خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

دلیل ایجاد صدای غیر عادی لپ تاپ چیست؟

ایجاد صدای غیر عادی لپ تاپ

شاید برای خیلی از شما دوستان عزیز  پیش آمده باشد که در هنگام استفاده از لپ تاپ خود متوجه صداهایی شده باشید که برایتان جای تعجب دارد. این صدای غیر عادی لپ تاپ چیست؟ چرا به وجود می آید؟ چطور می توان آن را برطرف کرد؟ تیم خریدلند امروز و در این مقاله می خواهد برای شما بگویید که دلیل ایجاد صدای غیر عادی لپ تاپ چیست؟ و برای رفع آن چه کارهایی را می توانید انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با ما همراه باشید.

دلیل ایجاد صدای غیر عادی لپ تاپ چیست؟ چگونه برطرف می‌شود؟

لازم است به شما دوستان عزیز بگوییم که، صدای غیر عادی لپ تاپ مسئله بسیار مهمی است که هیچ عنوان نباید آن را نادیده بگیرید.

این صداها می توانند نشان از خرابی قطعات لپ تاپ استوک و یا آکبند شما باشند و یا اینکه خبر از مشکلات و ایرادات جدی تر باشند.

البته همیشه هم اینگونه نیست، در برخی از موارد این صداها کاملا عادی هستند و هیچ مشکلی برای سیستم شما به وجود نخواهند آورد.

اما با تمام این صحبت ها آگاهی از دلایل صدای غیر عادی لپ تاپ مسئله ای است بسیار مهم و حائز اهمیت.

در ادامه راهکارهایی را برایتان شرح داده ایم که با انجام آن ها می توانید این صداها را از بین برده و مشکل سیستم خود را حل کنید.

صدای ناگهانی لپ تاپ

علت صدای لپ تاپ

علت صدای لپ تاپ

صداهایی همچون موارد زیر بخشی از رایح ترین صداهای غیر عادی هستند که گاها در لپ تاپ شنیده می شوند.

  •  خرخر
  • بوق ممتد در الگوهای تکرار شونده
  • صدای ویز ویز

با شنیده این صداها شما باید به دنبال منشاء مکانیکی برای صدا باشید که معمولا خیلی کم پیش می آید که صداها ناشی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شما باشند.

اولین بخش هایی از سیستم که در چنین شرایطی قرار خواهند گرفت فن و هارد سیستم شما می باشند.

شنیده شدن صدای هارد یا حرکت فن، غیر عادی نیست. اما اگر این صدا از حد مشخصی فراتر رفته و مدام و در هر شرایطی تکرار شود، قطعا جای نگرانی دارد.

رفع صدای غیر عادی هارد Laptop

روش های متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند تا دلیل صدای غیر عادی لپ تاپ را فهمیده و برای رفع آن دست به کار شوید.

اولین اقدامی که می توانید برای این کار انجام دهید بررسی و تعمیر هارد لپ تاپ می باشد.

این مهم را به خاطر داشته باشید که برای تعمیر هارد لپ تاپ مسئله بازیابی اطلاعات هم مطرح می باشد. بنابراین قبل از آنکه بخواهید در صدد رفع صدای هارد سیستم خود باشید اطلاعات داخل سیستم را بکاپ گرفته و بعد از آن به تعمیر هارد بپردازید.

توجه داشته باشید که عیب یابی، تعمیر و یا تعویض هارد لپ تاپ باید توسط تعمیرکاران ماهر و با استفاده از ابزار مخصوص انجام شود.

صدای غیر عادی هارد Laptop

رفع صدای غیر عادی هارد Laptop

از بین بردن صدای فن لپ تاپ

مسئله مهم بعدی که در مطالب بالا هم به آن اشاره کردیم و عنوان داشتیم که می تواند یکی از دلایل ثدای غیر عادی لپ تاپ باشد صدا دادن فن سیستم است.

اگر زمان استفاده از لپ تاپ صدای قیژ قیژ به گوش رسید، شک نداشته باشید که ایرادی در فن به وجود آمده است.

این احتمال وجود دارد که فن سیستم شما آلوده شده باشد و قدرت گردش پرده های آن کاهش پیدا کرده باشند.

در این شرایط است که فن به صدا می افتد و هر باز بیشتر از قبل می شود و باعث خاموش شدن کامل سیستم شما می شود.

تعمیر یا تعویض فن خنک کننده مجزا، متوقف کردن پردازش‌ها، گردگیری مداوم فن، استفاده از نرم افزارهای کنترل سرعت فن و تعویض خمیر سیلیکون، اقداماتی هستند که به رفع صدای فن لپ تاپ کمک می کنند.

عیب یابی و رفع صدای جرقه در Laptop

اگر هیچ یک از دو مورد قبلی دلیل صدای غیر عادی سیستم شما نبودند این احتمال وجود دارد که صدای جرقه مشکل لپ تاپ باشد.

این صدا ناشی از افزایش حرارت پردازنده بر اثر استفاده از برنامه های سنگین است که می تواند با عملکرد فن لپ تاپ نیز ارتباط داشته باشد.

بهترین کاری که می توانید در چنین شرایطی انجام دهید بستن برنامه های سنگین و دادن چند دقیقه استراحت به لپ تاپ می باشد.

اگر با این کار باز هم صدا را شنیدید باید در اولین فرصت برای تعمیر CPU سیستم خود و یا تعویض آن اقدام کنید.

رفع صدای جرقه در Laptop

عیب یابی و رفع صدای جرقه در Laptop

در نهایت اینکه

امیدواریم آنچه درباره صدای غیر عادی لپ تاپ و دلیل ایجاد صدای غیر عادی لپ تاپ چیست؟ برایتان شرح داده ایم به شما عزیزان کمک کرده باشد تا بتوانید به درستی این مشکل را در سیستم خود برطرف کنید.

مراحل و برنامه هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم را به دقت انجام دهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

مشاوران و کارشناسان فروش ما، در سایت kharidland.com به هرگونه انتقاد، پیشنهاد و سوالی که شما داشته باشید پاسخ خواهند داد. 

سوالات مربوط به دلیل ایجاد صدای غیر عادی لپ تاپ چیست؟

چرا لپ تاپ صدای وزوز عجیبی ایجاد می کند؟اگر رایانه شما صدای وزوز قابل شنیدن تولید می کند، ممکن است به این معنی باشد که مشکلی در سخت افزار داخلی وجود دارد. صدای وزوز کامپیوتر به دلیل مسدود شدن فن‌های کیس، پیچ‌ها و کابل‌های شل، DVD/CD-ROM آسیب‌دیده، خرابی دیسک‌های سخت، بارگذاری بیش از حد CPU، صدای ناله‌های سیم پیچ، یا کارکرد بیش از حد منبع تغذیه است.
چرا صدای لپ تاپ شبیه هلیکوپتر است؟اگرچه لپ تاپ جمع و جور است، اما همچنان مستعد تجمع گرد و غبار است. گرد و غبار مسدود شده می تواند سیستم لپ تاپ شما را خراب کند که باعث می شود آن را داغ و پر سر و صدا کند.

چرا صدای فن لپ تاپ ناگهان بلند می شود؟صدای بلند فن های لپ تاپ به معنای گرما است. اگر سیستم شما همیشه پر سر و صدا هست، این بدان معناست که لپ تاپ شما همیشه داغ است. گرد و غبار و تجمع اجتناب ناپذیر است و فقط باعث کاهش جریان هوا می شود. کاهش جریان هوا به معنای اتلاف حرارت ضعیف است، بنابراین برای بهتر کردن شرایط باید دستگاه را به صورت فیزیکی تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *