خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

نکات لازم برای خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم

خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم

خرید لپ تاپ دست دوم  یا استوک یک راه حل عالی برای صرفه جویی در هزینه هاست. اما در عین حال خطرات زیادی هم دارد که گاهی ممکن است هزینه های جانبی را از هزینه خرید یک لپ تاپ نو حتی بالاتر ببرد. در اینجا نکات لازم برای خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم  بسیار خوب و بدون تغییر شکل آورده شده است.

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله به شما دوستان عزیزی که هزینه خرید لپ تاپ نو آکبند را ندارید کمک کنیم تا با بودجه ای که در اختیار دارید بتوانید یک لپ تاپ دست دوم اما با کیفیت را خریداری کنید.

پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما از طریق سایت kharidland.com همراه باشید.

تعیین هدف از خرید لپ تاپ دست دوم

قبل از هر گونه اقدام جهت خرید لپ تاپ دست دوم باید بدانید که نیاز شما چیست و برای چه کاری می خواهید لپ تاپ استوک بخرید. به موارد زیر توجه داشته باشید

  • نوع برنامه های مورد نیاز خود
  • وزن لپ تاپ 
  • میزان قابل حمل بودن آن
  • عمر باتری
  • رم 
  • میزان ذخیره سازی
  • سرعت پردازنده ها 
  • کارت گرافیک مورد انتظارتان 

در صورتیکه اهل فن خرید لپ تاپ دست دوم نیستید و واقعاً نمی دانید اصلا چگونه باید مشخصات لپ تاپ را بررسی کرد سعی کنید یک نفر خبره در این زمینه را حتما همراه خود ببرید.

فراموش نکنید لپ تاپی که مورد تعمیر یا استفاده قرار گرفته لزوماً معامله خوبی نیست. وقتی گزینه مورد نیازتان را پیدا کردید، در اولین قدم، ساخت و مدل آن را به صورت آنلاین جستجو و مشخصات آن را یادداشت کنید تا با لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید.

حتما قبل از خرید نظرات کاربرانی که از آن لپ تاپ استفاده کرده اند را بررسی کنید تا در مورد لپ تاپ استوک و عملکرد آن مطمئن شوید. هم چنین قیمت ها را بصورت آنلاین مقایسه کنید تا  متوجه شوید اولا نسخه جدید لپ تاپ در حال حاضر چقدر هزینه دارد، دوما در دیگر لپ تاپ های دست دوم چه قابلیت های دیگری وجود دارد.

لپ تاپ دست دوم

هدف از خرید لپ تاپ دست دوم

سن لپ تاپ استوک 

سن لپ تاپ یکی از  نکات لازم برای خرید لپ تاپ استوک است که کمک می کند تا جستجوی خود را محدودتر کنید. سن لپ تاپ برای فیلتر کردن بسیاری از گزینه ها در میان انبوهی از لپ تاپ های استوک عامل بسیار مهمی است که بسیاری از ویژگی های مهم را تحت تأثیر قرار می دهد.

اما روی چه سنی باید تمرکز کرد؟ عموماً سن کمتر از سه سال مدنظر است. لپ تاپ استوکی که بیش از سه سال عمر کرده احتمالاً خیلی کند، بیش از حد فرسوده و منسوخ است.

لپ تاپ استوک قدیمی معمولا در قطعات و سیستم فن آن گرد و غباری نشسته که مشکلات نگهداری بعدی را به همراه دارد. از طرفی در فاصله سه سال هم خیلی از شرکت ها تولید جدید محصولاتشون را با کیفیت های ساختاری بسیار متفاوت تر و بهتر از قبل ارائه می دهند که بسیار حائز اهمیت است.

هم چنین باید عمر باتری را نیز برای خرید لپ تاپ دست دوم در نظر بگیرید. اگر یک لپ تاپ سه ساله یا بیشتر باشد و لپ تاپ عملکرد ضعیفی داشته باشد در واقع باتری آن بسیار بد است. البته باید گفت متأسفانه آزمایش باتری کار دشواری است حتی اگر قبل از خرید مقداری با آن کار کنید.

به عنوان یک راهکار می توانید برای تست باتری لپ تاپ خود بعد از اینکه شارژ باتری به ۱۰۰% رسید دو کلیپ را همزمان اجرا کنید و به نحوه روند کم شدن باتری توجه کنید. اگر به آرامی و به صورت پله ای کم شود نشانه خوبی است.اما اگر کم شدن آن به صورت تصاعدی و یا اینکه در یک آن چند درصد پایین بیاید اصلا نشانه خوبی نیست.

اگر در حال خرید لپ تاپ دست دوم هستید، در مورد ماندگاری باتری بسیار مراقب باشید و برای باتری جدید بودجه ای در نظر بگیرید. به هر حال یک لپ تاپ چند ساله نیازمند به روزرسانی باتری است. با این حال باید در نظر داشت برخی از لپ تاپ ها گزینه جایگزینی باتری را ندارند.

نکات لازم برای خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم

مهمترین ویژگی مورد انتظار لپ تاپ استوک برای اهداف گوناگون کاری، بازی، تحصیلی یا سبک زندگی مخصوصتان چیست؟ پاسخ برای همه متفاوت است اما در اینجا به برخی نکته های خرید لپ تاپ دست دوم اشاره شده که تقریبا باید برای هر نوع لپ تاپی با هر رویکردی در نظر گرفت.

  1. داشتن RAM کافی
  2. سازگاری پورت ها یا اتصالات
  3. وضوح تصویر
  4. سرعت مناسب پردازنده CPU
  5. گرافیک لپ تاپ
  6. تمیزی و براقی

در ادامه به اختصار درباره هر یک از این 6 نکته صحبت شده است.

داشتن RAM کافی از نکات مهم خرید لپ تاپ استوک

انتخاب ram مناسب برای لپ تاپ دست دوم

داشتن RAM کافی 

با توجه به اینکه لپ تاپ های جدید با رم های به روز شده به بازار عرضه می شوند، لپ تاپ دست دوم احتمالا رم کمتری نسبت به لپ تاپ جدید دارد.

با اینکه رم بالا برای لپ تاپ یک مزیت محسوب می شود اما برای برخی مصارف مثل انجام کارهای معمولی نیازی به رم بالا نیست.

تقریبا رم 2 گیگابایت برای تمام فعالیت ها کافی است. هر چه سطح فعالیت ها بالاتر و سنگین تر می شود رم بیشتری (4 به بالا) نیاز است.

سازگاری پورت ها یا اتصالات

برای خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم تمام درگاه های لازم را چک کنید.

این موارد شاملHDMI ،USB و DVI است. نوع استاندارد درگاه ها نیز باید بررسی شود یک لپ تاپ با USB 3 با درگاه USB 2 کار خواهد کرد، اما ویژگی های دیگر آن را ممکن است نداشته باشد.

اکنون که USB-C رایج تر شده است، حتماً بدانید که آیا به اتصال USB-C در لپ تاپ استوک خود حتیاج دارید یا خیر.

وضوح تصویر

هنگام جمع آوری اطلاعات درباره لپ تاپ استوک، به کیفیت و وضوح تصویر آن توجه کنید.

هرچه رزولوشن بالاتر باشد جزئیات را بهتر نمایش می دهد و برای طراحی گزینه بهتری است. در برنامه نویسی ، اکثرا پس زمینه ها مشکی هستند پس وضوح تصویر آنچنان مهم نیست.

وضوح تصویر 1080 P یا بیشتر برای نمایشگر یک لپ تاپ خوب است. اما اگر لپ تاپ بیش از سه سال عمر داشته باشد، ممکن است با 900*1600 یا  1366*768 مواجه شوید. کمتر از این مقدار اصلا پیشنهاد نمی شود.

بهترین CPU برای لپ تاپ دست دوم

انتخاب CPU مناسب

سرعت مناسب پردازنده CPU

 سرعت پردازنده تقریباً مانند RAM، مربوط به نوع رویکرد شماست.

برای فعالیت های روزمره تفاوت زیادی بین آن ها نیست و بیشتر کاربران به مقدار یک تا دو گیگابایت برای CPU راضی هستند، اما اگر سر و کارتان با برنامه های سنگینی مانند فتوشاپ یا بازی های ویدئویی است، لپ تاپ استوک با سرعت بالاتر مناسب تر است.

گرافیک لپ تاپ

یکی از نکته های خرید لپ تاپ دست دوم این است که بررسی شود کارت گرافیکی آن از چه نوعی است.

کارت های گرافیکی یکپارچه را نمی توان تعویض کرد، در حالی که کارت های اختصاصی را می توان تعویض و به روز کرد. اگر لپ تاپ استوک را برای بازی می خواهید، یک لپ تاپ با کارت گرافیک اختصاصی انتخاب کنید. خریداران نوت بوک می توانند مدل GPU را در Check Notebook ارجاع دهند.

تمیزی و براقی

از لپ تاپ استوکی که دارای حفره، خراش یا ضرب دیدگی است باید دوری شود. این نشانه ها خبر از مشکلات قریب الوقوع بزرگتر در آینده می دهند.

توصیه می کنیم از شخصی که به اندازه کافی به تمیز کردن و نگهداری رایانه شخصی خود اهمیت می دهد، خرید کنید، به خصوص وقتی که سعی در فروش آن دارید.

نکات لازم برای خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم

ظاهر سالم و تمیز برای لپ تاپ دست دوم

در نهایت اینکه 

برای خرید لپ تاپ دست دوم  نسبت به خرید لپ تاپ آکبند باید به نکات بیشتری توجه کرد.  این مقاله به ذکر  هر آنچه که برای تشخیص سلامتی لپ تاپ و بررسی ویژگی های آن موردنیاز است، پرداخته است.

امیدواریم که با ارائه این مقاله مربوط به نکات لازم برای خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم به شما دوستان عزیز کمک کنیم تا با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید یک لپ تاپ مناسب و با کیفیت را خریداری کنید.

مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

سوالات مربوط به نکات لازم برای خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم

[accordion title=””][accordion-item title=”بهترین روش خرید لپ تاپ دست دوم چیست؟”]همیشه یک لپ تاپ کاملاً کاربردی بخرید. حتماً لپ تاپ را روشن کرده و چند دقیقه از آن استفاده کنید.
همه پورت ها را تست کنید. بررسی کنید وب کم کار می کند یا خیر. برای تست بلندگوها، مقداری صدا پخش کنید.

[/accordion-item][accordion-item title=”چرا لپ تاپ های دست دوم یا استوک ارزان هستند؟”]یکی از دلایل خرید آنها این است که لپ تاپ های تعمیر شده در هزینه شما صرفه جویی می کنند. لپ تاپ های استوک ارزان تر از مدل های آکبند هستند.
پایین آمدن قیمت این رایانه ها اغلب دلیل اصلی خرید مردم است.فروشندگان لپ تاپ های دست دوم می توانند همین مدل را با 25 تا 40 درصد کمتر از قیمت ارائه دهند.

[/accordion-item][accordion-item title=”کدام مارک لپ تاپ قابل اطمینان تر است؟”]اپل از معتبرترین مارک های لپ تاپ است. از طرف دیگر ، مایکروسافت از اکثر مارک های دیگر اطمینان کمتری دارد.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *