خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ

مراحل ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ

شاید بسیاری از شما دوستان از ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ بی اطلاع باشید و ندانید که چطور می توان این کار را انجام داد.

این روزها با افزایش پیداکردن قیمت لپ تاپ های گیمینگ و نیاز ماینرها به پردازنده های گرافیکی، نصب و در اختیار داشتن کارت گرافیگ اکسترنال یک نیاز اساسی و مهم به حساب می آید.
تیم خریدلند سعی کرده است تا در این مقاله هر آنچه به شما در ساخت این کارت گرافیک کمک می کند را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید برای لپ تاپ های خود بهترین کارت گرافیگ را در اختیار داشته باشید.

کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ

قبل از آنکه بخواهیم به نحوه ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ بپردازیم نیاز است به چند نکته مهم در این زمینه اشاره کرده و آن ها را به شما یادآوری کنیم.

خیلی از کاربرها هستند که لپ تاپ آن ها از قدرت پردازش بسیار قوی و خوبی برخوردار می باشد اما به خاطر نداشتن کارت گرافیگ  نمی توانند از بازی های روز دنیا استفاده کرده و لذت آن را تجربه کنند.

این روزها به خاطر شرایط اقتصادی و بازار ارز و دلار نیز کاربرهای زیادی هم هستند که توانایی مالی خرید لپ تاپ گیمینگ جدید را ندارند.

طبیعی است که خیلی از شما کاربرهای عزیز به خاطر شرایط این روزها ترجیح می دهید به جای خرید لپ تاپ آکبند و یا لپ تاپ استوک جدید کارهایی را انجام دهید که باعث تقویت شدن لپ تاپ قدیمی خودتان می شود.

اگر تصمیم شما بر این است که یک کارت گرافیگ اکسترنال را روی لپ تاپ قدیمی که دارید تصب کنید  باید قبل از هرگونه اقدامی نکات مهم را در این زمینه مد نظر داشته باشید.

خرید کارت گرافیک اکسترنال

کارت گرافیک اکسترنال

نکات مهم جهت ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ

خب، برای ساخت کارت گرافیک اکسترنال لازم است بدانید که اتصال این کارت از سه درگاه (Port) شامل تاندربولت (Thunderbolt) نسخه 3 یا 4، ExpressCard، mPCIe امکان پذیر است.

بنابراین لازم است که حتما قبل از خرید از وجود این پورت ها در لپ تاپ خود اطمینان بدست آورید.

فراموش نکنید که لپ تاپ شما باید از یک پردازنده چهارهسته ای و یک پردازنده دو هسته ای با قابلیت Hyper Threading  برخوردار باشد.

یک نکته مهم دیگر که باید بدانید این است که اتصال این کارت گرافیگ از طریق usb امکان پذیر نمی باشد.

نحوه ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ

تا به اینجای کار با کارت اکسترنال و نکات مهم برای ساخت آن آشنا شدید. حال می خواهیم اشاره ای مختصر به نحوه ساخت کارت اکسترنال برای لپ تاپ داشته باشیم.

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده ایم با توجه به قیمت بالا و محدودیت دام های مربوط به کارت گرافیکی اکسترنال در پورت و انتخاب مدل کارت گرافیک، مناسب ترین و کم هزینه ترین راه حل ساخت کارت گرافیکی اکسترنال می باشد.

برای ساخت کارت گرافیگ اکسترنال برای لپ تاپ شما نیاز به قطعات زیر دارید.

  1. یک لپ تاپ با پورت لازم
  2. یک کارت گرافیک دسکتاپ
  3. نمایشگر جانبی
  4. آداپتور (تبدیل یا برد) PCIe
  5. منبع تغذیه

مراحل ساخت External graphics card

  • ابتدا کارت گرافیک دسکتاپ را در بورد BPlus قرار دهید.
  • قبل از انجام مرحله بعد مطمئن شوید که پاور به برق وصل نیست، سپس پاور 24 پین ATX را بورد متصل کنید.
  • حالا اتصال 8 پین بورد PCIe را به اتصال 6 پین کارت گرافیک وصل کنید.
  • بعد از آن، کابل Express Card را به لپتاپ متصل کنید و سری دیگر آن را که HDMI است به اتصال X1 در بورد PCIe متصل کنید.
 کارت گرافیک اکسترنال

مراحل ساخت کارت گرافیک اکسترنال

پیغام خطای Error 12

کارت گرافیک اکسترنال خود را ساختید و طبق مراحلی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم پیش رفتید.

اما با error12 مواجه شدید و نمی دانید که علت آن چیست؟ خب، باید بگوییم که یکی از رایج ترین مشکلات ساخت این کارت گرافیگ روبرو شدن با همین خطا می باشد.

این خطا معمولا زمانی رخ می دهد که سیستم عامل ویندوز لپ تاپ شما تشخیص دهد منابع لازم برای پشتیبانی را در اختیار ندارید.

خرید یا ساخت کارت گرافیک اکسترنال به صرفه است؟

برای بسیاری از دوستان ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا ساخت این کارت گرافیگ و یا حتی خرید آن برایشان به صرفه می باشد یا خیر؟!

همه ما با شرایط اقتصادی این روزها و بازار ارز و دلار به خوبی آشنا هستیم  و می دانیم که برای تهیه و خرید کارت گرافیک کمبودهایی وجود دارد.

همچنین در حال حاضر امکان قیمت گذاری با ثبات برای ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ وجود ندارد.

بنابراین نیاز است که قبل از هرگونه اقدامی به خوبی درباره قطعات و سخت افزار لپ تاپ خود تحقیق کنید وبعد از آن برای خرید و ساخت کارت گرافیک اکسترنال تصمیم بگیرید.

ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ

قیمت کارت گرافیک اکسترنال

در نهایت اینکه 

به عنوان حُسن ختام این مقاله که درباره ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ می باشد پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان این است که به سراغ خرید کارت های گرافیکی ارزان نروید.

مجموعه از کارت های گرافیکی برای بازی های کامپیوتری که کیفیت آن ها 1080p می باشد مناسب هستند و با خرید آن ها می توانید در هزینه های تهایی خود صرفه جویی هم بکنید.

سوالات مربوط به ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ

آیا می توان کارت گرافیک خارجی را به لپ تاپ اضافه کرد؟یک پردازنده گرافیکی خارجی، که در غیر این صورت به عنوان eGPU شناخته می شود، یک مفهوم نسبتاً جدید است که می تواند به کاربران لپ تاپ کمک کند تا با اتصال یک داک سخت افزاری خارجی، گرافیکی با کیفیت دسکتاپ داشته باشند. یک eGPU بسیار مهم است و می تواند به شما کمک کند تا بهترین گرافیک را برای بازی دریافت کنید. همچنین می توان از آنها برای ویرایش ویدئو و گرافیک استفاده کرد.

آیا یک GPU خارجی سرعت لپ تاپ را افزایش می دهد؟یک GPU خارجی مطمئناً عملکرد را نسبت به گرافیک یکپارچه که بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازی ارائه می‌دهند، افزایش می‌دهد.

آیا می توان لپ تاپ خود را به یک لپ تاپ مخصوص بازی تبدیل کنیم؟لپ تاپ ها معمولاً برای بازی قابل ارتقا نیستند. تنها ارتقایی که معمولاً می توانید انجام دهید حافظه و حافظه است.

2 دیدگاه در “ساخت کارت گرافیک اکسترنال برای لپ تاپ

  1. یزدان گفت:

    سلام فروشگاه شما هارد اکسترنال درست میکند که سفارش بدیم؟

    1. kharidadmin گفت:

      سلام خیر دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *