خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

مزایا و معایب خرید لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک

هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری برای خرید لپ تاپ استوک نیاز است که درباره مزایا و معایب خرید لپ تاپ استوک اطلاعات کافی داشته باشید.

خرید لپ تاپ استوک

اول از هر چیز باید مشخص کنید که لپ تاپ برای کارتان می خواهید یا استفاده دیگری از آن می خواهید انجام دهید. مثلا به دنبال خرید لپ تاپ استوک مخصوص بازی می باشید.

برای خرید همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کرده ایم مهم است که به خاطر داشته باشید که آنها را با چه مقایسه می کنید. با کامپیوترهای دسک تاپ یا با تبلت؟!

مزایا و معایب لپ تاپ استوک

این نکته را به خوبی می دانید که کامپیوترهای لپ تاپ قابل حمل تر از معادل های دسک تاپ خود هستند. که این مسئله بزرگترین حُسن و مزیتی است که لپ تاپ ها چه از نوع آکبند و چه استوک آن ها دارا می باشند. اما به غیر از این مسئله موارد مختلفی دیگری هم وجود دارند که میتوانند جزء ویژگی ها و مزیت های لپ تاپ استوک باشند و یا بلعکس از معایب آن ها به شمار بیایند. در ادامه به چند مورد مهم از مزایا و معایب که برای خرید لپ تاپ استوک باید به آن ها توجه داشته باشیداشاره کرده ایم و هر یک را به اختصار برایتان شرح داده ایم.

خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

مزایا لپ تاپ استوک

  • قابلیت حمل
  • انعاف پذیری

قابلیت حمل

لپ تاپ ها اجزای رایانه رومیزی را که در یک واحد قابل حمل بسته بندی شده اند به شما می دهند و می توانید آنها را در هر مکانی ببرید. زمانیکه شما مجبور هستید بنابر دلایلی به دور از محل کارخود در منزل به فعالیتهای کاریتان بپردازید دقیقا مثل همین شرایطی که اکنون با آن مواجه هستین یعنی همین شیوع ویروس کرونا. یا زمان هایی که قصد مسافرت و یا رفتن به میهمانی را دارید اما نیاز است که کارهایتان را هم به موقع انجام دهید. داشتن یک لپ تاپ استوک که بتوانید آن را با خود همه جا ببرید یک مزیت بسیار مهم می باشد.

انعطاف پذیری

یکی دیگر از مزایای لپ تاپ استوک انعطاف پذیر بودن آن ها می باشد.از نظر لوازم جانبی خارجی، از چاپگرها گرفته تا هارد اکسترنال، هرچیزی که به رایانه رومیزی متصل شود می تواند به یک لپ تاپ نیز متصل شود. همچنین صفحه کلید و روش های ورودی اختیاری ماوس وجود دارد که تایپ کردن آن برای مدت طولانی در لپ تاپ را نسبت به رایانه لوحی بسیار آسان تر می کند. لپ تاپ ها معمولاً بسیار سریعتر از رایانه های لوحی هستند که فقط سیستم عامل های اصلی را اجرا می کنند.

لپ تاپ استوک چه مزیت هایی دارد

اهمیت خرید لپ تاپ استوک

معایب لپ تاپ استوک

  • عمر باتری
  • قدرت

عمر باتری

قابلیت حمل برای لپ تاپ ها قیمت بالایی دارد. شما نمی توانید برای همیشه کار کنید بدون اینکه در برخی مواقع پریز برق پیدا کنید. اکنون لپ تاپ ها می توانند عملکرد باتری مشابه تبلت ها را داشته باشند بسیاری از لپ تاپ های استوک سطح بالاتر، عمر باتری 12 ساعته وجود دارد. عمر باتری بسته به مشخصات و طراحی لپ تاپی که با آن کار می کنید می تواند تفاوت قابل توجهی داشته باشد.اما در مقایسه لپ تاپ استوک با میز کار و رایانه لوحی یک نکته اساسی است که باید به آن توجه کنید. افزایش عمر باتری یک مزیت در لپ تاپ است در حالی که عمر باتری محدود یک نقطه ضعف قطعی است.  

قدرت

یکی دیگر از معایب های لپ تاپ استوک قدرت آن است. در حالی که کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ ها و تبلت ها از نظر پردازنده، حافظه و قابلیت های گرافیکی دارای اجزای اصلی یکسانی هستنداما هرچه بیشتر در مقیاس قابل حمل حرکت می کنیداین اجزا از قدرت کمتری برخوردار می شوند. اجزای داخل لپ تاپ معمولاً کندتر از قطعات موجود در یک دستگاه دسک تاپ کامل کار می کنند و دیگر جایی برای نصب کارت های گرافیک اضافی، کارت های صدا یا کارت های ضبط وجود ندارد.

اهمیت خرید لپ تاپ استوک

تمامی لپ تاپ های موجود در بازار که در دسته بندی های مربوط به لپ تاپ استوک یا دست دوم قرار دارند مزیت ها و معایب خاص خود را دارا می باشند که ما به چند مورد مهم آن اشاره کرده ایم. اما یک سوال به نظر شما خرید لپ تاپ استوک چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟

خب، برخی از مردم زمانیکه فصد خرید لپ تاپ را دارند به سراغ مدل های استوک و کارکرده می روند و دلیل آن ها این است که این مدل لپ تاپ ها می تواند کارشان را به خوبی لپ تاپ های آکبند راه بیاندازد و نیازی نیست که بخواهند هزینه بیشتری را برای خرید لپ تاپ در نظر بگیرند.

برخی دیگر هم به خاطر شرایط مالی توان خرید لپ تاپ آکبند را ندارند. به همین خطر است که وجود لپ تاپ های استوک و کار کرده در بازار لپ تاپ این روزها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. اما باید در نظر داشته باشید که هنگام خرید آنچه که مهم است درباره لپ تاپ کارکرده بدانید را به خوبی رعایت کنید تا خدای نکرده از خرید خود پشیمان نشوید.

یکی دیگر از دلایل اهمیت خرید لپ تاپ استوک این است که مردم می دانند که برخی از مدل های استوک لپ تاپ بسیار قوی تر و کم هزینه تر از لپ تاپ های نو می باشند به همین خاطر به سمت خرید آن ها گرایش پیدا می کنند.

خرید بهترین لپ تاپ استوک

مزایا لپ تاپ استوک

جمع بندی

در نهایت امیدواریم آنچه که در این مطلب درباره مزایا و معایب خرید لپ تاپ استوک برایتان عنوان کرده ایم به شما کمک کند تا بتوانید یک خرید خوب و عالی را انجام دهید. تیم kharidland.com پاسخگوی هر گونه پیشنهاد، انتفاد و سوالات مربوط به خرید و انتخاب لپ تاپ استوک از جانب شما عزیزان می باشد.

[accordion title=”سوالات مربوط به مزایا و معایب خرید لپ تاپ استوک”][accordion-item title=”لپ تاپ بهتر است یا کامپیوتر ؟”]رایانه های شخصی معمولاً از لپ تاپ ها نیز قابل تنظیم تر هستند. هنگام انتخاب رایانه رومیزی می توانید برای هر جنبه از رایانه های شخصی قطعات عالی را کنار هم قرار دهید، در حالی که انتخاب شما با لپ تاپ محدودتر است. اما ویژگی لپ تاپ این است که به آسانی هر جا بخواهید می توانید آن را همراه خود داشته باشید.[/accordion-item][accordion-item title=”چرا لپ تاپ از دسک تاپ بهتر است؟”]مصرف رایانه های لپ تاپ نسبت به رایانه های رومیزی کمتر است. اجزای کوچکتر به معنای آن است که برای کارکرد آنها به انرژی کمتری نیاز است. لپ تاپ ها همچنین دارای باتری هستند ، بنابراین از دست رفتن نوسانات و قطع برق هزینه کار ذخیره نشده ای نیست.[/accordion-item] [accordion-item title=”آیا تبلت ایمن تر از لپ تاپ است؟”]هر چیزی که روی لپ تاپ شما باشد به هیچ وجه ایمن نیست مگر اینکه شروع به استفاده از ویژگی های امنیتی کنید که تعداد بسیار کمی از افراد از آن استفاده می کنند.[/accordion-item] [/accordion].

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “مزایا و معایب خرید لپ تاپ استوک

  1. پارسا اعتمادی گفت:

    سلام روز بخیر
    من هفته گذشته میخواستم لپ تاپ بخرم ولی چون پولم کم بود به تاخیر انداختم تا اینکه این مطلب شما رو خوندم و با نکاتی که در این مطلب بود تونستم بهتر تصمیم برای خرید لپ تاپ بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *