خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

شوک دادن به باتری لپ تاپ

علت شوک دادن به باتری لپ تاپ

بدون شک برای بسیاری از شما دوستان عزیز پیش آمده است که در حین انجام کارهای خود یکدفه لپ تاپ خاموش شده ودیگر هر چه شما تلاش می کنید روشن نشود. در این مواقع اغلب فکر میکنیم که شارژ لپ تاپ تمام شده است و آن را به شارژ می زنیم اما هیچ فایده ای ندارد. پس مشکل چیست؟ بدون شک باتری لپ تاپ دچار مشکلی شده است که حتی اجازه شارژ شدن هم نمی دهد. در این مواقع شوک دادن به باتری لپ تاپ می تواند گزینه ای باشد که مجدد لپ تاپ روشن شده وشما بتوانید به ادامه کارهای خود بپردازید. در این مقاله مراحل شوک دادن باتری لپ تاپ را برای شما عنوان کرده ایم.

شوک دادن به باتری لپ تاپ به چه معنا است؟

در ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره کرده ایم که در برخی مواقع نیاز است که شما به باتری لپ تاپ خود شوک وارد کنید.

حتما با خودتان می گویید که Shock the laptop battery دیگر چیست؟ به طور ساده باید بگوییم که شوک دادن به باتری لپ تاپ یک راهکار برای احیاء کردن باتری در خانه می باشد.

در این روزهای قرنطینه که بیشتر کسب و کارها و مغازه ها تعطیل می باشند دسترسی به شرکت ها و فروشگاه های تعمیرات لپ تاپ تقریبا غیر ممکن است.

 زمانیکه شما در منزل خود در حال کار کردن با لپ تاپ هستید ناگهان باتری لپ تاپ از کار می افتد شما امکان رفتن به مغازه و شرکت های تعمیرات لپ تاپ را هم ندارید پس باید چه کار کنید؟

شوک دادن به باتری لپ تاپ در منزل کاری است که شما برای احیاء کردن باتری که عمر خود را کرده است و توانایی شارژ آن کاهش پیدا کرده تنها کار ممکن در این روزها می باشد.

عمر مفید اکثریت باتری های لپ تاپ( آکبند و لپ تاپ استوک) تقریبا یک الی  دو سال می باشد..

به خاطر داشته باشید که Shock the laptop battery تنها گزینه شما نیست اما با شرایط فعلی و به خاطر شیوع ویروس کرونا که امکان بیرون رفتن از خانه را ندارید می تواند یک گزینه مناسب باشد تا زمانیکه شما بتوانید برای خرید باتری مناسب لپ تاپ خود اقدامات لازم را انجام دهید.

شوک دادن به باتری لپ تاپ

علت شوک دادن به باتری لپ تاپ

شوک دادن باتری لپ تاپ علمی است؟

یکی دیگر از سوالاتی که در مورد شوک دادن به باتری لپ تاپ ممکن است برای شما عزیزان پیش آید علمی بودن این کار است.

خب، خوشبختانه باید بگوییم که Shock the laptop battery کار علمی می باشد. شما با انجام این کار حرکتی خواهید زد که لرزش مولوکول ها در باتری کاسته شده و عبور جریان برق به آسانی صورت گیرد.

شاید کمی باورش سخت باشد که جریان برق به علت لرزش طبیعی مولوکول ها به راحتی از اجسم عبور نخواهد کرد و این مسئله بیشتر در اجسام رسانا دیده می شود و علت آن هم این است که در این اجسام نظم مولوکول ها بیشتر می باشد.

بنابراین برای رسانا کردن برخی از اجسام باید جسم را سرد کرده تا لرزش مولوکول ها کاهش پیدا کند. در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شد.

باتری لپ تاپ

انواع باتری لپ تاپ

مراحل انجام Shock the laptop battery

شاید با خودتان فکر کنید که شوک دادن باتری لپ تاپ باید کار سخت و پیچیده ای باشد. اصلا نگران نباشید این کار به قدری ساده و آسان است که جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

تنها کافی است که در صورت شارژ نشدن باتری لپ تاپ کارهایی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم را مرحله به مرحله و با دقت انجام دهید.

فقط یک نکته بسیار مهم را در این مورد به خاطر داشته باشید و آن هم این است که روش Shock the laptop battery تنها برای آن دسته از باتری های نیکل کادمیوم و یا باتری های نیکل متال هیدرید مناسب می باشد و برای باتری های لیتیومی فایده ای ندارد..

  • اولین کاری که باید برای Shock the laptop battery خود انجام دهید خارج کردن باتری لپ تاپ می باشد.
  • بعد از اینکه باتری را از لپ تاپ جدا کردید آن را داخل یک پلاستیم قرار دهید و در آن را خوب گرده بزنید تا هو.ا به داخل آن نفوذ پیدا نکند.
  • در قدم سوم برای شوک دادن به باتری لپ تاپ باید باتری قرار داده شده در پلاستیک را داخل یخچال در قیمت فریزر برای 12 ساعت قرار دهید.
  • وقتی 12 ساعت به طور کامل سپری شد باتری را از یخچال خارج کرده و آن را در اتاق بگذارید تا دمای باتری به دمای اتاق برسد.
  • باتری را به لپ تاپ وصل کرده و بگذارید که کاملا شارژ شود. فرایند شارژ و دشارژ باتری را 2 الی 3 بار تکرار کنید
شوک دادن به باتری لپ تاپ علمی است؟

مراحل شوک دادن به باتری لپ تاپ

در نهایت اینکه

امیدواریم که توانسته باشیم با ارائه این مطلب برای شما عزیزان عنوان کنیم که شوک دادن باتری لپ تاپ به چه معناست و با معرفی مراحل شوک دادن باتری لپ تاپ به شما کمک کرده باشیم که در این روزهای قرنطینه نیازی نباشد که از منزل خارج شوید.

مشاوران و کارشناسان ما از طریق سایت kharidland.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

سوالات مربوط به Shock the laptop battery

[accordion title=””][accordion-item title=”آیا می توان باتری لپ تاپ مرده را دوباره شارژ کرد؟”]متاسفانه راهی برای بازیابی باتری لیتیوم وجود ندارد. شما باید مشخصات لپ تاپ خود را پیدا کنید تا ببینید چه نوع باتری دارید. برای باتری های لیتیوم یون ، شما نمی توانید بازیابی کنید ، اما احتمالاً می توانید عمر باتری را افزایش دهید.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا گذاشتن باتری خالی در لپ تاپ مشکلی ندارد؟”]اگر باتری به طور قابل توجهی خراب شده باشد یا خطایی در مدار شارژ وجود داشته باشد، ممکن است منفجر شود.
تا جایی که می توانید اگر باتری از بین رفته است به طور معمول از لپ تاپ استفاده کنید. گاهی اوقات باتری معیوب باعث بروز مشکلاتی می شود.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا بد است که لپ تاپ را همیشه به برق وصل کنیم؟”]لپ تاپ ها فقط به خوبی باتری های آنها هستند و مراقبت مناسب از باتری اهمیت بسیار زیادی دارد.
شما می توانید لپ تاپ خود را به طور مداوم به برق وصل کنید این مسئله برای باتری ضرر ندارد اما باید از عوامل دیگر مانند گرما نیز مراقبت کنید تا باتری آسیب نبیند.
[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *