لپ تاپ استوک, مقالات

نكاتي چند در مورد خريد هارد اكسترنال

خريد هارد اكسترنال

اگر شما هم آرشيوي از عكس هاي ديجيتال، فيلم و آلبوم هاي موسيقي در رايانه منزل  خود ذخيره كرده ايد، دير يا  زود به يك هارد اكسترنال احتياج خواهيد داشت. اين فايل ها فضاي قابل توجهي از رايانه شما را اشغال مي نمايند و نياز است تا به روشي ايمن ذخيره گردند اما قبل ار هر گونه اقدامی آگاهی درباره نكاتي چند در مورد خريد هارد اكسترنال اهمیت زیادی دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید.

برای اینکه از هاردی که می خرید رضایت کامل را داشته باشید و مدت های زیادی بتوانید از آن استفاده کرده و اطلاعات مهمی که می خواهید را در آن ذخیره کنید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با خریدلند همراه باشید.

به چه دليل نياز به هارد اکسترنال داريم؟

قبل از اینکه بخواهیم به نكاتي چند در مورد خريد هارد اكسترنال بپردازیم باید بدانید که اصلا به چه دلیلی نیاز به چنین هاردی داریم؟

قراردادن محتوا نظير فايل هاي كاري و صوتي و تصويري روي رايانه شخصي بدون تهيه نسخه پشتيبان، امري منطقي نيست. از دست دادن اطلاعات رايانه ممكن است براي هركسي اتفاق بيفتد. همچنين ذخيره حجم بالايي از اطلاعات، سرعت پردازش رايانه شما را به ميزان قابل توجهي پايين مي آورد. بنابراين اگر اطلاعاتي روي رايانه داريد كه براي شما ارزشمند هستند حتما با تهيه يك هارد اكسترنال ضمن تهيه نسخه پشتيبان، رايانه خود را نيز سبك كنيد.

هارد اکسترنال

راهنمای خرید هارد اکسترنال

نكاتي در مورد خريد هارد اكسترنال

قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که چرا باید برای حفظ اطلاعات داخل رایانه خود اقدام به خرید هارد اکسترنال کنیم. حال دراین بخش از مقاله می خواهیم اشاره ای به نكاتي چند در مورد خريد هارد اكسترنال داشته باشبم و شما دوستان عزیز را در این امر مهم راهنمایی کنیم.

موارد و نکات مهمی که نیاز است حتما در زمان خرید هارد به آن ها توجه داشته باشید عبارتند از:

  • نوع هارد 
  • سایز
  • امنیت
  • سرعت 
  • قابلیت اتصال به شبکه 

نوع هارد

اولین مورد از نكاتي چند در مورد خريد هارد اكسترنال که می خواهیم در این بخش به آن اشاره کنیم و کمی درباره این مسئله اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان خریدلند قرار دهیم نوع هارد می باشد.

فرقی ندارد که شما از لپ تاپ آکبند برای انجام کارهای خود استفاده می کنید یا لپ تاپ استوک شاید هم از رایانه های قدیمی و بزرگ استفاده می کنید.

اینکه بدانید هارد اکسترنال که برای ذخیره اطلاعات مهم رایانه خود باید در اختیار داشته باشید مسئله مهمی است نه نوع رایانه ای که دارید.

به طور كلي دو نوع هارد خارجي وجود دارد درايو حالت جامد يا SSD  و درايو هارد ديسك يا HDD. هارد SSD اگر چه عملكرد سريعي دارد اما به شدت گران است.

هاردSSD  براي ظرفيت هاي بالا قيمتي معادل سه برابر هارد HDD دارد. اگر چه هارد HDD به علت نداشتن قطعه متحرك ايمن تر است، اما هارد HDD  نيز عملكرد خوبي دارد به شرطي كه آسيب فيزيكي به آن وارد نشود.

اگر دوام و پايداري فايل ها مد نظر است، به دنبال درايوري بگرديد كه مقاوم به ضربه باشد. اين درايورها يك پوشش خارجي تقويت شده جهت افزايش مقاومت در برابر ضربه دارند.

نياز به هارد اکسترنال

به چه دليل نياز به هارد اکسترنال داريم؟

سايز

چه ميزان حافظه كافي است؟ جواب اين سوال بستگي به حجم فايل هايي دارد كه شما در اختيار داريد. اگر عمده فايل هاي شما، فايل هاي ورد و اكسل است نيازي به هاردي با حافظه بالا نداريد. يك هارد 250 يا 320 گيگا بايتي كفايت مي كند. هر چه حجم اطلاعات شما بيشتر باشد، خريد هارد با حافظه بالاتر، به لحاظ ايمني و اقتصادي توجيه بيشتري پيدا مي كند. زيرا قيمت هارد اكسترنال براي حجم حافظه بالا افت مي كند.

امنيت

اما مسئله و نکته مهم از نکاتی چند در مورد خرید هارد اکسترنال مسئله امنیت می باشد که برای تمام رایانه ها بسیار اهمیت دارد.

تعدادي از هاردها فقط يك جعبه نگهداري اطلاعات است و فقط مخزن ذخيره داده ها مي باشند. اما برخي از انواع هارد اكسترنال معياري از پشتيبان گيري خودكار و بازيابي فايل را دارند. هاردهايي كه اين امكانات را دارند، قيمت بالاتري دارند. بنابراين به شما بستگي دارد كه بخواهيد براي راحتي خيال اين مبلغ را پرداخت كنيد يا خير.

سرعت

هنگامي كه درباره سرعت صحبت مي كنيد،( ميزان سرعت عبارت است از خواندن و نوشتن داده ها) اكثر هاردها USB 2.0 ‌يا eSATA ‌هستند. (به تازگي USB 3.0 به بازار مي آيد). اگر شما از سيستم MAC‌ استفاده مي كنيد، نياز به رابط FIRE WIRE‌ جهت اتصال به سيستم داريد. سرعت انتقال eSATA بيشتر از USB 2.0 و براي اتقال فايل هاي حجيم بهتر است. اما نياز به يك منبع توان خارجي دارد. بنابراين بايد هارد را به يكي از درگاه ها ي رايانه متصل كنيد.

قابليت اتصال به شبكه

اگر صرفا يك كاربر رايانه هستيد، يك هارد اكسترنال ساده مشكل شما را حل مي كند. اما اگر يك مدير هستيد و با چند كاربر به طور همزمان ارتباط داريد، نياز به هاري داريد كه قابليت اتصال به شبكه را داشته باشد. اين هارد مي تواند از اطلاعات موجود بر روي رايانه ها نسخه پشتيبان تهيه كرده و اجازه دهد كليه كاربران از همان فايل ها استفاده نمايند. قيمت اين هارد بسته به ميزان حافظه و تعداد رايانه اي كه مي توانند به آن متصل شود، متفاوت خواهد بود.

خرید بهترین هارد اکسترنال

بهترین هارد اکسترنال

در نهایت اینکه 

هزينه خريد يك هارد اكسترنال كمتر از آن است كه بعد از نابودي اطلاعات موجود روي رايانه، به دنبال جمع آوري مجدد يا بازيابي آنها باشيد. ضمن اينكه قرار گرفتن حجم عظيمي از اطلاعات بر روي رايانه شما، بر عملكرد دستگاه تاثير منفي خواهد داشت. بنابراين خريد هارد اكسترنال به منظور ذخيره ايمن اطلاعات و سبك كردن رايانه شخصي شما به تناسب حجم فايل هايي كه در اختيار داريد و نوع كارتان، توصيه مي گردد.

بار دیگر یادآوری می کنیم که آگاهی درباره نكاتي چند در مورد خريد هارد اكسترنال می تواند به شما کمک کند تا با آسودگی خاطر بیشتر برای ذخیره اطلاعات لپ تاپ یا کامپیوتر خود اقدام به تهیه هارد اکسترنال یا هر نوع هارد دیگری که می دانید می توانید نیاز شما را رفه نماید کنید.

مشاوران و کاشناسان فروش ما نیز از طریق سایت kharidland.com بیشتر می توانند شما را در این امر مهم راهنمایی کنند.

منبع: https://www.lifewire.com

مترجم: احمد رضا ملکی

سوالات مربوط به نكاتي چند در مورد خريد هارد اكسترنال

[accordion title=””][accordion-item title=”میزان ذخیره مناسب برای هارد اکسترنال چقدر است؟”]بهترین هارد دیسک های خارجی طیف وسیعی از فضای ذخیره سازی را ارائه می دهند. ما برای شروع 1 ترابایت را توصیه می کنیم ، زیرا فضای زیادی برای ذخیره فایل های خود بدون صرف هزینه زیاد به شما می دهد. این مطمئناً برای اکثر کاربران به اندازه کافی خوب است.

[/accordion-item][accordion-item title=”آیا هارد دیسک می تواند 10 سال دوام بیاورد؟”] برخی از آنها بیش از 10 سال دوام خواهند داشت ، اما این موارد بسیار دور از انتظار است. هنگامی که یک هارد دیسک خراب می شود ، بدون هزینه زیاد قابل تعمیر نیست و بنابراین اطلاعات ذخیره شده روی آن به احتمال زیاد برای همیشه از بین می رود.
[/accordion-item][accordion-item title=”3 نوع ذخیره سازی چیست؟”]سه نوع اصلی دستگاه های ذخیره سازی داده عبارتند از ذخیره اولیه ، ذخیره ثانویه و ذخیره سوم[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *