خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

روش های مناسب تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر

تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر

کاربران و مشتریان زیادی از طریق سایت با مشاوران و کارشناسان فروش ما ارتباط گرفته و جویای این مسئله بوده اند که روش های مناسب تشخیص انواع ram لپ تاپ و کامپیوتر چه روش هایی می باشند.

این دوستان می خواستند بدانند که آیا در زمان خرید لپ تاپ استوک یا آکبند روش های تشخیص انواع RAM متفاوت می باشد یا فرقی ندارد که آن ها چه لپ تاپ یا کامپیوتری در اختیار دارند.

خب، باید در جواب و راهنمایی به این دوستان عزیز بگوییم که روش های مختلف بسیاری وجود دارند که شما با توجه به آن ها می توانید برای لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود مناسب ترین RAM را با کیفیتی که برای کار شما مناسب می باشد تهیه و انتخاب کنید.

پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر دوست دارید درباره روش های مناسب تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رم چیست و چه کاربردی در لپ تاپ و کیس دارد

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ راه ها و روش های تشخیص انواع RAM برای لپ تاپ و کامپیوتر برویم کمی میخواهیم با شما عزیزان درباره اینکه RAM چیست  و چه کاربردی در لپ تاپ و کامپیوتر دارد با شما صحبت کنیم.

بدون شک می دانید که یکی از مهم ترین بخش هایی که برای انتخاب یک سیستم خوب باید به آن توجه داشته باشید انتخاب RAM مناسب با حافظه کافی می باشد.

به طور کلی در بازار امروزی سه مدل رم وجود دارد که ما آن ها را به صورت اختصاری با عنوان های  DDR1، DDR2 و DDR3  می شناسیم.

حال سوال اصلی که در این میان به وجود می آید این است که زمانیکه شما می خواهید رم سیستم های خود را ارتقاء دهید با چه علامت هایی مواجه می شوید؟ یا اینکه اگر بخواهید سیستم خود را ارتقاء دهید چه مقدار رم برایتان مناسب است؟

آیا تنها توجه به ظاهر RAM در این موارد تنها مسئله ای است که باید به آن توجه داشته باشید؟ شما چطور می توانید از روی ظاهر RAM های موجود در بازار مناسب ترین آن ها را برای لپ تاپ یا کامپیوتر خود انتخاب و خریداری کنید؟

در ادامه بیشتر درباره روش های مناسب تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر صحبت شده است.

خرید رم مناسب لپ تاپ و کامپیوتر

رم مناسب لپ تاپ و کامپیوتر

روش های مناسب تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر

روش هایی که با توجه به آن ها شما می توانید برای لپ تاپ و کامپیوتر خود مناسب ترین و با کیفت ترین RAM را خریداری کنید به شرح زیر می باشند که درباره هر یک از آن ها به اختصار توضیحاتی عنوان کرده ایم.

  1. شناسایی مدل رم
  2. شناسایی رم از روی تعداد شکاف
  3. شناسایی رم DDR2  از رم DDR3
  4. تشخیص رم از روی تعداد پین های آن
  5. تشخیص رم بر اساس ولتاژ

5 روشی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم از مهم ترین  موارد مربوط به انتخاب انواع رم برای لپ تاپ و کامپیوتر می باشند که به شما کمک زیادی در این مسئله خواهند کرد.

  • شناسایی مدل رم برای تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر

اولین مسئله که باید در انتخاب RAM سیستم خود به آن توجه کنید، شناسایی مدل های RAM های موجود در بازار می باشد.

برای شناسایی مدل رم سیستم خود می توانید از برنامه ای با عنوان Speccy استفاده کنید. در این برنامه شما می توانید اطلاعات مربوط به ظرفیت رم، نوع، میزان فرکانس، تعداد کانال و تایمینگ RAM سیستم خود را مشاهده کنید.

  • شناسایی رم از روی تعداد شکاف برای تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر

بعد از شناسایی مدل رم نوبت به شناسایی تعداد شکاف های روی رم می رسد که مسئله بعدی است که در تشخیص مناسب انواع رم به شما کمک زیادی خواهد کرد.

در قسمت بالای رم های DDR1، DDR2 و DDR3 شکافی وجود دارد. این شکاف ها از نظر ظاهر شبیه به یکدیگر می باشند اما، در رم DDR1 این شکاف در بالای ICمشاهده می شود ولی در رم DDR2 این شکاف از IC دورتر است. 

خرید با کیفیت ترین رم برای لپ تاپ

انواع رم های موجود در بازار

  • شناسایی رم DDR2  از رم DDR3

یکی از روش های کارآمد تشخیص رم از روی تراشه آن می باشد. در RAM های DDR3 ابعاد تراشه کوچکتر از DDR2  و همچنین ابعاد تراشه  DDR2 از تراشه DDR1 کوچکتر است.

  • تشخیص رم از روی تعداد پین های روی آن

پین های روی  رم DDR1 به طور تقریبی 184 عدد می باشد اما در رم  DDR2 حدودا ۲۴۰ و در رم DDR3 نیز ۲۴۰ می باشد.

  • تشخیص رم ها بر اساس ولتاژ

اما آخرین روش های مناسب تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر که می خواهیم به شما معرفی کنیم تشخیص رم ها براساس ولتاژ می باشد.

این مسئله یکی از نکات تکنیکی و فنی است که افراد شاغل در زمینه تعمیرات سخت افزاری لپ تاپ و کامپیوتر باید بخوبی نسبت به این مسئله آگاهی داشته باشند.

ولتاژ رم قابلیت تشخیص روی ظاهر را ندارد اما شما می توانید برای آگاهی از این مسئله روی اسلات رم مادربرد را مطالعه کنید.

در رم  DDR1 ولتاژ -۲٫۵ در حالی که در رم  DDR2 ولتاژ  -۱٫۸  و در رم  DDR3  ولتاژ -۱٫۵  ولت می باشد.

تشخیص رم براساس ولتاژ یک یاز راه های تشخیص رم لپ تاپ و کامپیوتر

تشخیص رم براساس ولتاژ

در نهایت اینکه 

خوشحالیم که تا انتهای مقاله روش های مناسب تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر با ما همراه بودید. امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در این مقاله در اختیارتان قرار داده باشیم.

شما دوستان عزیز می توانید برای کسب راهنمایی و مشورت های لازم درباره انتخاب RAM مناسب سیستم خود با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به روش های مناسب تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر

[accordion title=””][accordion-item title=”تاثیر حافظه رم بر عملکرد سیستم به چه صورت است؟”]باعث بهبود عملکرد سیستم و افزایش سرعت سیستم می شه چون CPU می تواند داده های ببیشتری را بین خودش و حافظه رم جابجا کند.
[/accordion-item][accordion-item title=”چطورمتوجه میزان حافظه رم کامپیوتر شویم؟”]برای مشاهده مشخصات رم کامپیوتر خود می توانید از نرم افزار CPU-Z استفاده کنید.
[/accordion-item][accordion-item title=” برای ارتقا حافظه رم، می توان از دو حافظه یکسان با ظرفیت یکسان استفاده کرد؟ “]شما می توانید از یک حافظه ۴ گیگ و یک حافظه ۸ گیگ استفاده کنید اما، بهتر است یا هردو حافظه ۴ گیگ باشند و یا هر دو ۸ گیگ باشند.[/accordion-item][/accordion]

1 دیدگاه در “روش های مناسب تشخیص انواع RAM لپ تاپ و کامپیوتر

  1. داریوش گفت:

    لبتاب دست دوم خوب چه مارکی هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *