خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

روش های بهبود عملکرد لپ تاپ

عملکرد لپ تاپ

سوالی که بیشتر افرادی که قصد خرید لپ را دارند برایشان پیش می آید و در زمان خرید از فروشنده آن را می پرسند این است که چطور می توانند کارهایی را در جهت بهبود عملکرد لپ تاپ خود انجام دهند. ما میخواهیم در این مقاله درباره روش های بهبود عملکرد لپ تاپ بیشتر با شما عزیزان صحبت کنیم.

چند روش برای بهبود عملکرد لپ تاپ

هنگامی که شما قصد خرید لپ تاپ دارید بدون شک تمام آنچه که باید درباره گزینه انتخابی خود بدانید را به خوبی بررسی و ارزیابی کرده اید تا توانسته اید گزینه مناسب با کار خود را انتخاب و خریداری کنید.

در زمان استفاده از لپ تاپ باید نکات مهم زیادی را در نظر داشته باشید تا بتوانید مدت زمان طولانی از لپ تاپ خود استفاده کنید مخصوصا اگر قصدخرید لپ تاپ استوک را داشته باشید.

هنگامی که شما مدت زمان طولانی از لپ تاپ خود استفاده می کنید متوجه خواهید شد که سرعت عملکرد آن کاهش پیدا کرده است و شما مانند قبل نمی توانید کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

در چنین مواقعی باید چند روش را به یاد داشته باشید که در بهبود عملکرد لپ تاپ بی تاثیر نیستند.

از آنجایی که شما به راحتی می توانید در هر مکان و موقعیتی که هستید لپ تاپ خود را به همراه داشته باشید بنابراین در معرض آسیب های مختلف قرار خواهد گرفت به همین خاطر شرکت های سازنده لپ تاپ برای ساخت دستگاهی که بتواند در شرایط سخت دوام بیاورد، تمام تلاش خود را می‌کنند.

راه هایی که با انجام دادن آنها می تواند به بهبود عملکرد لپ تاپ خود کمک کنید به شرح زیر می باشند.

  1. داغ شدن بیش از حد لپ‌تاپ
  2. نقص هارد دیسک
  3. ناتوانی باتری در حفظ شارژ
  4. نیازمندی به حافظه‌ی رم مضاعف
جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

داغ شدن بیش از حد لپ‌ تاپ

یکی از متداولترین مشکلاتی که همه کاربرها و افرادی که از لپ تاپ برای انجام کارهای روزمره خود از آن استفاده می کنند با آن مواجه می شوند داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می باشد.

یکی از روش های بهبود عملکرد لپ تاپ این است که شما برای این مشکل نسبتا بزرگ یعنی داغ شدن بیش از حد لپ تاپ راه چاره پیدا کنید.

داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ باعث می شود که شما با کاهش عملکرد مواجه باشید که در این شرایط اغلب کرش و هنگ کردن به سراغ سیستم شما می آید.

لپ تاپ ها به خاطر اندازه ای کوچکتر نسبت به سایر کامپیوترها و نبود تهویه مناسی در این سیستم ها بیشتر در معرض داغ شدن قرار میگیرند.

از دیگر مواردی که باعث داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ ها می شود وجود گرد و غبار بیش از حد می باشد که باعث مسدود شدن دریچه هوای لپ تاپ می شوند.

کاری که شما می توانید برای پیشگیری از داغ شدن بیش از انداه لپ تاپ خود انجام دهید تمیز کردن منافذ هوا با یک پارچه تمیز می باشد.

برخی دیگر از کاربران که در استفاده و کار با لپ تاپ بسیار حرفه ای می باشند از دستگاه های دمنده ی هوا برای جلوگیری از گرد و غبار به منافظ لپ تاپ خود استفاده می کنند.

چطور از نقص هاردیسک جلوگیری کنیم؟

نقص هاردیسک

نقص هارد دیسک از روش های بهبود عملکرد لپ تاپ

مواردی که با مشاهده کردن آن ها در لپ تاپ خود باید به این موضوع فکر کنید که آیا لپ تاپ شما دچار نقص هاردیسک شده است به شرح زیر می باشد.

  • طولانی بودن زمان اجرای نرم‌افزار
  • کاهش سرعت اطلاعات

برای اینکه در جهت بهبود عملکرد لپ تاپ خود درست ترین کار را در صورت به وجود آمدن نقص هاردیسک انجام دهید باید برای یکپارچه سازی هاردیسک لپ تاپ خود اقدام کنید.

زمانیکه اطلاعات موجود در دیسک سخت رایانه بهم ریخته و پراکنده شود زمان لازم است تا داده های از هم پاشیده شده  مجدد به شکل اول خود باز گردند و همین مسئله باعث می شود که عملکرد لپ تاپ کاهش پیدا کند.

حل این مشکل کار چندان سخت و دشواری نیست که شما نتوانید آن را انجام دهید تنها فرآیند یکپارچه ‌سازی بسته به وضعیت دیسک سخت کاربر و با استفاده از ابزار داخلی ویندوز ۱۰ می‌تواند حتی چند ساعت طول بکشد.

با نوشتن عبارت «Defragment and optimize your drives» در کادر جستجوی کورتانا به راحتی می توانید به ابزار داخلی ویندوز دسترسی پیدا کنید.

بعد از اینکه به ابزار داخلی ویندوز دسترسی پیدا کردیددرایوی که میخواهید اطلاعات خود را داخل آن ذخیره کنید انتخاب کنید و روی دکمه Analyze کلیک کنند و در صورت نیاز به یکپارچه کردن دیسک سخت، دکمه‌ی Optimize را بزنید.

بهترین راه مقابله با از کار افتادن هارد دیسک، پشتیبان‌گیری از داده‌ها است.

ضعیف شدن باتری لپ تاپ از نشانه های کاهش عملکرد لپ تاپ

ضعیف شدن باتری لپ تاپ

ناتوانی باتری در حفظ شارژ

روشن بودن لپ تاپ در مدت زمان کوتاه بعد از وصل شدن برق شهری ( در مواقعی که برق قطع شده است) از علائم و نشانه های ضعیف و ناتوان شدن باتری لپ تاپ می باشد که در اینصورت راهکار موثر انتخاب و خرید باتری جایگزین برای لپ تاپ می باشد.

بعد از استفاده چندین سال متوالی از لپ تاپ عمر باتری لپ تاپ کاهش پیدا خواهد کرد بنابراین شما باید همیشه این آمادگی را داشته باشید که باتری لپ تاپ شما از کار بیافتد.

جایگزینی باتری جدید به جای باتری از کار افتاده کار چندان سختی نیست.

با فشار دادن دکمه در بخش پشتی لپ تاپ باتری قدیمی و کهنه را بیرون آورده و باتری جدید را جایگزین کنید.

نیازمندی به حافظه‌ی رم مضاعف

از دیگر روش های بهبود عملکرد لپ تاپ ارتقاء دادن حافظه رم می باشد.

ضعف کارایی سیستم هنگام استفاده‌ی هم‌زمان از چندین نرم‌افزار، هنگ کردن متوالی سیستم، زمان بوت طولانی رایانه از مواردی هستند که خبر از این می دهند که حافظه رم شما نیاز دارد که آن را ارتقاء دهید.

بهترین ظرفیت رم برای لپ تاپ

تقویت حافظه رم

در نهایت اینکه

آنچه که در این مقاله تحت عنوان روش های بهبود عملکرد لپ تاپ به شما معرفی شده اند. از پیش پا افتاده ترین و ساده ترین مشکلاتی هستند که ممکن اسن برای همه افرادی که از لپ تاپ استفاده می کنند پیش آمده باشد.

بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید حتما قبل از خرید نکات مهم مربوط به لپ تاپ انتخابی خود را از جمله چک کردن باتری لپ تاپ را فراموش نکنید.

مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com به شما کمک خواهند کرد تا برای جلوگیری از کاهش عملکرد لپ تاپ خود بهترین و مناسب ترین کارها را انجام دهید.

شما دوستان عزیز می توانید با خرید لند از طریق شماره تلفن های 09164600090- 09164600080 در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به روش های بهبود عملکرد لپ تاپ

[accordion title=””][accordion-item title=”آیا افزایش RAM باعث افزایش سرعت لپ تاپ می شود؟”]RAM ، داده های شما را برای برنامه های فعال نگه می دارد و سرعت سیستم شما را افزایش نمی دهد. در حقیقت ، هرچه RAM بیشتری داشته باشید ، می توانید برنامه های بیشتری را به طور همزمان باز کنید.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا SSD سرعت لپ تاپ را افزایش می دهد؟”]SSD می تواند کارهای روزمره شما را تا شش برابر سرعت دهد. 1 SSD از حافظه فلش برای از بین بردن قطعات متحرک موجود در HDD استفاده می کند ، به کامپیوتر اجازه می دهد تا پرونده ها را سریعتر پیدا کند. برای لپ تاپ ها ، SSD ها با دوام تر و کم مصرف هستند.
[/accordion-item][accordion-item title=”چرا برد 10 خیلی کند است؟”]یکی از دلایلی که ممکن است ویندوز 10 کامپیوتر شما کند شود این است که شما در پس زمینه برنامه های زیادی را اجرا می کنید. برنامه هایی که به ندرت یا هرگز استفاده نمی کنید. از اجرای آنها جلوگیری کنید و رایانه شخصی شما روانتر کار می کند.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *