خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

چگونه باید هارد لپ تاپ خود را تعویض کنید

هارد لپ تاپ خود را تعویض کنید

بسیاری از کاربرها هستند که اطلاعات چندان زیادی درباره تعویض و تعمیر قطعات لپ تاپ و کامپیوتر خود نمی دانند. فرقی ندارد که شما صاحب یک لپ تاپ استوک هستید یا به تازگی لپ تاپ آکبند خریداری کرده اید. نیاز است کمی درباره تعویض و تعمیر قطعات سیستم خود اطلاعات داشته باشید. ما امروز می خواهیم به شما بگوییم که چگونه باید هارد لپ تاپ خود را تعویض کنید.

بدون شک برای شما هم پیش آمده است که به علت ذخیره سازی اطلاعاتی که به آن ها نیاز شدید دارید دیگر حافظه هارد سیستم پاسخگوی ذخیره کردن اطلاعات جدید نباشد و شما برای ذخیره کردن یک سری اطلاعات مهم که برایتان اهمیت بسیار زیادی دارند دچار مشکل شده باشید.

جای هیچگونه نگرانی نیست شما میتوانید با تعویض هارد خود و انتخاب هاردی با حافظه ذخیره سازی بیشتر با خیال آسوده تری اطلاعات مهم خود را در اختیار داشته باشید.

هارد لپ تاپ

تویض هارد لپ تاپ

تویض هارد لپ تاپ

خب، می دانید که هارد یکی از قطعات جانبی برای لپ تاپ و کامپیوتر می باشد که هر چه حافظه ذخیره سازی بالاتری داشته باشد شما می توانید اطلاعات مهم بیشتری را ذخیره کرده و در اختیار داشته باشید.

هارد از قطعات اصلی و مهم لپ تاپ می باشد بنابراین برای تعویض آن باید دقت زیادی داشته باشید.

خرابی این قطعه در لپ تاپ و کامپیوتر می تونه برای شما دردسر ساز باشد و در برخی مواقع احتمال حذف و پاک شدن اطلاعات شما نیز وجود دارد.

از آنجایی که برخی مواقع هاردی که شما برای سیستم خود انتخاب کرده اید دارای حافظه کافی نمی باشد و کفاف این را نمی دهد که شما بتوانید اطلاعات زیادی را در آن ذخیره کنید بنابراین نیاز به ارتقاء دادن آن دارید.

برای اینکه بتوانید هارد لپ تاپ یا کامپیوتر خود را ارتقاء دهید باید آن را به یک قطعه پر ظرفیت تبدیل کنید. برای این کار شما باید لپ تاپ خود را باز کرده و هارد جدید با ظرفیت ذخیره سازی بیشتر را جایگزین کنید.

باز کردن لپ تاپ کار چندان سختی نیست که نیاز به مهارت داشته باشد فقط باید دقت کافی داشته باشید تا اشتباهی رخ ندهد. زیرا ممکن است که بخش های مختلف لپ تاپ با یک اشتباه دچار آسیب شوند.

اقدامات لازم برای تعویض هارد لپ تاپ

در متن بالا به این مسئله اشاره کرده ایم که برای اینکه بتوانید اطلاعات مهم بیشتری را در لپ تاپ یا کامپیوتر خود ذخیره کنید نیاز به حافظه هارد زیادی دارید.

بسیاری از کاربرها در ابتدای کار خود فکر میکنند که هارد 6 گیگابایتی می تواند برای لپ تاپ آن ها مناسب باشد اما بعد از یک مدت زمان و حجم کارهایی که انجام می دهند به این نتیجه می رسند که نیاز دارند هارد سیستم خود را ارتقاء دهند.

کارهایی که شما می توانید برای ارتقاء دادن و تعویض هارد سیستم خود انجام دهید شاید چندان کار سخت و دشواری نباشد اما نیاز به دانش و دقت زیادی دارد.

در ادامه می خواهیم اشاره به چند نمونه از اقداماتی که شما باید برای تعویض هارد لپ تاپ خود درباره آن ها آگاهی داشته باشید را معرفی کرده و کمی درباره آن ها با شما صحبت کنیم.

مهم ترین اقدامات برای تعویض هارد لپ تاپ عبارتند از:

  1. تعویض درایو
  2. هارد به هارد کردن
  3. تهیه نسخه پشتیبان از هارد اصلی
 تعویض هارد لپ تاپ

اقدامات لازم برای تعویض هارد لپ تاپ

  • تعویض درایو

اولین قدم برای اینکه بدانید چگونه باید هارد لپ تاپ خود را تعویض کنید، این است که مشخص کنید آیا هارد دچار ضربه شده است یا به طور کامل سوخته است؟

اگر هارد شما دچار سوختگی شده باشد یا ضربه ای به آن وارد شده باشد بازگردادن اطلاعات کار چندان آسانی نخواهد بود یا بهتر بگوییم غیر ممکن است.

اما اگر هارد به صورت نیمه سوخته باشد هنوز جای امیدواری هست. شما میتوانید با مراجعه به تعمیرکار قطعات لپ تاپ و کامپیوتر  با جدا کردن بخش های سوخته و بلاک کردن آن ها از سایر قسمت های هارد که هنوز سالم هستند استفاده کنید.

  • هارد به هارد کردن

در اغلب موارد هارد سیستم دچار مشکل نشده است و فقط نیاز به ارتقاء دارد.

شما می توانید با اتصال ssd جدید از طریق کابل usb اطلاعات سیستم خود را هارد به هارد کنید.

شاید با خودتان فکر کنید که اینکار خیلی سخت و دشوار است و شما نمی توانید از عهده آن بربیایید. اما جای نگرانی نیست، ما به شما خواهیم گفت که چطور میتوانید اطلاعات لپ تاپ و کامپیوتر خود را هارد به هارد کنید.

برای اینکه شما بتوانید عملیات هارد به هارد کردن را با موفقیت انجام دهید در ابتدا باید مادربُرد لپ تاپ شما مشخص کند که کدام یک از درایو ها باید به عنوان درایو اولی استفاده شود و کدام یک به عنوان درایو دوم.

دقت داشته باشید که برای اتصال هارددیسک رزرو بهتر است به توضیحات ارائه شده بر روی لیبل آن مراجعه کنید و یا به وب‌ سایت شرکت سازنده آن مراجعه نمائید.

  • تهیه نسخه پشتیان از هارد اصلی

قدم بعدی برای تعویض هارد لپ تاپ، تهیه کردن نسخه پشتیبان از هارد اصلی می باشد.

در صورتیکه هر یک از اقدامات عنوان شده در مطالب بالا برای شما سخت است می توانید تمام اطلاعات کامپیوتر یا لپ تاپ خود را به صورت دستی پشتیبانی کنید.

برای این کار می توانید اطلاعات سیستم را روی فلش یا هارد اکسترنال بریزید.

تهیه نسخه پشتیبان در هنگام بورز مشکل، لپ تاپ یا کامپیوتر شما را به روز اول خود باز می گرداند بدون اینکه ذره ای از اطلاعات مهم شما از بین رفته باشد.

تهیه نسخه پشتیان از هارد اصلی از اقدامات لازم برای تعویض هارد

تهیه نسخه پشتیان از هارد اصلی

بهترین راه پشتیبان گیری اطلاعات چیست؟

شما برای اینکه بتوانید قبل از تعویض هارد لپ تاپ خود اطلاعات مهمی که در سیستم دارید را در اختیار داشته باشید تا در صورت از بین رفتن هارد اطلاعات شما از بین نروند نیاز به پشتیان گیری اطلاعات دارید.

بهترین کاری که شما می توانید برای پشتیبان گیری اطلاعات لپ تاپ یا کامپیوتر خود انجام دهید عبارتند از:

  • تعویض هارد و انتخاب هارد جدید
  • تعویض هارد، تصب درایو جدید
اهمیت پشتیبان گیری اطلاعات هارد لپ تاپ

راه پشتیبان گیری اطلاعات

در نهایت اینکه 

امیدواریم که با ارائه این مقاله توانسته باشیم به شما عزیزان کمک کنیم که بدانید چگونه باید هارد لپ تاپ خود را تعویض کنید.

شما عزیزان می توانید با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط بوده و سوالات، انتقدات و پشنهادات خود را با ما از این طریق در میان بگذارید.

سوالات مربوط به چگونه باید هارد لپ تاپ خود را تعویض کنید

[accordion title=””][accordion-item title=”آیا هارد لپ تاپ ارزش تعویض کردن دارد؟”]به طور کلی، شما باید هارد دیسک سخت خود را به جای خرید یک لپ تاپ کاملا جدید جایگزین کنید. با این حال، تصمیم شما برای انجام این کار فقط باید پس از اطمینان از غیرقابل جبران شدن درایو انجام شود.اگر هارد لپ تاپ شما خراب است، شاید جایگزین کردن آن با یک درایو مناسب باشد.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا در صورت جایگزینی هارد دیسک نیاز به نصب مجدد ویندوز است؟”]نه ، شما می توانید با استفاده از ابزاری مانند Macrium قدیمی را به دیسک جدید شبیه سازی کنید.
[/accordion-item][accordion-item title=” آیا می توان هارددیسک قدیمی را به رایانه جدید متصل کرد؟ “]بله، هر درایو SATA قدیمی را می توان به هر رایانه با پورت های SATA موجود متصل کرد.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *