خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

شاید شما هم در زمان تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ خود متوجه شده باشید که آنطور که باید تمیز نشده است و هنوز لک هایی روی آن وجود دارد. ما امروز در این مقاله می خواهیم با شما درباره نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ بیشتر صحبت کنیم.

شما دوستان عزیزی که قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید هم می توانید از این روش برای تمیز کردن لپ تاپ خود استفاده کنید.

تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ، کامپیوتر و حتی تلویزیون های lcd دار شبیه به هم می باشد و اصلا کار سخت و دشواری نیست.

تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کرده ایم بدون شک شما بارها شده است که لپ تاپ، کامپیوتر و تلویزیون خود را با اثر گشت و گرد و غبار مشاهده کرده باشید.

بدون شک از روش های مختلفی هم برای تمیز کردن صفحه نمایش سیستم های خود استفاده کرده اید که حال یا نتیجه بخش بوده اند یا اینکه هیچ تاثیر زیادی را شاهد نبوده اید.

همه ما این مسئله را بخوبی می دانیم که مدل های مختلفی از صفحه نمایش برای تلویزیون، کامپیوتر و لپ تاپ طراحی و تولید شده اند.

به همین خاطر نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ یا سایر سیستم های شما به خاطر سطوح مختلفی که دارند بسیار متفاوت می باشد.

این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که شما بدانید چطور می توانید صفحه نمایش سیستم های خود را به گونه تمیز کنید که جای اثر انگشت و هیچگونه لکی روی آن باقی نماند.

یک نکته بسیار مهم را باید در زمان تمیز کردن صفحه نمایش سیستم های خود به خاطر داشته باشید و آن هم این است که با توجه به این نکته که در مواد تمیز کننده مواد فعال زیادی وجود دارد ممکن است که سیستم شما به آن مواد حساس بوده و در زمان تمیز کردن دچار آسیب شوند.

تمیز کردن صفحات LCD  

انواع صفحه نمایش لپ تاپ

نکات مهم تمیز کردن انواع صفحه نمایش

قبل تر به این موضوع اشاره کرده ایم که لپ تاپ استوک و آکبند موجود در بازار دارای صفحه نمایش های مختلف می باشند که برای تمیز کردن هر یک از آن ها باید نکات مهی را در نظر داشته باشید.

در ادامه به چند نکته مهم جهت تمیز کردن صفحه نمایش های مختلف برای لپ تاپ اشاره کرده ایم.

  • قبل از تمیز کردن صفحه نمایش، لپ تاپ خود را خاموش کنید.
  • از رطوبت بیش از اندازه خودداری کنید
  • برای تمیز کردن صفحه نمایش از پارچه های میکروفیبر نرم و بدون پرز استفاده نکنید
  • محلول پاک کننده را مستقیم روی صفحه نمایش اسپری نکنید
  • استفاده از یک پارچه میکروفیبر خشک همیشه هنگام ایمن سازی گرد و غبار ایمن است

نحوه تمیز کردن صفحه های Mac در مقابل صفحه های PC

به نظر شما تفاوتی میان تمیز کردن صفحه Mac و صفحه PC وجود دارد؟

بخوبی بر این مسئله آگاه هستیم هزاران مدل مانیتور و رایانه با برندها و کیفیت های مختلف در بازار موجود می باشد که هر یک از آن ها با توجه به نوع کاربردی که دارند دارای صفحه نمایش های مختلف می باشند.

صفحه نمایش ها یا lcd هستند یا led. صفحه نمایش های مدلled دارای نور پس زمینه می باشند که با پیکسل های LCD ساخته شده اند و دارای سطح یا پوشش شیشه ای غیر LCD می باشد.

از میان این صفحه نمایش ها برخی از صفحات دارای شیشه های مات از نوع شیشه های نانو می باشند که برای تمیز کردن آن ها باید از پارچه های مخصوص استفاده کنید.

 تمیز کردن انواع صفحه نمایش

نکات مهم تمیز کردن انواع صفحه نمایش

تمیز کردن صفحات LCD  

مسئله مهم درباره نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ که صفحه نمایش های آن ها lcd می باشد این است که این صفحات در معرض آسیب بیشتری نسبت به سایر صفحه نمایش ها می باشند.

البته این به معنای سخت تمیز کردن آن ها نیست. بلکه باید در زمان تمیز کردن صفحه نمایش  مدل lcd مراقب باشید تا به دیگر عناصر لپ تاپ آسیبی وارد نشود.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ غیر LCD (روکش شیشه)

  1. لپ تاپ را از برق جدا کرده و خاموش کنید
  2. برای پاک کردن این نوع صفحه نمایش ها از پارچه های خشک میکروفیبر استفاده کنید.
  3. برای از بین بردن گرد و غبار و اثر انگشت روی پارچه گفته شده 70٪ الکل ایزوپروپیل اسپری کنید.
  4. از سفید کننده استفاده نکنید
  5. اجازه دهید صفحه نمایش خشک شود.
  6. در صورت باقی ماندن رگه های باقی مانده ، از پارچه میکروفیبر استفاده کنید تا آنها را از بین ببرید.
نحوه تمیز کردن صفحه های Mac در مقابل صفحه های PC

تمیز کردن صفحه های Mac در مقابل صفحه های PC

در نهایت اینکه 

امیدواریم با ارائه این مقاله درباره نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ توانسته باشیم شما عزیزان را راهنمایی کنیم تا با بهترین روش ممکن که به سیستم خود آسیب جدی وارد نکنید برای از بین بردن جای لک، اثر انگشت و گرد و غبار کارهای لازم را انجام دهید.

مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

سوالات مربوط به نحوه تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ

[accordion title=””][accordion-item title=”برای تمیز کردن لپ تاپ از چه چیزی می توان استفاده کرد؟”]برای تمیز کردن سریع می توانید قاب لپ تاپ را با طیف وسیعی از محلول ها تمیز کنید، اما ما توصیه می کنیم از یک پارچه میکروفیبر با سرکه سفید یا الکل ایزوپروپیل یا آب استفاده کنید. مایع تمیز کننده را کمی به پارچه اسپری کرده و قاب لپ تاپ را پاک کنید.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا می توانم از دستمال مرطوب الکلی برای تمیز کردن صفحه لپ تاپ خود استفاده کنم؟”]استفاده از حرکت دورانی می تواند لکه های را به وجود آورد. هرگز الکل یا مایعات دیگری را مستقیماً روی صفحه رایانه یا لپ تاپ خود اسپری نکنید.
[/accordion-item][accordion-item title=”چگونه صفحه لپ تاپ را بدون آسیب رساندن به آن تمیز کنیم؟”]برای پاک کردن هرگونه گرد و غبار از صفحه نمایش با یک پارچه خشک میکروفیبر شروع کنید. برای اثر انگشت و لکه ها ، 70٪ الکل ایزوپروپیل را روی پارچه اسپری کنید یا از یک دستمال مرطوب الکل از قبل مرطوب یا پاک کننده ضد عفونی کننده برای تمیز کردن سطوح غیر متخلخل مانند صفحه استفاده کنید. از سفید کننده استفاده نکنید.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *