خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

داستان تولد شرکت HP

شرکت HP

زمانی که شرکت هیولت پکارد در سال ۱۹۳۹ میلادی افتتاح شد جهان بسیار متفاوت از جهان امروز بود. از کامپیوترهای تمام الکترونیکی خبری نبود. تنها پرینترهای موجود از نوع صنعتی و برای چاپ روزنامه کاربرد داشتند. اغلب زمین‌های پالوآلتو در کالیفرنیا پوشیده از باغ‌های میوه بود. از اینترنت تا سال‌ها بعد خبری نبود. خریدلند قصد دارد تا امروز و در این مقاله اشاره ای به داستان تولد شرکت HP داشته باشد و هرآنچه که نیاز است درباره این برند خوش نام بدانید را در اختیارتان قرار دهد.

تاریخچه و داستان تولد شرکت HP

تاریخچه شرکت اچ پی با تاریخچه توسعه رایانه‌های خانگی و ظهور سیلیکون ولی هم‌پوشانی دارد.

نوآوری‌‌های اچ پی در توسعه رایانه‌های خانگی و پرینترهای به صرفه‌تر برای مشتری‌های معمولی نقش بسزایی داشت و موفقیت آنها انگیزه‌ای شد برای شرکت‌های الکترونیک که کار خود را در سانتا کلارا در ایالت کالیفرنیا آغاز کردند.

در آن زمان همه می‌خواستند نام خود را مانند شرکت اچ پی به همه معرفی کنند.

امسال شرکت اچ تولد 82 سالگی خود را جشن می‌گیرد. به همین بهانه تاریخچه‌ای از این شرکت را از اولین اختراعات تا جدیدترین پیشرفت‌های حاصل شده در این شرکت مرور خواهیم کرد.

بیایید نحوه رشد وسایل الکترونیک خانگی را با بررسی تاریخچه شرکت اچ پی دنبال کنیم. بیایید در تاریخ سفر کنیم و دریابیم که چگونه شرکتی کوچک که در یک گاراژ شروع به کار کرد به یک غول تکنولوژی تبدیل شد که نحوه ارتباط ما با تکنولوژی را متحول ساخت.

فرهنگ آمریکایی در دهه ۱۹۳۰ تحت تأثیر فیلم‌های مصوت و رادیو بود. این تکنولوژی‌ها با استفاده از سیگنال‌های الکترونیک میسر شدند.

با وجود چنین تکنولوژی‌هایی تصورش آسان است که چرا بیل هیولت و دیو پکارد تصمیم گرفتند تحصیلات خود را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه استانفورد ادامه دهند.

آشنایی یل هیولت و دیو پکارد در سال ۱۹۳۴

در ادامه داستان تولد شرکت HP باید به این موضوع اشاره کنیم که از سال 1934 تا به امروز چه اتفاقاتی در شرکت hp رخ داده است تا توانسته است امروز به یک برند مشهور در زمینه تولید لپ تاپ های آکبند، لپ تاپ استوک، پرینتر و… تبدیل شوئ.

در سال 1934، بیل هیولت و دیو پکارد در اردویی دو هفته‌ای با هم دوست شدند.

محصولات شرکت اچ پی

تاریخچه شرکت hp

آغاز فعالیت های یل هیولت و دیو پکارد در سال ۱۹۳۸

چهار سال بعد از آشنایی بیل و دیو، آنها به صورت پاره وقت مشغول ساختن دستگاه‌هایی در گاراژی در پالوآلتو شدند.

آنها با داشتن تنها ۵۳۸ دلار پول نقد HP Model 200A را اختراع کردند که نوسان‌سازی بود برای آزمودن تجهیزات صوتی.

شرکت والت دیزنی تعداد ۸ عدد نوسان‌ساز اچ پی را به منظور آماده‌سازی سالن‌های سینما برای نمایش انیمیشن فانتازیا خریداری کرد.

انتخاب نام کمپانی در  سال ۱۹۳۹

بیل و دیو برای انتخاب نام هیولت-پکارد یا پکارد-هیولت از شیر و خط با سکه کمک می‌گیرند.

جا به جایی شرکت اچ پی در سال ۱۹۴۰

شرکت اچ پی به مکانی اجاره‌ای در پالوآلتو نقل مکان می‌کند.

۱۹۴۲

اچ پی برنامه‌ای پیشرو را برای بیمه کردن کارمندان توسعه می‌دهد.

اچ پی دیوارها را از محل کارمندان حذف می‌کند. این کار باعث افزایش انعطاف‌پذیری محیط کار شده و میزان همکاری و نوآوری کارمندان را افزایش می‌دهد. امروزه بسیاری از شرکت‌ها از همین نقشه محیط کاری بهره می‌برند.

۱۹۴۷

کسب و کار اچ پی به صورت رسمی به عنوان یک شرکت به ثبت می‌رسد.

در این زمان صنعت الکترونیک بسط و گسترش می‌یابد. در دهه ۱۹۵۰ میلادی فرهنگ آمریکایی با تلویزیون، موسیقی راک اندر ول و فرهنگی اتومبیلی به مابقی نقاط دنیا گسترش می‌یابد. صنعت تکنولوژی نیز در پی آن منبسط می‌شود. به دلیل موفقیت اچ  پی، شرکت‌های مختلفی در ایالت سانتا کلارا توسعه می‌یابند.

۱۹۵۱

اچ پی فرکانس شمار پر سرعت مدل 524A را اختراع می‌کند. این محصولات اندازه گیری سیگنال میلیون‌ها دلار درآمد برای شرکت اچ پی ایجاد می‌کند.

۱۹۵۷

اچ پی سهام خود را به صورت عمومی به ازاء هر سهم ۱۶ دلار عرضه می‌کند.

این شرکت اولین ساختمان متعلق به خود را در پارک تحقیقاتی استانفورد بنا می‌کند. این ساختمان با هدف راحتی و آسایش کارمندان و افزایش نوآوری آنها ساخته می‌شود.

کامپیتورهای hp

آغاز عصر کامپیتورهای hp

افق‌های نو در داستان تولد شرکت HP

آمریکا در دهه ۱۹۶۰ میلادی مسیر تازه‌ای را در پیش می‌گیرد. رهبران حقوق مدنی در جامعه به سوی آینده‌ای روشن‌تر پیش می‌روند. آمریکا از نظر علمی نیز هدفی فوق زمینی را مد نظر گرفته و به ماه قدم می‌گذارد. اچ پی نام خود را در فرای مرزهای آمریکا به جهانیان معرفی می‌کند.

  • ۱۹۵۹

در ادامه داستان تولد شرکت HP، به شرکتی جهانی مبدل شده و مراکزی را در سوییس و آلمان تأسیس می‌کند.

  • ۱۹۶۳

رقابت برای اکتشافات فضایی در این سال به بالاترین حد خود می‌رسد و اچ پی ترکیب‌کننده فرکانسی تولید می‌کند که روی فضاپیماهایی نصب می‌شود که به اعماق فضا فرستاده می‌شوند.

  • ۱۹۶۴

در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس اچ پی، این کمپانی ساعت اتمی را اختراع می‌کند. این ساعت که قادر است اوقات بین‌المللی را در یک میلیونیم ثانیه محاسبه کند دقیق‌ترین ساعت دنیا است.

  • ۱۹۶۶

لابراتوار اچ پی شروع به کار می‌کند. اچ پی لبز تحقیقات علمی را در تکنولوژی‌های خود اجرا می‌کند. در همین سال اچ پی لبز، دیودهای نورافکن یا لامپ‌های LED را اختراع می‌کند.

عصر کامپیوتر آغاز می‌شود

اولین کامپیوترهای شخصی در اواخر دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ پا به عرصه وجود می‌گذارند. اچ پی یکی از پیشگامان این عرصه است.

  1. ۱۹۶۸
    اچ پی اولین کامپیوتر شخصی خود را تولید می‌کند که در واقع یک ماشین محاسبه‌گر علمی به نام HP 9100A است. تبلیغات انجام شده برای این ماشین حساب باعث به وجود آمدن عبارت کامپیوتر شخصی می‌شود.
  2. ۱۹۷۴
    اچ اولین ماشین حساب جیبی قابل برنامه‌ریزی دنیا را معرفی می‌کند.
  3. ۱۹۷۷
    روزنامه‌نگارها عبارت سیلیکون ولی را توصیف مجموعه شرکت‌های تکنولوژی در سانتا کلارا به کار می‌برند.

اچ پی تکنولوژی را در دسترس همگان قرار می‌دهد

اولین کامپیوترها و پرینترها برای مصرف‌کنندگان متوسط بسیار گران‌قیمت هستند. اچ پی قصد دارد که این معادله را بر هم بزند.

  • ۱۹۸۰
    اچ پی اولین کامپیوتر شخصی خود را با نام HP-85 معرفی می‌کند. این کامپیوتر قابلیت اتصال و برقراری ارتباط با دیگر کامپیوترها را دارد.
  • ۱۹۸۳
    کامپیوتر شخصی HP-150‌ با صفحه نمایش قابل لمس معرفی می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق لمس صفحه به ناوبری در کامپیوتر بپردازند.
  • ۱۹۸۴
    اولین پرینتر لیزر جت اچ پی تولید شده و خیلی سریع به محبوب‌ترین پرینتر لیزری جهان مبدل می‌شود.
  • ۱۹۹۱
    اچ پی یک پرینتر رنگی مقرون به صرفه به نام DeskJet 500C تولید می‌کند.
  • ۱۹۹۴
    اچ پی اولین دستگاه همه کاره اداری به نام OfficeJet را تولید می‌کند. این دستگاه قادر است اعمال پرینت، فکس و کپی را انجام دهد. محصولات LaserJet، DeskJet، و OfficeJet امروزه هنوز هم محبوب هستند.

دوران جدید در داستان تولد hp

در سال ۱۹۹۱ پرچم‌های سیلیکون ولی با مرگ دیو پکارد به صورت نیمه برافراشته در آمدند. بیل هیولت نیز در سال ۲۰۰۱ از دنیا رفت و مرگش عکس‌العملی مشابه را در سیلیکون ولی به همراه داشت.

اگرچه بیل و دیو از دنیا رفته‌اند ولی اچ پی هنوز هم با همه‌گیر شدن اینترنت به نوآوری‌های خود ادامه می‌دهد.

فعالیت های اچ پی در سال ۲۰۰۱

اینتل و اچ پی برای توسعه معماری ایتانیوم دست به دست هم می‌دهند. این تکنولوژی کامپیوترها را از ۳۲ به ۶۴ بیت ارتقاء می‌دهد.

۲۰۰۴

ناسا از یک الگوریتم فشرده‌سازی تصاویر که توسط اچ پی لبز توسعه یافته برای تولید تصاویری با تفکیک پذیری بالا از سیاره مریخ استفاده می‌کند؛ تصاویری که توسط مریخ نورد اسپیریت روور ارسال شده است.

 سال ۲۰۰۷ نقطه تولد سیلیکون برای اچ پی

اچ پی یک میلیارد پوند زباله سخت افزاری را بازیافت می‌کند.

گاراژ‌ پالوآلتو که نقطه آغاز به کار شرکت اچ پی بود به عنوان نقطه تولد سیلیکون ولی به ثبت ملی می‌رسد.

 ساخت پرینتر در سال ۲۰۱۰

اچ پی Photosmart Premium  را با TouchSmart Web معرفی می‌کند. این اولین پرینتر است که به شبکه جهانی وب متصل می‌شود.

۲۰۱۶ سال معرفی پرنتر سه بعدی

تکنولوژی پرینت سه بعدی HP Jet Fusion معرفی می‌شود.

۲۰۱۸

اچ پی پرینتر فلزی سه بعدی پیچیده‌ای به نام HP Metal Jet را تولید می‌کند.

۲۰۱۹ تا 2022

در سال 2019 اچ پی هشتاد سالگی خود را جشن می‌گیرد و بعد از آن با تلاش بیشتری به فعالیت و اولیدات خود ادامه داد تا توانست امروز در تولد 85 سالگی خود یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندهای تولید کننده در زمنیه لپ تاپ، پرنتر و… در دنیا شناخته شود.

 داستان تولد شرکت HP

فعالیت های اچ پی در سال ۲۰۰۱ تا امروز

در نهایت اینکه 

تیم خرید لند سعی کرده است که با ارئه این مقاله به شما دوستان و همراهان عزیز کمک کند تا بتوانید به راحتی یکی از بهترین برندهای تولید کننده لپ تاپ در دنیا را بشناسید.

امیدواریم با توجه داستان تولد شرکت HP که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم توانسته باشیم شما عزیزان را برای خرید یک لپ تاپ مناسب راهنمایی کرده باشیم.

مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

سوالات مربوط به داستان تولد شرکت HP

مشکلات رایج لپ تاپ HP چیست؟مانند هر رایانه دیگری، لپ تاپ HP می تواند با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری مواجه شود که بسیاری از آنها را می توانید در خانه برطرف کنید. رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید در اینجا آمده است: صوتی و تصویری: میکروفون، بلندگوها و دوربین به دلیل مشکلات درایورها یا نرم‌افزار می‌توانند کار نکنند.
چرا لپ تاپ HP بهترین است؟در چند سال گذشته، لپ‌تاپ HP Pavilion 15 اینچ به استاندارد جدیدی برای لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه و با کارایی بالا تبدیل شده است. HP Pavilion طراحی باریکی دارد اما قدرت زیادی با حداکثر 8 گیگابایت حافظه و حداکثر 2 ترابایت یا 2 ترابایت دارد. ذخیره سازی، بنابراین می توانید برنامه های مورد علاقه خود را سریع بارگیری کنید.
میانگین طول عمر لپ تاپ اچ پی چقدر است؟میانگین عمر تخمینی لپ‌تاپ‌های اچ‌پی بین 5 تا 6 سال در مورد دستگاه‌های پیشرفته است. با این حال، مدل های مقرون به صرفه و ارزان HP به طور متوسط ​​3 تا 4 سال عمر می کنند. اگر بتوانید با مراقبت و نگهداری مناسب از دستگاه‌های HP استفاده کنید، این لپ‌تاپ‌ها بیشتر از حد انتظار عمر می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *