خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک

خرید بهترین لپ تاپ استوک

امرزه بیشتر افراد ترجیح می دهند برای انجام دادن کارهایشان از لپ تاپ هایی که کارایی و قدرت بالایی دارند استفاده کنند. اما به دلیل قیمت های بالای لپ تاپ، همه افراد بودجه خرید این لپ تاپ ها را که دارای بهره وری بالایی هستند را ندارند. به همین دلیل به سمت خرید لپ تاپ های استوک یا دسته دوم می روند. با خرید لند همراه باشید تا با راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک به شما کمک کند بتوانید یک خرید عالی داشته باشید.

لپ تاپ استوک چیست؟

درباره لپ تاپ های استوک حرف های عجیبی شنیده می شود خیلی ها می گویند این لپ تاپ ها در خارج از کشور فروخته می شوند و شخص خریدار بعد از 30 روز بدون اینکه لپ تاپ مشکلی داشته باشد آن را به فروشنده بر میگرداند و پول خود را پس می گیرد و این لپ تاپ ها برای فروش به خاورمیانه وارد می شوند.

عده ایی دیگر می گویند لپ تاپ های استوک محصولاتی هستند که به کار خانه ها برگشت می خورند و بعد از تعمییرات لازم دوباره وارد بازار کشورهای جهان سوم می شوند.

لپ تاپ های استوک به صورت قاچاقی به وسیله کشورهای عراق و امارات به ایران وارد می شوند و با قیمتی ارزان تر تقریبا یک سوم یا نصف قیمت لپ تاپ های نو به فروش می رسد.

آیا خرید لپ تاپ استوک ریسک دارد؟

زمانی که شما بودجه کافی برای خرید لپ تاپ نو ندارید یا لپ تاپ فعلی شما دیگر قابل تعمیر نیست می توانید لپ تاپ های دسته دوم یا استوک را خریداری کنید

به عنوان یک نکته باید بگوئیم لپ تاپ استوک یا دسته دوم، همیشه به این معنی نیست که مشکلی دارد و یا خراب می باشد یک لپ تاپ استوک می تواند همان کارایی لپ تاپ های نو را داشته باشد و بدون خرابی برای شما به بهترین شکل کار کند.

خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

پیش از خرید محصول باید در اولین گام نیاز خود را به خوبی بشناسید. شناخت کافی از کاربری و توان پرازشی سبب می‌شود بودجه مورد نظر و محصولات ایده‌آل خود را به راحتی و بدون شک و تردیدی انتخاب کنید.

برای کسانی که در زمینه‌های ویرایش اسناد آفیس، تماشای فیلم و سریال، مرور کردن صفحات وب و…. لپ‌تاپ‌های رده‌پایین بازار هم به آن‌ها پیشنهاد می‌شود زیرا این نوع لپ‌تاپ‌ها مناسب با شرایط آن‌ها هستند و فرد اگر توان مالی خرید لپ‌تاپ‌های رده‌ بالا را ندارد با خرید این نوع هم به مشکل بر نخواهند خورد.

اگر از آن دسته کاربران حرفه‌ای هستید که کار‌هایی مانند تولید محتوای ویدیویی و صوتی، استفاده از نرم‌افزار‌های مهندسی، ویرایش تصاویری با حجم بالا و … انجام می‌دهید باید به دنبال محصولی باشید که توان پردازشی بالایی دارد.

پس با راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک می توانید یک لپ تاپ مناسب با بودجه ای که در نظر دارید را خریداری کنید.

نکات مهم پیش از خرید لپ تاپ استوک

  1. بررسی کردن وضعیت ظاهری لپ تاپ استوک
  2. بررسی کردن صفحه نمایش لپ تاپ استوک
  3. بررسی کردن پورت های لپ تاپ استوک
  4. بررسی کردن حافظه RAM لپ تاپ استوک
  5. بررسی کردن باتری لپ تاپ استوک
  6. بررسی راه اندازی لپ تاپ استوک
  • بررسی کردن وضعیت ظاهری لپ تاپ استوک

باید به دقت وضعیت ظاهری لپ تاپ را که شامل بدنه لپ تاپ، پورت های USB، صفحه نمایش و همچنین پیچ هایی روی سیستم هستند را چک کنید.

اگر بر روی پیچ ها ساییدگی و خراش هایی را مشاهده کردید نشان دهنده این است که لپ تاپ یا تعمییر شده است است یا برای ارتقا دادن پیچ های آن باز شده اند.

  • بررسی کردن صفحه نمایش لپ تاپ استوک

برای اینکه متوجه بشوید که صفحه نمایش لپ تاپ سالم است یاخیر؟! بهتر است که فیلم و تصاویری را باز کنید و سعی کنید که کنتراست آن را کم و زیاد کنید، حواستان باشد که پیکسل های صفحه نمایش نسوخته باشند وجود نقطه های کوچک نشان از آسیب دیدن صفحه نمایش است.

یک راه برای اطمینان پیدا کردن سلامت صفحه نمایش این است که می توانید از نرم افزار DFX استفاده کنید.

  • بررسی کردن پورت های لپ تاپ استوک

یکی از موارد دردسر ساز در خرید لپ تاپ استوک این است که پورت های آن ها به برد اصلی وصل هستند و برای رفع این مشکل نمی توانید اقدامی کنید.

 ممکن است فروشنده به شما بگوید که در زمان نصب ویندوز بر روی لپ تاپ پورت ها به خوبی کار می کنند اما این فقط یک ادعای خالی است.

شما باید به خوبی پورت های HDMI وUSB را چک کنید، به عنوان نکته دیگر این را بدانید گاهی ممکن است که “چیبست” نصب نباشد همین باعث می شود که پورت به درستی شناخته نشود و کار نکند که با نصب “چیپست” این مشکل حل می شود.

یادتان باشد که حتما OOD  که در واقع همان RAM  یا  DVDRW می باشد را هم بررسی کنید چون اگر خراب باشد بعدا برایتان هزینه بر خواهد بود.

خرید لپ تاپ استوک

نکات مهم برای خرید لپ تاپ استوک

  • بررسی کردن حافظه RAM لپ تاپ استوک

بهترین کار در زمان خرید کردن لپ تاپ استوک و یکی دیگر از موارد مربوط به راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک این است که از قبل در مورد مدل لپ تاپ مورد نظرخود جستجو و تحقیق کنید.

زیرا بعضی از آن ها دارای دو ماژول رم هستند که فروشنده گاهی ممکن است یکی از آن ها را بردارد.

به عنوان نکته یادتان باشد که سن لپ تاپ را حتما در نظر بگیرید متناسب عمر مفید یک لپ تاپ استوک 5 سال است بیشتر از این باشد ممکن است برای شما هزینه هایی را ایجاد کند و دائما در حال تعویض قطعات آن باشید.

  • بررسی کردن باتری لپ تاپ استوک

بهترین کار این است که لپ تاپ را روشن کنید و با توجه به میزان 100 درصد شارژ باتری منتظر بمانید و میزان درصدی را که از آن کم شده است را بررسی کنید شما بهتر است برای اطمینان از سالم بودن باتری از مولتی متر استفاده کنید.

  • بررسی راه اندازی لپ تاپ استوک

بعد از روشن کردن لپ تاپ به قسمت START بروید و عبارت DXDIAG را جستجو کنید پنجره ایی برایتان باز می شود که اطلاعات دقیق پردازنده گرافیکی، رم، مادربورد و سایر موارد را در اختیارتان می گذارد.

کار بعدی که باید انجام بدهید این است که آن را با مدل لپ تاپ مقایسه کنید، در نتیجه به وضعیت راه اندازی آن خیلی دقت کنید چون ممکن است که رمز دستگاه مشخص نباشد و با کلمه  رمز را به خاطر نمی آورم مواجه بشوید که این نشانه سرقتی بودن لپ تاپ است پس حواستان باشد که به درد سر نیفتید.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک

در نهایت اینکه

با توجه به قیمت بالای لپ تاپ در بازار گاهی مجبور به خرید لپ تاپ های استوک یا دسته دوم، می شویم.

نکته ایی که باید درنظر گرفت این است که لپ تاپ استوک همواره لپ تاپ های تعمییر شده و خراب نیستند ممکن است صاحب قبلی آن قصد خرید لپ تاپ حرفه ایی تری را داشته است و قصد فروش لپ تاپ فعلی خود را داشته باشد.

اما برای اینکه از این موضوع مطمعن بشویم که آیا به درستی کار می کند و ایرادی ندارد می توانید راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک را که در بالا به خوبی برایتان توضیح دادیم، قبل از خرید به خوبی مطالعه کنید تا خریدی رضایت بخش داشته باشید.

سوالات مربوط به راهنمای خرید بهترین لپ تاپ استوک

[accordion title=””][accordion-item title=”آیا لپ تاپ استوک برای خرید گزینه مناسبی است؟”]بله در صورتیکه تمام موارد و نکات لازم جهت خرید این مدل لپ تاپ ها را به دقت در زمان خرید انجام دهید می توانید از میان لپ تاپ های استوک هم بهترین آن ها را انتخاب و خریداری کنید.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا سن لپ تاپ استوک مهم است ؟”]برای خرید این مدل لپ تاپ ها بهتر است که سن آن ها را در نظر داشته باشید و توجه کنید که حداکثر سن لپ تاپ استوک انتخابی شما باید بین 4 تا 5 سال باشد.
[/accordion-item][accordion-item title=”از کجا می توان لپ تاپ استوک مطمئن خریداری کرد؟”]از فروشگاه ها و سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند و شما هم نسبت به آن ها شناخت کامل دارید می توانید خرید خود را انجام دهید.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *