دسته‌بندی نشده, مقالات

هر آنچه باید در مورد خرید مانیتور بدانید (قسمت اول)

فهرست موضوعات در این آموزش

مانیتورهای 4K به طور فزاینده ای برای کامپیوتر ها در حال عرضه به بازار هستند. اما هنوز هم قیمت بیشتری نسبت به مانیتور معمولی دارند. مانیتورهای 4K برای کسانی که به دنبال یک مانیتور با توانایی نمایش جزئیات هستند، بهترین گزینه هستند. اگر به دنبال یک مانیتور برای استفاده معمولی روزمره هستید، به دلیل قیمت بالا توصیه نمی شود. پیدا کردن مانیتور باصفحه نمایش گسترده 16:9 کار مشکلی نیست. در واقع، این نوع مانیتورها همه امکانات را دارند و جایگزین مدل های 17 اینچ مربعی شده اند. عرض بیشتر آنها اجازه نمایش کنار هم صفحات همچنین ستون های بیشتری در صفحه گسترده  را می دهد که نیاز به پیمایش (SCROLL) در صفحه را کم می کند.

بهترین مانیتور کامپیوتر را پیدا کنید.

ما ارزیابی و مقایسه آخرین مانیتورهای موجود در بازار را بر حسب کیفیت صفحه نمایش، اندازه صفحه نمایش و قیمت انجام داده ایم.

  • آنچه ما یافتیم

قیمت ها حتی در مورد صفحه نمایش با اندازه های بزرگتر نیز در حال کاهش است. شما هم اکنون می توانید مانیتور 24 اینچ را به قیمت 200 دلار بخرید. اگر شما قصد خرید یک مانیتور همراه با یک کامپیوتر جدید دارید، اغلب می توانید مانیتور استاندارد یا سایزهای بزرگتر را تهیه کنید. قبل از خرید، مواردی را باید بررسی کنید.

  • آیا نیازمند یک مانیتور جدید هستید؟

اگر هنوز از مانیتورهای CRT  استفاده می کنید، وقت آن است که مانیتور خود را ارتقا دهید. قیمت پایین مانیتورهای جدید، جای توجیهی برای استفاده از مانیتورهای حجیم قرن بیستمی، باقی نمی گذارد. مانیتورهای جدید از قدرت کمتری استفاده می کنند، وضوح بالاتری را ارائه می دهند و شامل آخرین پورت ها برای اتصال به کامپیوتر شما هستند.

اگر اکنون یک مانیتور با ابعاد استاندارد دارید، فرصت خوبی است که مانیتور را ارتقا دهید و صفحه نمایش بزرگترو یا صفحه نمایش گسترده برای تماشای فیلم یا یک مانیتور مجهز به بلندگو یا پورت USB داشته باشید.

  • چه نوعی؟

تنها دلیل برای خرید یک مانیتور CRT این است که شما یک گرافیست باشید و نیاز به مشاهده زوایای عمیق تصویر دارید. اما بسیاری از تولید کنندگان، تولید آنها را متوقف کرده اند. برای اکثر کاربران یک مانیتور LCD انتخاب مناسبتری است. از مزایای استفاده از مانیتور LCD می توان به مواردی همچون عدم وجود فلاش و یا تابش خیره کننده، تصویر واضح تر، انتشار کم الکترومغناطیسی، کاهش مصرف انرژی و بازده فضایی است.

  • استاندارد یا مربع

در حال حاضر مانیتورهای مربع (squarer) با صفحه نمایش مربع، با نسبت ابعادی 4: 3 و بیشتر در مدل های 17 و 19 اینچ در دسترس هستند.

اگر فضای افقی محدود باشد یا فضای بیشترعمودی نیازهای شما را برطرف کند ممکن است این مانیتور را ترجیح دهید.

  • اندازه صفحه را تعیین کنید

با توجه به فضای کاری و توان مالی شما خرید بزرگترین مانیتور ممکن توصیه می شود.

قیمت های تقریبی موجود بر حسب اندازه عبارت اند از:  125 دلار برای یک مانیتور 19 و 20 اینچی، 150 دلار و بیشتر برای 22 اینچی، 200 دلار و برای 24 اینچی. البته شما می توانید با 400 دلار یک مانیتور 27 اینچی داشته باشید.

انواع
اکثریت قریب به اتفاق مانیتورهای موجود در بازار، صفحه نمایش سبک LCD و با وضوح بالا هستند. آنها در اندازه های مختلف از جمله انواع مانیتورهای ذکر شده در ذیل، به بازارآمده اند. مانیتورهای کوچکتر برای کار اداری کافی است، اما اگر فیلم تماشا می کنید یا بازی رایانه ای انجام می دهید، ممکن است یک مانیتور را با صفحه بزرگتر نیاز داشته باشید.

  • مانیتور 17 اینچ

اگر فضای کاری شما محدود است، یک مانیتور 17 اینچی می تواند برای شما کافی باشد. اما مدل های مانیتور  19 اینچ و حتی برخی از مدل های مانیتور 20 اینچی هزینه نمی برد.

  • مانیتور19 تا 20 اینچ

برای کار با صفحات گسترده یا ویرایش عکس، یک مانیتور 19 تا 20 اینچی، صفحه نمایش با ابعاد مناسب و با قیمت مناسب ارائه می دهد.

  • مانیتور 22 اینچ

یک انتخاب عالی برای طرفداران بازی های رایانه ای و علاقه مندان تماشای فیلم است. شما می توانید مانیتوری با کیفیت صفحه نمایش بسیار خوب با قیمت زیر 300 دلار باشید.

  • مانیتور24 اینچ وبزرگتر

هنگامی که شما در محدوده مانیتور 24 اینچ قرار می گیرید، قیمت ازحدود 300 دلار شروع می شود. طرفداران حرفه ای بازی های رایانه ای و علاقه مندان تماشای فیلم به دنبال چنین  اندازه ای حتی بزرگتر از آن یعنی مانیتور 27 اینچ هستند.

امکانات

به طور کلی به دلیل عملکرد بالا مانیتورهای جدید،کیفیت نمایش به عنوان مهمترین ویژگی مانیتور، یک نگرانی عمده نیست. اما هنگام انتخاب مانیتور، باید این عوامل را نیز در نظر بگیرید:

  • وضوح تصویر مانیتور

وضوح تصویر مانیتور به تعداد عناصر تصویر یا پیکسل ها که یک تصویر را تشکیل می دهند اشاره دارد. پیکسل های بیشتر به معنی جزئیات دقیق تر است. وضوح مانیتورهای LCD  مختلف بر حسب سایز در ذیل آمده است:

مانیتور  27 اینچی Apple دارای رزولوشن 2560*2440 است.

وضوح بالاتر، به معنای متن و تصاویر کوچکتر است و سبب می شود تا محتوای بیشتری بتواند روی صفحه نمایش مانیتور جا بگیرد. وضوح بالاتر برای کارهای گرافیکی و ویرایش عکس ها بهتر است.

  • زمان پاسخ مانیتور

زمان پاسخ، سرعت صفحه نمایش را نشان می دهد که چگونه صفحه به سرعت می تواند به انتقال تصاویر ویدئویی پاسخ دهد.

  • کنتراست مانیتور

به عنوان یک نسبت بیان می شود، این اندازه گیری تفاوت بین روشن ترین سفید و تاریک ترین سیاه است. یک نسبت کنتراست یا تضاد بالاتر می تواند تصاویری واضح تر و واقعی تر ایجاد کند.. اما به این دلیل که تولیدکنندگان روش یکسانی برای اندازه گیری نسبت اندازه کنتراست به کار نمی برند، ارقام اعلام شده از سوی تولیدکنندگان قابل اعتماد نیست.

  • روشنایی مانیتور

اگر شما در اتاق با روشنایی لازم کار می کنید، روشنایی صفحه نمایش مهم است.

روشنایی صفحه نمایش با شاخص شمع در هر متر مربع، یا cd/m2 بیان می شود. عدد بیشتر بهتر است. شما همچنین می توانید روشنایی مانیتور LCD را با دکمه ها یا کنترل های روی صفحه کنترل کنید. اکثر مانیتورها کنترل هایی را برای تعادل رنگ (معمولا به نام درجه حرارت رنگ)، تنظیم هندسه صفحه و عملکرد مشابه دارند.

  • اتصالات مانیتور

تقریبا تمام مانیتورهای جدید، رابط بصری دیجیتال یا  DVI دارند که شما برای یک تصویر واضح تر به استفاده از چنین ابزاری نیاز دارید. البته در مواردی که مانیتور  کابل DVI نداشته باشد، شما می توانید آن را با قیمتی حدود 10 دلار خریداری کنید. پورت های رابط کاربری چند رسانه ای با کیفیت بالا یا  HDMI رواج بیشتری یافته اند. شما همچنین می توانید آنها را در برخی از کامپیوترهای جدید و تجهیزات الکترونیکی مانند پخش کننده های Blu-ray / DVD پیدا کنید. یکی از مزایای رابط HDMI این است که اجازه می دهد تا ویدئو و صدا را از طریق یک کابل ارسال شوند (در صورتی مفید است که مانیتور دارای بلندگو های داخلی باشد). اگر یک مانیتور بدون رابط را انتخاب کنید، می توانید یک آداپتور با 25 دلار یا کمتر خریداری کنید که یک پورت DVI را به یک اتصال  HDMI  متصل می کند، اما از طریق آن صوتی دریافت نمی کنید. پورت نمایش، اتصال دیگری است که در مانیتورها وجود دارد و می تواند عملکرد مشابه به عنوان HDMI ارائه دهد. اما به دلیل آن که فاقد حق امتیاز سازنده است، هزینه کمتری برای تولید کنندگان در استفاده از آن است. چند سال پیش، چندین سازنده کامپیوتر و مانیتور اظهار داشتند که در نهایت می توانند اتصالات DVI و VGA را با پورت نمایش و HDMI جایگزین کنند.           لطفا روی قسمت دوم  مقاله کلیک کنید

 

مترجم: احمد رضا ملکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *