لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک مناسب چه کسانی است؟

لپ تاپ استوک

استوک بخریم یا نه؟

وقتی شما اقدام میکنید به خرید کالای استوک از هر نوع، میدانید که کالای مورد نظر شما آکبند نیست و شما نباید توقع زیادی داشته باشید از آن کالا. چرا که به هرحال کالای استوک به علت عیب و نقص مرجوع شده. اما به یاد داشته باشید استوک به کالاهایی که در انبار یک کارخانه مانده اند و بعد از آنها مدل های جدید به بازار آمده نیز گفته میشود.

با این حال آیا خرید انواع لپ تاپ استوک ارزان به نفع خریدار است یا به ضرر او؟ می توان گفت که در این مورد مزایا و معایبی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

کالا استوک

مزایای کالای استوک

خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ های استوک از پر طرفدار ترین انواع کالا های استوک است. حال سوال اینجاست خرید لپ تاپ استوک مناسب چه کسانی است؟ قیمت لپ تاپ روز به روز در حال افزایش است و برای قشر وسیعی از جامعه خرید لپ تاپ آکبند امکان پذیر نیست. خوب است بدانید قیمت لپ تاپ استوک حدود 1/3 قیمت لپ تاپ های نو است و از این نظر خرید لپ تاپ استوک مناسب کسانی است که نمی خواهند برای لپ تاپ دار شدن زیاد هزینه کنند.

[accordion title=”سوالات پر تکرار”] [accordion-item title=”مهم ترین ویژگی لپ تاپ استوک چیست؟”]شاید مهم ترین دلیل افرادی که لپ تاپ استوک میخرند قیمت مناسب این کالا نسبت به نوع آکبند آن است. اما موضوع دیگری که لپ تاپ استوک را برای خریداران جذاب کرده ان است که این لپ تاپ ها به سفارش کشور های اروپایی ساخته میشوند و قطعات آن بسیار با کیفیت هستند و حتی میتوان گفت در مواردی دیده شده لپ تاپ استوکی که به سفارش اروپا تولید شده از نوع مشابه آن در ایران با کیفیت تر است.[/accordion-item] [accordion-item title=”سالم بودن لپ تاپ استوک را چطور تشخیص دهیم؟”]سالم بودن اجزای لپ تاپ استوک به وسیله نرم افزار ها و دستگاه های مختلف چک و سالم بودن آنها تایید میشود. اما توجه کنید لپ تاپ استوک را با لپ تاپ های اوراقی اشتباه نگیرید. لپ تاپ استوک ایرادات جزئی و قابل رفع دارند و به علت همین ایرادات جزئی قیمت پایینی دارند.[/accordion-item] [accordion-item title=”خرید لپ تاپ استوک مناسب چه کسانی است؟”] این کالا مناسب کسانی است که برای تهیه لپ تاپ بودجه محدودی دارند و نمی خواهند زیاد هزینه کنند. در این دسته میتوان از دانش آموزان، دانشجویان نام برد.[/accordion-item] [/accordion].

انواع لپ تاپ استوک

انواع مختلف لپ تاپ استوک

انواع لپ تاپ استوک

باید توجه کنید که کیفیت لپ تاپ را فدای قیمت پایین آن نکنید. لپ تاپ استوک از نظر ظاهری به 3 دسته A, A+, A++ تقسیم میشوند که هرکدام ویژگی های خود را دارند و قیمت آنها نیز باهم تفاوت دارد. دسته A ممکن است ظاهری خیلی سالم و بدون خط و خش نداشته باشد اما از نظر عملکرد و فنی کاملا سالم و بدون ایراد است. دسته بعدی A+ است که احتمالا خط و خش های بسیار ریزی داشته باشد که فقط وقتی دقت کنید دیده شوند.

دسته دوم قیمت بهتری دارند و از نظر ظاهر هم قابل قبول و بدون ایراد به نظر میرسند. و اما گران ترین و خوش ظاهر ترین دسته گرید A++ است. این گرید از نظر ظاهری بسیار سالم و بدون هیچ گونه خط و خش است و می توان گفت کمتر از 2 ماه استفاده شده، و تقریبا با لپ تاپ نو و آکبند تفاوتی چندانی ندارد.

هارد و باطری

هارد و باتری لپ تاپ

نکات قابل توجه

هر چقدر هم که لپ تاپ استوک از نظر ظاهری سالم و بدون ایراد باشد باید دقت کنید که قبل از خرید این کالا به یک سری نکات باید توجه کنید تا خرید مطمئن تری داشته باشید.  در زیر فهرستی از مواردی که نیاز به توجه و تست دارند را برای شما آورده ایم.

  • تست باتری: باتری لپ تاپ یکی از مهم ترین قسمت های لپ تاپ است، چرا که سالم بودن باتری باعث میشود لپ تاپ شما بدون نیاز به برق مدت بیشتری روشن بماند و عملکرد بهتری داشته باشد. شما می توانید باتری لپ تاپ را به وسیله نرم افزار های موجود به راحتی چک کنید.
  • تست مانیتور: تست کردن مانیتور برای این است که شما ببینید آیا صفحه نمایش خط و خش و یا شکستگی دارد یا نه. برای این مورد بهتر است چند بار عکس بک گراند صفحه مانیتور را عوض کنید که رنگ های مختلفی داشته باشد و اگر صفحه مانیتور مشکلی داشت شما متوجه شوید. این بهترین روش برای تست مانیتور است.
  • تست هارد: هارد نیز یکی از بخش های مهم لپ تاپ است که اگر سالم نباشد شما دچار مشکلات زیادی خواهید شد و باید هزینه زیادی بپردازید تا هارد را تعمیر یا تعویض کنید. هارد به وسیله دستگاه خاصی چک میشود و سلامت آن تایید میشود.
  • تست CPU، رم و کارت گرافیک: برای تمام این موارد برنامه های نرم افزاری طراحی شده که به راحتی می توانید سلامت این بخش ها را بررسی کنید.

شاید جالب باشد بدانید به وسیله نرم افزار های موجود شما می توانید حتی از سالم بودن بلند گو مطمئن شوید و بهترین و درست ترین انتخاب را داشته باشید.

خط و خش روی مانیتور

خط و خش ریز روی مانیتور

نتیجه گیری

اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید به سالم بودن همه قسمت های آن توجه کنید و صرفا به علت قیمت پایین اقدام به خرید نکنید. بهتر است برای خرید به شرکت های مجاز و معتبر فروش لپ تاپ استوک مراجعه کنید. چرا که این شرکت ها تمام موارد مهم بالا را چک میکنند، از سالم بودن لپ تاپ اطمینان حاصل میکنند و سپس اقدام به فروش میکنند. اگر به دنبال خرید لپ تاپ استوک مناسب برای اهدافتان با قیمت پایین هستید با همکاران ما تماس بگیرید. ما شما ر 

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

 


راهنمای خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ صنعتی

 

نکات لازم جهت خرید لپ تاپ دست دوم

ا راهنمایی میکنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *