خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ

نحوه استفاده از باتری لپ تاپ

همانطور که می دانید لپ تاپ دارای اجزای تشکیل دهنده ای می باشد که نبود هر یک از این اجزای تشکیل دهنده و یا خراب شدن آن ها می تواند روند کار با لپ تاپ را دچار مشکل کند. یکی از بخش های مهم لپ تاپ، باتری آن می باشد که در صورت خراب شدن نیاز است که مناسب ترین باتری را برای لپ تاپ خود تهیه و خریدای کنید. اما اگر درباره دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشید بدون شک می توانید عمر باتری کامپیوتر شخصی را افزایش دهید و مدت زمان بیشتری بدون اینکه استرس خرابی آن را داشته باشید از لپ تاپ خود استفاده کنید.

باتری لپ تاپ

لپ تاپ های موجود در بازار از برندهای مختلف با کاربردها و ویژگی های مختلف می باشند. تمامی لپ تاپ ها اجزای تشکیل دهنده ای همچون: رم، کارت گرافیک، پردازنده، باتری و… می باشند که خراب شدن و از بین رفتن هر یک از این اجزاء می تواند برای لپ تاپ شما نیز مشکل ساز شود.

برای مثلا زمانیکه حافظه رم لپ تاپ شما ظرفیتش تکمیل می شود بدون شک شما دیگر قادر به ذخیره کردن اطلاعات مهم خود در لپ تاپ نخواهید بود و نیاز به یک رم دیگر جهت جایگزینی دارید.

درباره Laptop battery هم به همین صورت است. اگر به درستی درباره نحوه نگهداری و شارژ باتری کامپیوتر شخصی خود اطلاعات نداشته باشید بدون شک باتری عمر کمتری خواهد کرد و باید هزینه زیادی را جهت تهیه باتری مناسب برای لپ تاپ خود صرف کنید.

باتری لپ تاپ

انتخاب باتری لپ تاپ

دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ

حال که دانستید باتری عضو مهم و حساس برای لپ تاپ های شما از نوع آکبند و لپ تاپ استوک می باشد نیاز است درباره دستورالعمل استفاده از Laptop battery هم کمی اطلاعات در اختیار داشته باشید.

لپ تاپ نیز همچون برخی از لوازم مهمی که همیشه با خود به همراه دارید برایتان ارزش دارد. زیرا می توانید لپ تاپ خود را همچون تلفن همراه در هر مکان و موقعیتی همراه داشته باشید و کارهای شخصی یا اداری خود را انجام دهید.

نکته مهمی که درباره لپ تاپ نیاز است بدانید این است که در برخی از مواقع شما به برق دسترسی ندارید و نیاز به جابه جایی Laptop battery دارید تا بتوانید برق مورد نیاز لپ تاپ خود را تهیه کنید.

بنابراین نیاز است که درباره اصول نگهداری و استفاده درست از باتری کامپیوتر شخصی بیشتر بدانید.

به خاطر داشته باشید که اگر اصول درست نگهداری از باتری کامپیوتر شخصی را بخوبی فرا بگیرید می توانید کاری کنید که عمر باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا کند.

نحوه شارژ کردن و نگهداری صحیح Laptop battery

قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که با آشنایی درباره روش نگهداری و شارژ صحیح باتری لپ تاپ می توانید کاری کنید که عمر Laptop battery شما افزایش پیدا کند.

برای اینکه مدت زمان بیشتری بتوانید از Laptop battery خود به درستی استفاده کنید بهتر است که کارهای زیر را به نحوه احسن انجام دهید.

  • شارژ باتری کامپیوتر شخصی خود را تا 3% خالی کرده و مجدد آن را به طور کامل شارژ کنید( فراموش نکنید که برای اولین بار باید لپ تاپ حدودا 8 ساعت شارژ شود)
  • شارژ باتری هرگز نباید کمتر از 3% باشد. در واقع شارژ باتری نباید به 0% برسد این کار ممنوع است چرا که باعث خراب شدن و کاهش عمر باتری می شود.
  • اگر 2 روز متوالی لپ تاپ در حالت شارژ شدن می باشد باید شارژ باتری را خالی کنید و مجدد آن را شارژ کنید.
  • برای رفتن به مسافرت حتما قبل از حرکت باتری لپ تاپ خود را به طور کامل شارژ کنید.
  • بهترین شرایط برای استفاده از باتری لپ تاپ، خالی کردن شارژ آن تا 3 % و شارژ مجدد آن تا 95 %  است .
  • باتری باید از گرمای بیش از حد دور باشد
  • استفاده از شارژر با ولتاژ بالاتر از توصیه کارخانه به باتری و لپ تاپ آسیب خواهد رساند.
روش درست شارژ کردن باتری لپ تاپ

نحوه شارژ کردن باتری لپ تاپ

بهترین زمان برای خرید باتری جدید لپ تاپ

برخی از دوستان زمانیکه باتری لپ تاپ آن ها کمی ضعیف شده و دیر شارژ می شود به فکر خرید باتری جدید برای لپ تاپ خود می افتند.

اما آیا می دانید که بهترین زمان برای اینکه شما به دنیال خرید باتری جدید برای لپ تاپ خود باشید چه زمانی است؟

باید بگوییم که بهترین زمان، هنگامی است که ظرفیت Laptop battery شما بسیار کاهش پیدا کرده باشد.

دقت داشته باشید که اگر زودتر از زمان مورد نظر اقدام به خرید باتری کنید بدون استفاده خواهد ماند و با مرور زمان خراب می شود.

اگر به هر دلیلی مجبور شدید باتری اضافه ‌ی خود را بدون استفاده نگهداری کنید ، حتما نکاتی که پیش ‌از این گفته شد باید هنگام انبار کردن آن رعایت شود .

خرید باتری لپ تاپ

بهترین زمان خرید باتری لپ تاپ

در نهایت اینکه 

امیدواریم که تیم خرید لند توانسته باشد با ارائه این مقاله به شما کمک کند تا هر آنچه که نیاز است درباره دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ بدانید را در اختبار شما قرار دهد.

یک نکته بسیار مهم که لازم دانسته ایم در پایان این مقاله به آن اشاره کنیم این است که مدت شارژدهی Laptop battery کاملا بستگی به سخت افزار لپ تاپ شما دارد. البته طول عمر باتری، شدت و نوع استفاده از آن در دمای مناسب نیز می تواند تاثیر گذار باشد.

مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت  kharidland.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

سوالات مربوط به دستورالعمل استفاده از باتری لپ تاپ

[accordion title=””][accordion-item title=”لپ تاپم را با چند درصد شارژ کنیم؟”]بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید سطح باتری را بین 40 تا 80 درصد حفظ کنید. اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما زیاد گرم نشده و فن خنک کننده شما به درستی کار می کند. باتری لپ تاپ شما نمی تواند “بیش از حد” شارژ شود و به دلیل شارژ بیش از حد به خود آسیب برساند.
[/accordion-item][accordion-item title=”چگونه بفهمم که آیا برای لپ تاپ خود به باتری جدیدی احتیاج دارم؟”]هنگامی که باتری به ظرفیت کافی کم رسید ، Windows به شما هشدار می دهد که باید باتری تعویض شود. “X” قرمز روی نماد باتری ظاهر می شود. اگر برای نمایش اطلاعات بیشتر بر روی نماد کلیک کنید ، به احتمال زیاد پیامی را مشاهده خواهید کرد که می گوید: “متصل است ، شارژ نمی شود. باتری خود را تعویض کنید.”
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا استفاده از لپ تاپ بدون باتری ایمن است؟”]تغییرات برق باعث می شود اجزای موجود در مادربرد لپ تاپ از کار بیفتد ، چیزی که باتری می تواند از آن جلوگیری کند.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *