خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

انواع صفحه نمایش لپ تاپ

مناسب ترین صفحه نمایش لپ تاپ

همانطور که می دانید لپ تاپ ها و کامپیوترهای موجود در بازار دارای ویژگی ها و مشخصات متفاوتی می باشند. یکی از این تفاوت ها صفحه نمایش هایی است که لپ تاپ و کامپیوترها دارا می باشند. در این مقاله فصد داریم اشاره ای به انواع صفحه نمایش لپ تاپ داشته باشیم.

برای خرید هر مدل لپ تاپ یا کامپیوتر نیاز است که شما نکات مهمی را در نظر داشته باشید که توجه به صفحه نمایش لپ تاپ انتخابی یکی از همان نکات مهمی است که می تواند در خرید شما تاثیر گذار باشد.

صفحه نمایش

اولین قسمت از لپ تاپ و کامپیوتر که هر کاربر با توجه به آن اقدام به خرید لپ تاپ خود می کند صفحه نمایش آن است.

اما قبل از آنکه بخواهید به سراغ انواع صفحه نمایش لپ تاپ باشید باید به اندازه آن توجه کنید. برای خودتان در ابتدای امر مشخص کنید که می خواهید صفحه نمایش لپ تاپی که می خرید کوچک باشد یا بزرگ، صفحه نمایش 14 اینچی برای کار شما مناسب است یا صفحه نمایش 17 اینچی؟

صفحه نمایش هایی که برندهای مختلف برای لپ تاپ های تولید شده خود در نظر می گیرند دارای انواع مختلف با ویژگی ها و کیفیت های متفاوت می باشد.

شاید برایتان این مسئله جالب باشد که بدانید مانیتورهای رومیزی قدیمی و سنتی دارای صفحه نمایش های لوله اشعه کاتد می باشند. در صورتیکه لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش های LCD و LED می باشند. صفحه نمایش های LCD مخفف نمایشگر کریستال مایع است

بهترین صفحه نمایش برای لپ تاپ

انتخاب لپ تاپ با صفحه نمایش مناسب

انواع صفحه نمایش لپ تاپ

خب، قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که لپ تاپ های موجود در بازار چه از نوع آکبند و چه لپ تاپ استوک دارای صفحه نمایش های متفاوتی می باشند.

توجه به صفحه نمایش لپ تاپ اولین مسئله ای است که در زمان خرید لپ تاپ کاربر آن را در نظر دارد. انواع صفحه نمایش هایی که برای لپ تاپ های امروزی از آن ها استفاده می شود عبارتند از:

  • صفحه نمایش انتقال دهنده
  • صفحه نمایش بازتابنده
  • صفحه نمایش عریض
  • صفحه نمایش دارای نور پس زمینه
ویژگی صفحه نمایش های انتقال دهنده 

صفحه نمایش های انتقال دهنده

صفحه نمایش های انتقال دهنده 

یکی از رایج ترین صفحه نمایش های به کار رفته در لپ تاپ صفحه نمایش LCD می باشد که از بهترین سازش و با کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

برای ساخت صفحه نمایش های LCD از یک ترانزیستور نازک استفاده می شود که اجازه عبور جریان نور را می دهد.

متاسفانه این نوع از انواع صفحه نمایش لپ تاپ در کنار ویزگی های مثبتی که دارد یک نکته منفی را نیز دارا می باشد و آن هم این است که در هنگام استفاده از لپ تاپ هایی که دارای صفحه نمایش های LCD درا می باشند در فضای باز نور خورشید بیش از اندازه باعث اذیت کاربر می شود.

خرید لپ تاپ با صفحه نمایش های بازتابنده

صفحه نمایش های بازتابنده

صفحه نمایش های بازتابنده

دومین نمونه از انواع صفحه نمایش لپ تاپ که میخواهیم به شما معرفی کنیم، صفحه نمایش های بازتابنده می باشند.

این صفحه نمایش ها تقریبا شبیه به صفحه نمایش های انتقالی می باشند با این تفاوت که از نور پس زمینه صفحه های انتقالی به طور یکسان برخوردار نیستند.

شاید بتوان اینگونه بیان کرد که این مسئله می تواند یکی ار حُسن های لپ تاپ هایی باشد که دارای صفحه نمایش های بازتابنده می باشند زیا که بیش از اندازه تحت تاثیر نور قرار نمی گیرند.

مشخصات صفحه نمایش عریض

صفحه نمایش عریض

صفحه نمایش عریض

برخی از تولیدکنندگان لپ تاپ و کامپیوتر نسخه های را با صفحه نمایش های عریض تولید می کنند که طول آن ها برابر با 1.6 می باشد در صورتیکه صفحه نمایش کامپیوترهای سنتی عرضی به اندازه 1.33 دارند.

شاید این مسئله برای آن دسته از افرادی که دوست دارد با لپ تاپ خود فیلم یا مسابقات فوتبال را نگاه کنند گزینه مناسبی باشد چرا که پخش فیلم و مسابقه فوتبال کل صفحه را به خود اختصاص می دهد و این مسئله برای برخی از کاربرها لذت بخش می باشد.

انواع صفحه نمایش لپ تاپ

صفحه نمایش دارای نور پس زمینه

صفحه نمایش دارای نور پس زمینه

لپ تاپ هایی که دارای نمایشگر هایی با نور پس زمینه می باشد دارای چراغ های LED هستند. 

چراغ های LED به کار رفته در لپ تاپ ها انرژی کمتری مصرف می کنند، بنابراین این مسئله باعث می شود که باتری لپ تاپ شما بیشتر دوام آورد.

پیشنهاد ما به آن دسته از دوستانی که درهر مکان و موقعیتی لپ تاپ خود را همراه دارند و به صورت 24 ساعت شبانه روز از آن استفاده می کنند و برایشان مهم است که باتری لپ تاپ آن ها دوام زیادی داشته باشد بهتر است که از لپ تاپ هایی که دارای LED می باشند استفاده کنند.

صفحه نمایش های LED دارای زمینه ای تازکتر می باشند و نسبت به سایر انواع صفحه نمایش لپ تاپ گرانتر می باشند.

نکات مهم برای انتخاب صفحه نمایش مناسب

  1. کیفیت صفحه نمایش
  2. سطح صفحه نمایش
کیفیت صفحه نمایش 

این موضوع را می دانستید که هر تصویری که از صفحه نمایش لپ تاپ شما نشان داده می شود از تعداد پیکسل تشکیل شده است که شکل آن ها مربع می باشد؟

این پیکسل ها قابلیت این را دارند تا 16.7 میلیون رنگ مختلف را توسط صفحه نمایش برای شما نشان دهند.

این مسئله را در نظر داشته باشید که مشاهده این پیکسل ها از فاصله زیاد مشخص نمی باشد.

بنابراین تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و این مسئله بسیار مهم است.

چرا که تعداد بیشتر آن ها نشان دهند کیفیت بالای صفحه نمایش لپ تاپ شما می باشد.

سطح صفحه نمایش

سطح صفحه نمایش لپ تاپ ها یا براق است یا مات و یا چیزی بین این دوگزینه که خیلی کم پیش می آید با گزینه سوم مواجه شویم.

صفحه نمایش هایی که براق هستند زمانیکه لپ تاپ خود را خاموش می کنید شبیه آینه عمل می کنند و نور مستقیم شما را اذیت میکند.

صفحه نمایش های مات اینطور نیستند و نور محیط برای شما مزاحمتی ایجاد نمی کند.

این مسئله را فراموش نکنید که کیفیت نمایش رنگ ها در لپ تاپ هایی که دارای صفحه نمایش های براق می باشند بهتر است صفحه نمایش های مات می باشد.

نکات مهم برای انتخاب صفحه نمایش مناسب

کیفیت صفحه نمایش

در نهایت اینکه

برای انتخاب انواع صفحه نمایش لپ تاپ، کیفیت و سطح صفحه نمایش را هم در نظر داشته باشید تا بتوانید گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما مشکل ساز نباشد.

مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

سوالات مربوط به انواع صفحه نمایش لپ تاپ

[accordion title=””][accordion-item title=”صفحه لپ تاپ LED بهتر است یا LCD بهتر است؟”]نمایشگر LCD استاندارد از نور پس زمینه فلورسنت استفاده می کند و نمایشگر LED از دیودهای ساطع کننده نور برای نور پس زمینه استفاده می کند.
مانیتورهای LED معمولاً از کیفیت تصویر بالاتری برخوردار هستند.
اما در تنظیمات نور پس زمینه متفاوت هستند. و برخی از تنظیمات نور پس زمینه تصاویر بهتری نسبت به سایر تصاویر ایجاد می کنند.
[/accordion-item][accordion-item title=”کدام نمایشگر برای چشم بهتر است؟”] OLED فناوری بسیار برتر است. به دلیل سطح کنتراست بالا و دیودهای ساطع کننده نور در هر پیکسل ، بهترین حالت برای چشم است.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا می توان LCD لپ تاپ را با LED جایگزین کرد؟”]این صفحه نمایش ها قابل تعویض نیستند. سازندگان لپ تاپ سیستم خود را متناسب با یک صفحه LCD خاص طراحی می کنند، بنابراین نصب صفحه LED در رایانه ای که برای صفحه CCFL مجهز است غیرممکن است و بالعکس.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *