خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

چگونه مشخصات لپ تاپ را بفهمیم؟

مشخصات لپ تاپ

بدون شک برای شما هم پیش آمده است که بخواهید برنامه های جدیدی را روی سیستم خود نصب کنید و یا اینکه بخواهید برنامه های قبلی را بروزرسانی کنید. برای انجام کارهای از این قبیل باید درباره لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود اطلاعات دقیقی در اختیار داشته باشید. حتما از خودتان می پرسید که چگونه مشحصات لپ تاپ را بفهمیم؟ خب، این مسئله نه خیلی آسان است و نه خیلی سخت که ندانید باید چه کار کنید.

اطلاع داشتن درباره نسخه ویندوز، معماری cpu، ظرفیت رم و … در انتخاب نوع برنامه ها و روند نصب آنها تاثیرگذار هستند. در ادامه بیشتر درباره هر یک از این موارد صحبت کرده ایم.

آشنایی با مشخصات لپ تاپ

شما کاربران عزیز باید بدانید که برای نصب سیستم عامل، نرم افزارهای مختلف و بازی روی سیستم خود نیاز است درباره مشخصات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ خود اطلاعات کافی داشته باشید و آن ها را بشناسید.

مسائلی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم بسیار حائز اهمیت می باشد مثلا: اگر شما بخواهید باتری لپ تاپ خود را تعویض کنید اطلاعات کافی درباره مشحصات لپ تاپ در اختیار داشته باشید.

مشخصات لپ تاپ اچ پی

مشخصات لپ تاپ

روش های  فهمیدن مشخصات لپ تاپ

  • دیدن مشخصات سیستم از طریق مای کامپیوتر
  • مشاهده مشخصات لپ تاپ با  System information
  • مشاهده مشخصات لپ تاپ از طریق  Cmd
  • نمایش مشخصات لپ تاپ با نرم افزار

دیدن مشخصات سیستم از طریق مای کامپیوتر

ساده ترین کاری که به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی پاسخ این سوال که چگونه مشخصات لپ تاپ را بفهمیم؟ را بدست آورید استفاده از بخش my computer لپ تاپ یا کامپیوتر شخصیتان می باشد.

با کلیک کردن روی این آیکون و بعد از آن کلیک کردن روی گزینه Properties با نمایش دادن صفحه ای که برایتان باز می شود می توانید اطلاعات لازم درباره مقدار رم، سی پی یو و… را بدست آورید.

مشاهده مشخصات لپ تاپ با  System information

روش دیگر برای مشاهده مشخصات لپ تاپ این است که از System information استفاده کنید. این روش اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

برای دسترسی به این بخش منو استارت را باز کنید و کلمه System information را در بخش جستجو سرچ کنید.

بعد از سرچی که انجام دادید برای شما صفحه جدیدی باز خواهد شد که مشخصات زیادی درباره قطعات مادربرد لپ تاپ در آن نوشته شده است.

System information

مشاهده مشخصات لپ تاپ با System information

مشاهده مشخصات لپ تاپ از طریق  Cmd

با استفاده از برنامه command prompt شما می توانید به اطلاعاتی که درباره سیستم خود نیاز دارید دست پیدا کنید.

نحوه کار با این برنامه به این صورت است که باید اول برنامه cmd را باز کنید. بعد از آن، باید دستور Systeminfo را در آن تایپ کنید. به این ترتیب، فهرست کاملی از مشخصات لپ تاپ شما نمایش داده می شود و تمامی جزئیات را مشاهده می کنید.

نمایش مشخصات لپ تاپ با نرم افزار

تا به اینجای کار برایتان چندین راه حل را شرح دادیم که به کمک آن ها می توانید اطلاعات و مشخصات مربوط به لپ تاپ خود را به راحتی بدست آورید.

در این بخش می خواهیم اشاره ای به راهکارهای دیگری داشته باشیم. نرم افزارهایی که به صورت ویژه برای این کار طراحی شده اند و شما میتوانید از آن ها کمک بگیرید.

یکی از این برنامه ها، برنامه CPU-Z می باشد که در ادامه بیشتر درباره آن با شما صحبت کرده ایم.

برنامه CPU-Z

این برنامه در حقیقت یک نرم افزار می باشد که مشخصات کامل لپ تاپ را برای شما نمایش می دهد.

به کمک این برنامه اطلاعاتی از قبیل موارد زیر را می توانید به راحتی مشاهده کنید .

  1. مشخصات کامل مادربرد
  2.  مدل کارت گرافیک
  3.  سرعت
  4.  عملکرد آن در سیستم
  5.  مشخصات کامل رم لپ تاپ

لازم به ذکر است که بدانید برنامه CPU-Zروی تمام نسخه های ویندوز قابل اجرا می باشد و دارای محیط  کاربری و سرعت مناسبی می باشد.

روش استفاده از برنامه CPU-Z

برنامه CPU-Z

در نهایت اینکه 

تیم خرید لند سعی کرده است که با ارئه این مقاله به شما دوستان و همراهان عزیز کمک کند تا بتوانید به راحتی پی ببرید که چگونه مشخصات لپ تاپ را بفهمیم؟

مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

سوالات مربوط به چگونه مشخصات لپ تاپ را بفهمیم؟

با کمک چه نرم افزارهایی می توان به مشخصات لپ تاپ پی برد؟
با کمک نرم افزارهایی همچون نرم افزار CrystalDiskInfo، نرم افزار GPU Caps Viewer، نرم افزار Wise System Monitor و نرم افزار CPU-Z می توان به مشخصات لپ تاپ پی برد.

مشخصات لپ تاپ کجا نوشته شده است؟ اگر به برچسب هایی که روی لپ تاپ تان نوشته شده است توجه کنید می بینید که اطلاعاتی بصورت جزئی و خلاصه روی لپ تان نوشته شده.
برای بررسی یک لپ تاپ باید به چه مشخصاتی توجه داشت؟بخش سخت افزاری مشخصات لپ تاپ و بخش نرم افزاری مشخصات لپ تاپ دو بخش مهم است که باید به آن توجه داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *