خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

خرید رم استوک

علت خرید رم استوک

یکی از مهم ترین اجزاء مورد نیاز برای لپ تاپ و کامپیوتر به کمک آن می توانید اطلاعات مهم و ضروری خود را در سیستم خود نگهداری و ذخیره کنید رم می باشد. در برخی از موارد به خاطر قیمت بالایی که رم لپ تاپ دارد برخی از کاربرها توانایی مالی برای خرید رم آگبند را ندارند و به  همین منظور اقدام به خرید رم استوک می کنند.

از آنجایی که این قطعه برای لپ تاپ و کامپیوتر بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد نیاز است که حتما در زمان خرید آکبند و نو این قطعه نکات و موارد مهم زیادی را مد نظر داشته باشید.

امروز خریدلند تصمیم گرفته است تا در این مقاله اطلاعات و نکات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا با آسودگی هاطر بتوانی رم مورد نیاز سیستم خود را تهیه و خریداری کنید.

راهنمای خرید رم استوک

خرید رم استوک هم مانند سایر قطعاتی که شما براب لپ تاپ و کامپیوتر خود تهیه می کنید نیاز به تحقیق و بررسی زیاد دارد.

امروزه رم های مختلف از برندهای مختلف در بازار موجود می باشند که شما با توجه به میزان نیاز لپ تاپ و کامپیوتر خود یا حتی با توجه به کاری که انجام می دهید می توانید از قیمت رم دست دوم مطلع شده و مناسب ترین ram را خریداری کنید.

برخی از مدل های RAM گران قیمت و برخی دیگر ارزان قیمت می باشند به همین خاطر انتخاب و خرید آن نسبتا کار سخت و دشواری می باشد و نیاز است که شما حتما از قبل درباره RAM مورد نظر خود اطلاعات کاملی داشته باشید. همچنین باید به مادربورد و CPU هم توجه کنید تا از سرعت رم بیشترین استفاده را ببرید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رم همچون حافظه انسان می ماند با این تفاوت که با خاموش شدن سیستم حافظه کوتاه مدت آن پاک خواهد شد.

تمام اطلاعاتی که شما روی صفحه کامپیوتر خود مشاهده می کنید درون RAM  قرار گرفته است و شما می توانید هر پردازش و درخواستی که بخواهید به پردازنده ارسال شود، را از طریق حافظ ی اصلی انتقال دهید چون تنها رم است که می‌تواند به سرعت با پردازنده ارتباط برقرار کند.

مقدار ظرفیت رم

 خب برای تمام کاربرهای کامپیوتر این مسئله اهیمت زیادی دارد که بدانند ظرفیت رم  و قیمت رم دست دوم که از آن برای لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده می کنند باید چقدر است؟

هر چه ظرفیت RAM  سیستم شما بالاتر باشد بدون شک سرعت سیستم نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

در گذشته برای سنجش ظرفیت رم کامپیوتر از عبارت مگابایت استفاده می شده است اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش رم های موجود در بازار برای سنجش ظرفیت از عبارت گیگابایت استفاده می شود.

تشخیص ظرفیت رم

ظرفیت رم

نکات مهم برای خرید رم استوک

همانطور که قبل تر هم به این موضوع اشاره کرده ایم که برای خرید رم استوک همچون سایر قطعات لپ تاپ و کامپیوتر های خود باید تحقیق و بررسی زیادی انجام دهید دانستن برخی نکات هم به شما در خرید مناسب کمک زیادی خواهد کرد.

در ادامه می خواهیم به چند مورد از نکاتی که باید در زمان خرید رم استوک به آن توجه داشته باشید نیز اشاره کنیم.

  • مهم ترین نکته برای خرید رم استوک این است که ابتدا باید بدانید سیستم عامل ویندوز لپ تاپ شما چقدر است.
  • سیستم عامل های ویندوز 10 در نسخه 32 بیتی میزان RAM مورد نیازشان 1 گیگابایت می باشد
  • سیستم عامل هایی که نسخه 64 بیتی هستند نیاز به رم 2 گیگابایتی دارند
  • سیستم عامل های نسخه 32 بیتی ویندوز تنها می توانند 4 گیگیابایت از رم را پشتیبانی کنند

با توجه به مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم باید بدانید که اگر لپ تاپ یا کامپیوتر شما به بیش از مقدارهای عنوان شده رم نیار دارد باید حتما نسخه سیستم عامل خود را به نسخه 64 بیتی ارتقاء دهید.

فرکانس حافظه ی رم کامپیوتر (BUS)

حتما این موضوع را بخوبی می دانید که فرکانس حافظه ی رم بر اساس مگاهرتز مشخص می‌شود و هرچه میزان فرکانس بالاتر باشد سرعت نیز بیشتر خواهد بود.

درباره فرکانس RAM باید بگوییم که توسط سازنده آن مشخص خواهد شد و با پشتیبانی پردازنده و چیپست مادربرد است که می‌تواند به‌درستی کار کند.

این نکته را در نظر داشته باشید که اسلات‌های حافظه ی اصلی که قرار است بر روی سیستم کامپیوتر قرار بگیرند، باید دارای فرکانس یکسانی باشند تا کارایی سیستم به حداکثر برسد.

خرید رم 4 گیگابایتی برای سیستم 32 بیتی

رم 4 گیگابایتی برای سیستم 32 بیتی

سیستم خنک‌ کننده RAM

تا به اینجا دانستید که برای خرید رم استوک باید چه کار کنید و چه مواردی را در نظر داشته باشید. حال می خواهیم به این مسئله بپردزایم که چطور می توانید  رم سیستم خود را خنک کنید.

روی اسلات رم چیپ های کوچکی قرار دارد که حافظه رم را تشکیل می دهند زمانیکه این چیپ ها خنک باشند کارایی رم را افزایش می دهند به همین خاطر است که سازنده های RAM یک سینی گرما روی دو طرف بدنه رم قرار می دهند این ورقۀ فلزی سطح تماس با هوا را بیشتر می‌کند و باعث خنک‌شدن سریع‌تر می‌شود.

سیستم خنک‌ کننده RAM

بهترین سیستم خنک‌ کننده RAM

در نهایت اینکه

برای خرید رم استوک همچون لپ تاپ استوک و سایر قطعات دسته دوم کامپیوتر باید قبل از هرگونه اقدامی کمی اطلاعاتی شخصی خود را افزایش دهید و با افرادی که بیشترین تجربه و دانش را در این زمینه دارند مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید تا با آسودگی خاطر بیشتری رم مورد نیاز لپ تاپ یا کاکپیوتر خود را خریداری کنید.

برای خرید رم استوک و آگاهی از قیمت رم دست دوم باید ابتدا نسل آن، میزان حافظه و فرکانس رم را درنظر داشته باشید و به فروشنده اطلاعات لازم را ارائه دهید. حتی اگر برند خاصی مد نظرتان می باشد حتما نام آن را قید کنید.

مشاوران وکارشناسان ما از طریق سایت kharidland.com می توانند شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی کنند.

سوالات مربوط به خرید رم استوک

جدیدترین رم های موجود دربازار از چه نسلی می باشند؟جدیدترین رم ها DDR4 است.

چه زمان نیاز به خرید رم می باشد؟موقعی که رم شما سوخته باشد و یا اگر مدت زیادی از کامپیوترتان استفاده میکنید و سیستم تان کند شده و یا باهنگ کردن سیستم مواجه هستید.

شناسنامه یک رم چیست؟نوع حافظه، تعداد ماژول، ظرفیت، پیکر بندی، فرکانس، تایمینگ و سیستم خنک کننده همگی جزء شناسنامه رم به حساب می آیند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *