خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

چگونه یک مانیتور خوب برای بازی انتخاب کنیم؟

مانیتور خوب برای بازی

شما دوستان عزیزی که به دنبال لپ تاپ استوک یا بهتریین مانتور برای بازی های رایانه ای می باشید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه یک مانیتور خوب برای بازی انتخاب کنیم؟ شاید این مسئله برای برخی از شما عزیزان چندان دارای اهمیت نباشد و بگویید که با هر مانیتوری می توان بازی کرد. اما فراموش نکنید که کیفیت مانیتور می تواند تاثیر بسیار زیادی در روند بازی های کامپیوتری شما عزیزان داشته باشد. مهم ترین ویژگی انتخاب مانیتور خوب برای بازی این است که چشم شما در زمان بازی کردن زیاد اذیت نخواهد شد.

انتخاب مانیتور خوب برای بازی

اگر شما یکPC GAMER هستید اینجا مکان مناسبی است تا با یک  مانیتور مخصوص بازی آشنا شوید و آن را بشناسید.

آیا شما یک PC GAMER HARDCORE (بازی آنلاین که سخت باشد) هستید یا casual جنگجو (بازی آنلاین آسان‌تر از هارد کور) که هرچند وقتی یک‌بار بازی می‌کند؟ برای اینکه شما بتوانید جدیدترین و به‌روزترین بازی‌های تیراندازی شخص اول (ّ FPS)، مسابقه، ورزشی و بازی‌هایی با حداکثر سرعت رو داشته باشید و مشاهده کنید نه‌تنها به یک کامپیوتر مخصوص بازی با گرافیک بالا و قدرتمند نیاز دارید بلکه به یک مانیتور خوب که تصاویر را بدون تاری و سوسوزدن و بدون پارگی و … در اختیار شما قرار دهد نیاز دارید.

در این راهنما ما به شما کمک می‌کنیم تا شما بتوانید مانیتوری را انتخاب کنید که تصویری صاف با یک تجربه بازی خیلی خوب را به شما ارائه می‌دهد.

نکات مهم برای خرید مانیتور خوب و با کیفیت برای بازی

خرید مانیتور خوب و با کیفیت برای بازی

ویژگی های یک مانیتور خوب برای بازی

  1. سایز مانیتور و رزولوشن آن
  2. فنّاوری پنل
  3. پاسخ‌دهی پیکسل و نرخ نوسازی (REFRESH RATE)
  4. ورودی‌های ویدیو و ویژگی‌های آن
  5. قیمت
  6. hz مانیتور
  7. زمان پاسخگویی مانیتور
  • سایز مانیتور و رزولوشن آن

همیشه بهتر است برای بازی از مانیتورهای بزرگ استفاده شود. اما قبل از هر گونه اقدامی بهتر است درباره ویژگی مانیتور خوب برای بازی هم اطلاعات داشته باشید.

اگر شما برای بازی یک مانیتور 27 اینچی رو داشته باشید ویژگی‌های خوب زیادی را باکیفیت بالای (FHD) که حداکثر رزولوشن 1.80*1.920 را دارد به شما خواهد داد.

بسیاری از مانیتورهای 27 اینچی جدیدتری وجود دارند که چهار کیفیت بالای (WQHD) را با حداکثر رزولوشن2.560*1.440 پیکسل را به نمایش می‌گذارند.

هر چه تعداد پیکسل بالاتر برود، وضوح تصویر بیشتر و بالاتر از FHD خواهد شد.

اما شما به یک گرافیک قدرتمند خوب و منطقی نیاز دارید تا بهترین بازی با بالاترین رزولوشن را داشته باشید. اگر فضای کافی روی میز برای مانیتور 27 اینچی شما وجود ندارد و قرار دادنان روی میز برایتان مشکل است به‌غیراز این می‌توان از مانیتور 24 اینچی استفاده کنید که رزولوشن آن محدود به1.920 *1.080 است.

اگر میز شما بزرگ است و فضای استفاده آن زیاد است و مشکلی برای پرداخت پول بیشتر ندارید شما می‌توانید یک مانیتور 30 اینچی,UHD فوق‌العاده، باکیفیت و تصاویر زیبا با رزولوشن عالی و شگفت‌آور 2.160*3840 را انتخاب کنید یا اینکه یک مانیتور 34 اینچی که فوق‌العاده گسترده با پنل منحنی را بخرید. این نوع مانیتور نمایش فوق‌العاده گسترده‌ای با نسبت تصویری 21:9 را به شما ارائه می‌دهد اما این نسبت تصویری بسیار گسترده‌تر از صفحه‌نمایش یک مانیتور استاندارد است و فضای بیشتری را نسبت به یک مانیتور استاندارد اشغال می‌کند. یک مانیتور دارای پنل منحنی فوق‌العاده گسترده باعث می‌شود که شما احساس کنید صفحه‌نمایش کمی بزرگ‌تر از حالت عادی است.

اصلی ترین ویژگی های یک مانیتور خوب برای بازی

ویژگی های یک مانیتور خوب برای بازی

  • فنّاوری پنل

چندین نوع فنّاوری پنل وجود دارد که هرکدام از آن‌ها مزایا و معایبی دارد.

پنل های (TN) یا (Twisted Nematic) بسیار مقرون‌به‌صرفه ترند و مخصوص گیمرها هستند پنل های (TN) برای بازی بسیار ایده آل‌اند، بخصوص اگر بازی از نوع سه‌بعدی باشد، زیرا پاسخ‌دهی پیکسل‌ها بسیار بالاست و دارای ویژگی (REFRESH RATE) یا نرخ نوسازی هستند و نسبت به بقیه پنل ها سطح روشنایی بالایی دارند. یکی از معایب پنل های (TN) این است که وقتی از زوایای مختلف به آن نگاه می‌کنیم تغییر رنگ را احساس می‌کنیم و رنگ‌ها را به‌طور دقیق و واقعی نمی‌بینیم.

پنل های (VA) یا (Vertical Alignment) دارای کنتراست بالا، رنگ‌های قوی و صفحه‌نمایش مشکی تیره هستند و از معایب آن می‌توان نمایان شدن سایه روی صفحه را نام برد که می‌تواند روی عملکرد و نتیجه بازی اثر منفی داشته باشد.

پنل های (IPS) یا (In-Plane Switching) از گران‌ترین پنل ها هستند که همه رنگ‌ها را باکیفیت بالا به نمایش می‌گذارند. آن‌ها دارای عملکرد قوی در مقیاس خاکستری و زاویه دید گسترده هستند.

اما پاسخ‌دهی پیکسل آن‌ها در مقایسه با پنل های اولیه (TN) پایین‌تر است و این‌یکی از معایب پنل های (IPS) به شمار می‌رود.

  • پاسخ‌دهی پیکسل و نرخ نوسازی (REFRESH RATE)

مانیتور مخصوص بازی باید پاسخ‌دهی سریع پیکسل و REFRESH RATE بالایی داشته باشد. بیش‌ترین استفاده از تنظیمات پاسخ‌دهی پیکسل‌ها مربوط به (GTG: مدت‌زمان پاسخ‌دهی پیکسل‌ها از رنگ خاکستری به رنگ خاکستری) GRAY TO GRAY است که در میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود.

هرچه پاسخ‌دهی پیکسل‌ها در مدت‌زمان کمتری انجام شود و سرعت پاسخ‌دهی بالاتر باشد لکه‌های تصاویر متحرک کمتر دیده می‌شود و تصویری بسیار صاف‌تر از پاسخ پیکسل‌ها در زمان بیشتر به ما می‌دهد.

پاسخ‌دهی پیکسل‌ها از رنگ خاکستری به خاکستری در مدت‌زمان 2 میلی‌ثانیه یا کمتر از آن ایدئال است اما مدت‌زمان 4 میلی‌ثانیه برای بازی نیز کافی است.

REFRESH RATE یا نرخ نوسازی در مانیتور مدت‌زمانی است برحسب ثانیه که طول می‌کشد تصویر روی صفحه‌نمایش از نو ترسیم شود و برحسب هرتز حساب می‌شود. اکثر ال سی دی مانیتورها دارای نرخ نوسازی 60 هرتز هستند و به این معناست که صفحه‌نمایش مانیتور در هر ثانیه 60 بار تصویر را تجدید می‌کند.

اما در این نرخ نوسازی سرعت حرکت تصاویر به‌گونه‌ای است که باعث تاری تصویر شده و یا اینکه باعث پارگی تصویر می‌شود؛ و دیگر اینکه ممکن است تصویر مانیتور در یک‌زمان به دو یا چند قسمت با تصاویر یکسان تبدیل می‌شود.

مانیتوری با نرخ تجدید 120 HZ و یا بالاتر نه‌تنها باعث کمک کردن به حذف تاری تصویرمی شود بلکه باعث از بین بردن و حذف پارگی در صفحه می‌شود اما به یک فنّاوری با عملکرد 3D نیاز است.

2 فناوری G-SYNC و FREESYNC آخرین محصولات ارائه‌شده در مانیتورهای مخصوص بازی می‌باشند که در همگام‌سازی یا synchronization مورداستفاده قرار می‌گیرند که کمک زیادی به کاهش پارگی، حرکت تصاویر و عدم ایجاد وقفه می‌کند.

مانیتورهای مجهز به فناوری Nvidia’s G-Sync or AMD’s FreeSync توانایی کنترل کردن نرخ نوسازی را با استفاده از GPU (به‌جای مانیتور) رادارند که باعث می‌شود صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی تغییر کار کند و درنتیجه در حین بازی تصاویری بسیار صاف و روان و بدون وقفه را خواهیم داشت. بااین‌حال مانیتورهای مجهز به G-SYNC و FREESYNC برای خروجی گرفتن به یک کارت گرافیک سازگار با DisplayPort 1.2 نیاز دارند.

سایز مانیتور و رزولوشن آن چقدر مهم است؟

سایز مانیتور و رزولوشن آن

  • ورودی‌های ویدیو و ویژگی‌های آن

یک مانیتور مخصوص بازی باید مجهز به ورودی ویدیوهای مختلف باشد تا شما بتوانید به رایانه‌های PC متعددی متصل شوید و کنسول‌هایی (همان بازی‌هایی مثل آتاری و سگا و اکس باکس) PS4 and Xbox One$369.00

در گروپون (سایت تخفیف گروهی).

2 درگاه HDMI برای بازی‌های بزرگ ایدئال هستند به همین دلیل برای بازی‌ها از HDMI استفاده می‌شود. درصورتی‌که بعضی از کارت گرافیک‌های قوی هر دو پورت DISPLAYPORT و DVI را دارا هستند.

پورت USB نیز ویژگی‌های خوبی دارند و می‌توانیم آن‌ها را به‌راحتی متصل کنیم برای کنترل بازی، موس، درایو انگشت شصت (به‌عنوان یک درایو سخت اما در ظرفیت کوچک‌تر عمل می‌کند به پشت یا کنار کامپیوتر متصل شده درایو می‌تواند برداشته شود در کامپیوتر دیگر استفاده شود.) و دیگر لوازم جانبی خارجی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

یک بلند گوی ساب وفر قدرتمند می‌تواند کیفیت و مهارت شمارا در بازی بالا ببرد.

  • قیمت

اندازه صفحه‌نمایش، فناوری پنل و ویژگی‌های مشخص زیادی هستند که برای خرید مانیتور باید به آن‌ها توجه کرد.

شما می‌توانید یک مانیتور 24 اینچی با فناوری TN که دارای پاسخ‌دهی سریع پیکسل از رنگ خاکستری به خاکستری را باقیمتی حدود 578000 تومان خریداری کنید.

اگر شما یک مانیتور که دارای قدرت پردازش بالاتر است را انتظار دارید و می‌خواهید ویژگی‌های مانند پایه قابل تنظیم، یک مرکز USB، چند ورودی ویدیو دیجیتال و فناوری G-SYNC و FREESYNC را داشته باشد.

باید مقدار پول بیش‌تری را بپردازید. یک مانیتور 27 اینچی تمام‌عیار با تمام ویژگی‌های خوب ازجمله 3D

و G-SYNC و FREESYNC را باید با هزینه بالای 2040000 تومان و یک مانیتور 30 اینچی باقابلیت اجرای UHD قیمتی بین 8160000 تومان و 11900000 تومان را باید خریداری کنید.

اگر شما یک مانیتور با صفحه‌نمایش فوق‌العاده گستره با پنل منحنی را می‌خواهید باید هزینه‌ای بالای 3740000 تومان را بپردازید.

امیداواریم این  مقاله باعث انتخاب بهتر شما در خرید مانیتور شده باشد.

چگونه یک مانیتور خوب برای بازی انتخاب کنیم؟

قیمت مانیتور خوب برای بازی

در نهایت اینکه 

امیدواریم که با ارائه این مقاله توانسته باشیم شما دوستان عزیز را راهنمایی کرده باشیم تا برای خود یک مانیتور خوب و با کیفیت انتخاب و خریداری کنید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه چگونه یک مانیتور خوب برای بازی انتخاب کنیم؟ همچنین ویژگی مانیتور خوب برای بازی با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به چگونه یک مانیتور خوب برای بازی انتخاب کنیم؟

[accordion title=””][accordion-item title=”بزرگترین مانعی که بیشتر گیمرها را از وضوح QHD و UHD باز می‌دارد چیست؟”]بزرگترین مانعی که بیشتر گیمرها را از وضوح QHD و UHD باز می‌دارد محدودیت‌های سخت افزاری است.
[/accordion-item][accordion-item title=”نرخ تازه سازی یک مانیتور که با فرکانس (هرتز/Hz) تعیین کننده چه چیز می باشد؟”]تعیین می‌کند که مانیتور چند فریم در ثانیه قادر به نمایش تصویر است.
[/accordion-item][accordion-item title=”منظور از زمان واکنش برای مانیتور مخصوص بازی چیست؟”]مدت زمانی که طول می‌کشد تا مانیتور از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر پیدا کند.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *