خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

لپ تاپ ورک استیشن

خرید لپ تاپ ورک استیشن

تیم خریدلند قصد دارد امروز شما را با یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار آشنا کند. شما کاربرهای عزیز تا به حال درباره لپ تاپ ورک استیشن چیزی شنیده اید؟ آیا می دانید تفاوت بین لپ تاپ ورک استیشن و لپ تاپ عادی در چیست؟ درباره ویژگی های این لپ تاپ اطلاعاتی دارید؟
با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا بیشتر درباره این لپ تاپ بدانید.

لپ تاپ ورک استیشن چیست؟

خب، شاید بسیاری از شما دوستان فکر کنید هر چیزی که مانند لپ تاپ باز و بسته می شود را می توان به جای این سیستم استفاده کرد و می توانید از آن به عنوان یک لپ تاپ واقعی واجد شرایط نام ببرید.

اما حقیقت این است که بسیاری از لپ تاپ هایی که این روزها در بازار موجود می باشند که از نوع لپ تاپ استوک و چه لپ تاپ آکبند سیستم هایی هستند که از قدرت بالایی برخوردار می باشند و از آنها به عنوان Laptop Workstation نام برده می شود.

تفاوت لپ تاپ ورک استیشن با لپ تاپ های عادی 

بدون شک برای شما عزیزانی که به دنبال لپ تاپ مناسب برای انجام امور کاری خود می باشید این سوال پیش خواهد آمد که تفاوت بین Laptop Workstation و لپ تاپ عادی در چیست؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، لپ تاپ های ورک استیشن با ایستگاه کاری که دارند به طور کلی برای انجام پردازش سنگین و طولانی مدت همچون: رندر، انیمیشن سه بعدی، نرم افزار های CAD و طراحی، تجزیه و تحلیل داده ها و ویرایش ویدئو طراحی شده اند.

اما لپ تاپ های عادی به طور طراحی شده اند که می توان از آن ها برای کارهای کم مصرفی همچون: وب گردی، بررسی ایمیل، پخش ویدیو و گوش دادن به موسیقی و تایپ استفاده کرد.

ویژگی و قابلیت هایی که هر یک از دو دسته لپ تاپ ها دارند می توانند بر قیمت آن ها تاثیر زیادی بگذارند

ویژگی های لپ تاپ ورک استیشن

تفاوت Laptop Workstation با لپ تاپ های عادی

ویژگی های Laptop ورک استیشن

قبل تر به این موضوع اشاره کرده ایم که لپ تاپ ورک استیشن داراری ویژگی هایی می باشد که باعث تفاوت بین لپ تاپ ورک استیشن و لپ تاپ عادی شده است.

این ویژگی ها می توانند بر روند قیمت گذاری Laptop Workstation نیز تاثیر زیادی بگذارند.

از مهم ترین ویزگی های این لپ تاپ می توان به موارد زیر اشاره کرد که درباره هر یک از آن ها به اختصار توضیحاتی را عتوان کرده ایم.

  • پردازنده چند هسته ای
  • حافظه رم بسیار بالا
  • داشتن درایو های SSD با بروز ترین تکنولوژی
  • کارت گرافیک حرفه ای |  GPU
  • صفحه نمایش یک ایستگاه کاری موبایل
  • حافظه ECC
  • تکنولوژی برای ترکیب چندین هارد دیسک

پردازنده چند هسته ای

اولین ویژگی از ویژگی های مربوط به Laptop Workstation موضوع پردازنده چند هسته ای آن می باشد.

این پردازنده توانایی مدیریت کردن چندین برنامه به طور همزمان را دارد. این پردازنده از برنامه هایی که دارای حافظه فوق العاده بالایی می باشند استفاده می کند.

از این لپ تاپ انتظار می رود مشخصات یک مدل دارای نسل ۸th Intel® i5  یا بالاتر یا پردازنده ای قابل مقایسه با برند های دیگر باشد.

حافظه رم بسیار بالا

اما از دیگر ویژگی های Laptop Workstation که بر قیمت آن تاثیر گذار بوده است حافظه رم بالای آن می باشد. 

بسیاری از لپ تاپ ای مدل ورک استیشن دارای حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3 می باشند .

اما برای ینکه سرعت پردازش این لپ تاپ ها افزایش پیدا کند ایستگاه کاری ماژول های حافظه رم به ۴ عدد افزایش یافته تا کاربر بتواند به میزان نیاز حافظه رم تا ۳۲ گیابایت افزایش دهد.

لازم به ذکر است که سری های جدید لپ تاپ ورک استیشن دارای حافظه DDR4 میباشند می تواند میزان رم را تا ۶۴  گیابایت و ۱۲۸ گیگابایت افزایش داد.

داشتن درایو های SSD با بروز ترین تکنولوژی

درایوهای ssd با بروزترین تکنولوژی که در این لپ تاپ ها طراحی شده اند برخلاف هاردیسک های hdd حافظه های ذخیره سازی SSD هیچ بخش متحرکی ندارند.

آن ها می توانند سریعتر کار کرده و به طور کلی کاربردهای طولانی تری نیز دارند

هارد های  SSD  برای کنترل حجم کار و افزایش چشم گیر سرعت هرگز برنامه های خود را متوقف نمی کنند و Laptop Workstation دارای SSD  میتواند ۲۴ ساعت شبانه روز پردازش های خود را انجام دهد.

قیمت  Laptop ورک استیشن

ویژگی های Laptop Workstation

کارت گرافیک حرفه ای |  GPU

همانطور که میدانید تمامی لپ تاپ های موجود در بازار دارای کارت های گرافیکی با پردازش های گرافیکی مناسب خود می باشند.

درباره لپ تاپ ورک استیشن باید بگویم که دارای یک  GPU ارتقا یافته برای کمک به کاهش پردازش های CPU برخی از کارها در نمایش گرافیکی می باشند.

این یعنی اینکه خروچی پردازش ها سنگین تر و با تاخیر کمتری انجام می شود.

از جمله کارت گرافیک های حرفه ای مختص سیستم های ورک استیشن می تواند به سری محبوب و معروف QUADRO  از شرکت Nvidia اشاره کرد.

صفحه نمایش یک ایستگاه کاری موبایل

از جمله ویژگی های Laptop Workstation می توان به صفحه نمایش آن اشاره کرد.  صفحه نمایش هایی که برای این لپ تاپ ها طراحی شده اند دارای طیف گسترده ای می باشند.

توصیه ما به شما دوستان عزیزی که قصد خرید لپ تاپ ورک استیشن را دارید این است که حتما در زمان خرید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1. وضوح (FHD 1920×1080 در مقابل ۴K UHD 3840×2160)
  2. روشنایی (با واحد اندازه گیری)
  3.  طیف رنگ (۷۲٪ NTSC ، ۱۰۰٪ Adobe یا DCI-P3)

حافظه ECC

متاسفانه لپ تاپ های و رایانه های معمولی قادر به خواندن و حل خطاهای تک بینی نیستند. آن ها برای اینکه بتوانند خطاهای تک بینی را بخوانند و یا آن ها را حل کنند نیاز به یک حافظه ECC دارند.

حافظه ECC می تواند خرابی داده ها را شناسایی و اصلاح کند تا فرایندهای حساس ادامه یابد.

تکنولوژی برای ترکیب چندین هارد دیسک

RAID مخفف عبارت Redundant Array of Inexpensive Disks و تکنولوژی برای ترکیب چندین هارد دیسک به یک واحد با هدف افزایش سرعت، کارایی و امنیت وسایل ذخیره سازی می‌باشد.

در واقع چندین هارد به هم وصل می شوند و یک واحد را تشکیل می دهند و باتوجه به این مسئله که در چه سطحی از تکنیک RAID پیاده سازی شده باشند، باعث می شوند که کارایی سیستم شما افزایش پیدا کند

خوشبختانه تمامی  لپ تاپ های ورک استیشن این ویزگی مهم را دارا می باشند. اما برای مدل های دیگر لپ تاپ این استاندارد به صورت طبقه بندی های مختلف در دسترس عموم قرار داده می شود

برندهای محبوب Laptop Workstation

 محبوب تولید کننده بهترین لپ تاپ های ورک استیشن عبارتند از:

  • شرکت  HP 
  • Lenovo 
  • DELL 
  • شرکت ASUS 
لپ تاپ ورک استیشن

قیمت Laptop Workstation

در نهایت اینکه 

ما سعی کرده ایم که با ارائه این مقاله شما را با لپ تاپ ورک استیشن، تفاوت بین لپ تاپ ورک استیشن و لپ تاپ عادی و همچنین ویزگی های این لپ تاپ بیشتر آشنا کنیم.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لپ تاپ های ورک استیشن، مشورت و راهنمایی جهت خرید با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به لپ تاپ ورک استیشن

بهتر از لپ تاپ عادی است؟این لپ تاپ ها قدرتمندتر از لپ تاپ های عادی هستند و دارای ماژول های حافظه بیشتر، پردازنده های مرکزی سریعتر و هارد دیسک های بزرگتر هستند. هزینه کمتری هم دارند.

علت گران بودن Laptop Workstation چیست؟این لپ تاپ ها معمولاً از سخت‌افزارهای سطح بالاتر مانند: مادربردها و پردازنده‌های گرافیکی استفاده می‌کنند و علت گران بودن آن ها نیز همین سخت افزار آن ها است.

لپ تاپ ورک استیشن برای چه کارهایی استفاده می شود؟Laptop Workstation در مهندسی، مدل سازی سه بعدی، گرافیک،انیمیشن، تحقیق، مدیریت داده ها و یادگیری عمیق استفاده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *