حال، ویروس های زیادی وجود دارند که باعث اختلال در عملکرد صفحه کلید می شوند. ویروس‌های رایانه‌ای که روی صفحه کلید تأثیر می‌گذارند، ویروس‌های مخرب محسوب می‌شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *