خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

لپ تاپ لنوو y510p دست دوم

لپ تاپ لنوو

مشخصات لپ تاپ لنوو y510p

در ابتدا به معرفی نسل جدید لپ تاپ ها یعنی لپ تاپ های گیمینگ می پردازیم. لپ‌ تاپ گیمینگ یا Gaming Laptop به لپ ‌تاپ ‌هایی با پردازنده‌ی گرافیکی قوی، پردازنده‌ی اصلی و سیستم خنک‌ کاری کارآمد و احتمالاً نمایشگر و کیبورد خوب تجهیز شده‌اند و برای اجرای بازی‌ها مورد توجه گیمرها هستند.

از ویژگی های این لپ تاپ ها میتوان به گرافیک قدرتمند، نمایشگرهای زیبا و صدای عالی آن ها اشاره کرد.

با ما همراه باشید تا در این مقاله لپ تاپ لنوو y510p دست دوم را به طور کامل بررسی کنیم.

[accordion title=”سوالات متداول شما”] [accordion-item title=”تفاوت لپ تاپ گیمینگ به سایر لپ تاپ ها چیست؟”]لپ تاپ گیمینگ برای انجام بازی های سنگین طراحی شده است. دارای پردازنده قوی است. گرافیک آن بسیار بالاست و قابلیت نصب باز های سنگین و مختلف را دارد. صفحه کلید این لپ تاپ ها بسیار خاص و منحصر بفرد است.[/accordion-item] [accordion-item title=”لپ تاپ استوک را از کجا بخریم؟”]برای خرید لپ تاپ استوک بهتر است از مراکز معتبر و دارای مجوز معتبر استفاده کنید. چرا که این مراکز نمی خواهند سابقه و اعتبار خود را در بین مشتریان از دست دهند به همین خاطر کالای دارای مشکل و ایراد را به مشتری نمیدهند. همچنین با خرید از مراکز معتبر شما می توانید از خدمات پس از فروش محصولات استفاده کنید.[/accordion-item] [accordion-item title=”قیمت لپ تاپ استوک گیمینگ چقدر است؟”]لپ تاپ های گیمینگ جز گران ترین انواع لپ تاپ ها هستند. چرا قطعات به کار رفته در این لپ تاپ ها بسیار خاص است. اما معمولا قیمت لپ تاپ استوک گیمینگ از نمونه آکبند کمتر است. و قیمتی بین 25،000،000 ريال و 35،000،000 ريال دارند.[/accordion-item] [/accordion].

مدل گیمینگ لنوو

لنوو مدل گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ Lenovo

لپ تاپ های گیمینگ Lenovo هم درلیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ قرار دارند. لپ تاپ  15.6 اینچ Lenovo  مدل y510p با دقت صفحه نمایش Full HD| 1920×1080 هستند.

صفحه نمایش LED backlight که در آن نور پس زمینه از طریق لامپ های ال ای دی که روی یک صفحه قرار داده شده اند تامین می شود. این صفحه های نمایش دارای یک لایه ضد نور می باشند تا چشم کاربر اذیت نشود.

امکانات لپ تاپ های گیمینگ Lenovo

از امکانات لپ تاپ لنوو y510p میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وبکم
  • شبکه بی سیم Wi-Fi
  • بلوتوث
  • پورت شبکه Ethernet
  • پورت VGA
  • پورت HDMI
  • کیبورد با نور پس زمینه

همچنین بلندگو به کار رفته در این دستگاه از برند معروف JBL است. لپ تاپ گیم لنوو y510p دارا 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 2.0 میباشد.

پردازنده گرافیکی این لپ تاپ از برند NVIDIA با مدل 2x NVIDIA GeForce GT 750M 750 بوده و حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی لپ تاپ  2 گیگابایت GDDR5 است.

حافظه رم لپ تاپ با ظرفیت 4 گیگا بایت و از نوع DDR3 تعبیه شده است. حافظه داخلی نیز با ظرفیت 500 گیگابایت وجود دارد تا شما نگران فضای خالی دستگاه نباشید.

پردازنده مرکزی یا CPU دستگاه که مهم ترین عضو آن به حساب می آید سازنده پردازنده شرکت intel است. بزرگ ‌ترین شرکت سازنده تجهیزات رایانه که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربرد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، همچنین انواع ریزپردازنده‌ها، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می کند.

سری پردازنده لپ تاپ  CORE i7با مدل 4700MQ است و 4 هسته پردازنده دارد. از دیگر ویژگی های پردازنده لپ تاپ لنوو مدل y510p فرکانس پردازنده 2.40GHZ و حافظه Cache 6 مگابایتی است.

انواع لپ تاپ لنوو

مدل های لپ تاپ لنوو

درخرید لپ تاپ دست دوم Lenovo به چه نکاتی توجه کنیم؟

با افزایش قیمت لپ تاپ بسیاری از خرید کنندگان ترجیح می دهند به جای خرید لپ تاپ نو از نمونه های کار کرده آن استفاده کنند به همین دلیل بازار خرید و فروش لپ تاپ استوک گرم است در ادامه میخواهیم نکاتی را در خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم بگوییم امید است با توجه به این نکات خرید خوبی داشته باشید.

در بررسی ظاهری باید توجه داشته باشیم که:

  • بدنه لپتاپ شکستگی، سوراخ شدگی، خراش خیلی بزرگ نداشته باشد (که درنتیجه ضربه خوردن دستگاه می‌باشد و این می ‌تواند در طولانی مدت در کارکرد دستگاه تاثیر منفی بگذارد.)
  • بر روی صفحه نمایش خش بیش از حد وجود نداشته باشد.
  • کلیدهای کیبورد همه از نظر فیزیکی و ظاهری سالم باشند.

و در بررسی سخت افزار به نکات زیر توجه داشته باشید

  • صفحه نمایش: اگر پیکسل سوخته یا خرابی تصویر مشاهده کردید، به‌سرعت دستگاه را مرجوع کنید. روی رنگ‌های تصویر کاملا دقت کنید. رنگ‌ها باید روشن و ثابت باشند. اگر بخش‌های خاصی از نمایشگر رنگ‌های مرده یا به‌هم ‌ریخته دارند، برایتان دردسر ساز خواهد شد.
  • سلامت باتری: از زمانی که لپ تاپ را راه اندازی کردید تا پایان تمامی تست ها چه میزان باتری مصرف شده است؟ اگر میزان مصرف باتری در این محدوده زمانی بین ۵% الی ۱۵% بوده از عملکرد قابل قبولی برخوردار است.
  • مادربرد: گوشتان را برروی لپ تاپ استوک قرار دهید اگر هنگام بوت شدن بوق ‌هایی را شنیدید، این بوق‌ها می‌تواند علایم خرابی باشد یا اگر بعد از بوت شدن صداهای بلندی مثل صوت کشیدن شنیدید خرید آن لپ تاپ را فراموش کنید.
  • کیبورد: برنامه نوت پد را باز کرده و در آن تایپ کنید. از صحت تمامی کلیدها اطینان حاصل کنید. ضمن اینکه کلیدهای کیبورد باید به صورت طبیعی و بدون تاخیر عمل کنند.
  • صفحه نمایش لپ تاپ را باز و بسته کنید: صفحه نمایش لپ تاپ را در زاویه 60 درجه قرار دهید اگر در همان حالت ماند سالم است ولی اگر در جای قرار داده شده ثابت نبود قطعا به تعمیر نیاز دارد و گزینه مناسبی برای خرید نیست.
  • تولید گرما: اینکه همه لپ تاپ ها تولید گرما میکنند امذی طبیعی است ولی اگر میزان تولید گرما از حالت عادی خارج شود نشان دهنده مشکل است و پیشنهاد می شود از خرید آن لپ تاپ صرف نظر کنید.
  • پورت‌ها و دوربین: تمام اتصالات مانند همه USBها و HDMIو غیره را آزمایش کنید و مطمئن شوید سالم هستند. اگر اهل تماس ویدویی هستید چک کردن دوربین را فراموش نکنید.
کیبورد خاص لنوو

طراحی کیبورد گیمینگ

جمع بندی

اگر قیمت لپ تاپ بیش از اندازه مناسب است قطعا به آن شک کنید. در نگاه اول به خودتان می‌گویید که این همان چیزی است که دنبالش بودید، ولی واقعیت امر این است که خودتان هم به خوبی می‌دانید که لپ تاپ با همچین قیمتی اصلا وجود ندارد.

بنابراین اگر با همچین آگهی هایی مواجه شدید بدانید یا لپ تاپ مشکل جدی دارد و یا اینکه شما در دام یک کلاهبردار افتاده اید پس دقت کنید.

خرید لپ تاپ دروهله اول کار سخت و دشواری است ولی در صورتیکه راه روش خرید آن را بدانید نه تنها امر سختی است بلکه می توانید با قیمت مناسب یک لپ تاپ خوب بخرید و بعدا هم از خریدتان پشیمان نشوید.

مهم‌ترین فاکتور این است که در خرید لپ‌تاپ دست دوم به هیچ عنوان عجله نکنید و همیشه انتخاب را با دقت بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *