خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ

اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ

خیلی وقت ها پیش می آید که در ین کار کردن با سیستم نیاز داریم تا از یک بخش مهمی سند و ذخیره ای داشته باشیم که برای این کار باید از آن صفحه اسکرین شات بگیریم. خب، شاید این مسئله چندان کار سخت و دشواری نباشد و با فشار دادن دکمه prtSc روی سیستم خود بتوانیم به راحتی این کار را انجام دهیم. اما این تنها راه اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ نیست، راه ها و روش های مختلفی زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند به راحتی بتوانید از مطالب و موضوعاتی که می خواهید اسکرین بگیرید. تیم خریدلند در این مقاله به چند نمونه از روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ اشاره کرده و درباره هر یک از آن ها نیز به اختصار توضیحاتی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار داده است.

پیشنهاد می کنیم که برای آموزش این روش های اسکرین شات از صفحه سیستم خود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ 

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کردیم در بسیاری از مواقع پیش می آید که شما حین کار با سیستم خود فایل و سند مهمی را می بینید که نیاز دارید از آن تصویری داشته باشید. خب شاید روش های مختلفی برای دخیره کردن آن فایل وجود داشته باشد.

اما برخی از سندها و فایل ها هستند که اجازه کپی و سیو را به شما نمی دهند.

بنابراین در این شرایط شما نیاز دارید تا از فایل و صفحه مورد نیاز خود یک اسکرین شات داشته باشید که این کار را می توانید به روش های مختلفی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم به راحتی انجام دهید.

نکته مهمی که در این مورد باید به آن توجه داشته باشید این است که اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ در سیستم عامل های مختلف متفاوت می باشد.

  • اسکرین شات با ابزار Print Screen
  • اسکرین شات ویندوز 7 با ابزار Snipping tool
  • نحوه اسکرین شات گرفتن در ویندوز 10
  • screenshot در سیستم عامل مک
  • روش گرفتن screenshot از پنجره فعال
روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ 

بهترین روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ

روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ با ابزار Print Screen

اولین روش از روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ، استفاده از ابزار print screen می باشد که در بخش مقدمه هم به آن اشاره کردیم.

اکثر لپ تاپ های آکبند و لپ تاپ استوک و حتی کامپیوترهای بزرگتر شخصی روی صفحه کیبورد خود دکمه ای به این نام دارند که معمولا در بخش بالای کیبورد و سمت چپ قرار دارد.

این دکمه به صورت اختصاری prtsc مشخص شده است و به راحتی با فشار دادن آن می توانید از صفحه و تصویری که مورد نیازتان می باشد اسکرین بگیرید.

شما با فشار دادن این دکمه تنها می توانید از صفحه سیستم خود اسکرین بگیرید و بعد از آن باید فایل را در یک مکان مناسب ذخیره کنید.

دقت داشته باشید که حتما در زمان ذخیره کردن فایل نامی برای آن مشخص کنید زیرا در کلیپ بورد تنها یک فایل ذخیره می شود. بنابراین اگر مجدد این دکمه را فشار دهید، تصویر اسکرین شات قبلی پاک خواهد شد. 

نحوه  اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ با ابزار Print Screen

اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ با ابزار Print Screen

اسکرین شات ویندوز 7 با ابزار Snipping tool

اما، شما کاربرانی که دارای سیستم عامل ویندوز 7 می باشید برای اینکه بتوانید از صفحه مورد نیاز در این سیستم اسکرین شات بگیرید نیاز به ابزار snipping tool دارید.

البته زمانی که دارید ویندوز 7 را روی سیستم خود نصب می کنید همزمان این ابزار برای اسکرین شات گرفتن روی سیستم شما نصب می شود.

زمانیکه به این ابزار نیاز پیدا کردید کافی است در منوی استارت، نام این ابزار را در کادر جست و جو سرچ کرده و با نمایان شدن برنامه، از آن برای اسکرین شات گرفتن صفحه استفاده کنید.

اما، یک نکته مهم در این مورد وجود دارد و آن هم این است که این ابزار برای شما 4 گزینه جهت اسکرین شات گرفتن نشان می دهد که به شرح زیر می باشند.

  1.  Free-form Snip که در آن از تصویر بدون هیچ کادر مشخصی عکس گرفته می شود.
  2. Rectangular Snip که در آن از صفحه با یک کادر مستطیلی شکل عکس گرفته می شود.
  3.  Window Snip با آن می توان از یک پنجره دلخواه اسکرین گرفت.
  4. Full-Screen Snip  از تمام تصویر و محتوای نمایش داده شده در نمایشگر اسکرین شات میگیرد

پس، شما باید با توجه به آنچه که مورد نیازتان می باشد یکی از این چهارگزینه را برای اسکرین شات گرفتن انتخاب کنید.

مراحل  اسکرین شات ویندوز 7 با ابزار Snipping tool

اسکرین شات ویندوز 7 با ابزار Snipping tool

نحوه اسکرین شات گرفتن در ویندوز 10

اما سومین روش از روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ برای کاربرانی است که دارای ویندوز 10 می باشند.

این دوستان می توانند از ابزار به روز شده  snipping tool برای اسکرین شات گرفتن از صفحه سیستم خود استفاده کنند.

این ابزار برای سیستم عامل های ویندوز 10 دارای طراحی جدیدتری می باشد. نا گفته نماند که علاوه بر این ابزار شما دوستان می توانید همچون کاربرانی که سیستم عامل لپ تاپ و کامپیوتر آن ها ویندوز 8 می باشد از دکمه های Windows + Print Screen روی کیبورد سیستم خود نیز برای اسکرین شات گرفتن استفاده کنید.

مراحل  اسکرین شات گرفتن در ویندوز 10

اسکرین شات گرفتن در ویندوز 10

نحوه screenshot در سیستم عامل مک

شاید برایتان این سوال پیش آید که، خیلی از کاربرها هستند که سیستم عامل مک دارند آن ها برای اسکرین گرفتن باید چه کار کنند؟

خب، این دوستان باید از دکمه های Shift + Command + 3 روی کیبورد سیستم خود برای اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ استفاده کنند.

با فشار این دکمه ها برای شما تصویر کوچکی در گوشه نمایشگر لپ تاپ نمایش داده خواهد شد که می توانید با انتخاب آن وارد مرحله تصویر شوید.

اگر نیازی به ویرایش نبود می توانید بعد از 3 ثانیه در صورت کلیکی نکردن روی تصویری به صورت خود به خود تصویر را روی دسکتاپ سیستم خود ذخیره کنید.

روش گرفتن screenshot از پنجره فعال

اما آخرین روش از روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ، روش اسکرین از پنجره صفحه می باشد.

برای این کار می توانید گزینه های Alt + Print Screen روی کیبورد را به طور همزمان فشار دهید. با این کار از پنجره فعال اسکرین شات گرفته می شود و این تصویر ذخیره خواهد شد.

 اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ

screenshot در سیستم عامل مک

در نهایت اینکه

امیدواریم که با ارائه این مقاله توانسته باشیم شما کاربران عزیز را برای درک این مسئله که چه طور می توانید در سیستم عامل های مختلف از صفحه لپ تاپ یا کامپیوتر خود اسکرین شات بگیرید و با معرفی روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم راهنما شما بوده باشیم.

شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاع بیشتر با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به روش های اسکرین شات گرفتن صفحه لپ تاپ

ساده ترین راه برای گرفتن اسکرین شات در لپ تاپ چیست؟

اگر می خواهید از یک پنجره فعال اسکرین شات بگیرید، Alt+PrtScn را فشار دهید. پنجره ای را که می خواهید ضبط کنید انتخاب کنید، سپس کلیدهای Alt و PrtScn را همزمان فشار دهید و عکس گرفته می شود و در کلیپ بورد کپی می شود.

روش های مختلف برای گرفتن اسکرین شات چیست؟دکمه های پاور و کاهش صدا را همزمان فشار دهید. اگر جواب نداد، دکمه پاور را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید. سپس روی Screenshot ضربه بزنید.

چگونه در رایانه شخصی سریع اسکرین شات بگیریم؟برای گرفتن اسکرین شات سریع از پنجره فعال، از میانبر صفحه کلید Alt + PrtScn استفاده کنید. با این کار پنجره فعال فعلی شما باز می شود و اسکرین شات در کلیپ بورد کپی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *