خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

رفع مشکل قفل شدن تاچ لپ تاپ

قفل شدن تاچ لپ تاپ

درست است که به راحتی می توان ماوس خارجی را از طریق پورت usb به به لپ تاپ متصل کرد اما به هر حال نباید از میزان اهمیت تاچ پد غافل شد. کار نکردن و قفل شدن تاچ پد لپ تاپ به دلایل مختلفی رخ می دهد. به همین منظور ما امروز می خواهیم با شما عزیزان درباره رفع مشکل قفل شدن تاچ لپ تاپ صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

دلایل قفل شدن تاچ لپ تاپ

همانطور که در بخش مقدمه هم اشاره کردیم قفل شدن Laptop touchpad دلایل مختلفی دارد که در این بخش به آن ها اشاره کرده و کمی درباره آن ها اصلاعاتی را در اختیارتان قرار داده ایم.

  1. قفل شدن تاچ لپ تاپ اچ پی به دلیل فشردن اشتباه دکمه ها
  2. کار نکردن تاچ لپ تاپ اچ پی به دلیل هنگ کردن سیستم

قفل شدن تاچ لپ تاپ اچ پی به دلیل فشردن اشتباه دکمه ها

از شایع ترین دلایلی که منجر به قفل شدن Laptop touchpad می شود این است که شما به اشتباه کلید مربوط به عملکرد تاچ پد که روی کیبورد سیستم وجود دارد را فشار می دهید.

روی صفحه کلید لپ تاپ شما دکمه ای مخصوص قفل کردن تاچ پد وجود دارد که اگر آن را فشار دهید باعث قفل شدن تاچ پد می شوید.

حال برای اینکه متوجه شوید که آیا این کار را کرده اید یا خیر، باید کلید مربوطه را پیدا کرده و مجدد آن را فشار دهید تا قفل تاپ پد لپ تاپ شما باز شود.

این مهم را به خاطر داشته باشید که این کلیدها می توانند در مدل های مختلف لپ تاپ متفاوت باشند اما عموما با علامت تاچ پد روی کلید مشخص شده اند. 

زمانیکه کلید را پیدا کردید به طور همزمان آن را با کلید fn فشار دهید.

علت قفل شدن تاچ لپ تاپ

قفل شدن تاچ لپ تاپ

کار نکردن تاچ لپ تاپ به دلیل هنگ کردن سیستم

دلیل دیگری که باعث می شود تاچ پد سیستم شما کار نکند هنگ کردن آن می باشد.

حتما بخوبی متوجه این مسئله هستید که زمانی که لپ تاپ هنگ می کند اولین بخش که از کار می افتد تاچ پد می باشد.

برای رفع این مشکل کاری که شما باید انجام دهید فشار دادن دکمه Num Lock می باشد تا متوجه شوید که آیا چراغ مربوطه روشن می شود یا نه. 

در صورتیکه چراغ روشن نشود یعنی سیستم هنگ کرده است و علت قفل شدن تاچ پد هم همین موضوع می باشد.

پیشنهاد ما این است که اگر در چنین شرایطی قرار گرفته دید تجهیزات جانبی را نیز یک مرتبه جدا کرده و وضعیت را چک کنید.

رفع مشکل قفل شدن تاچ لپ تاپ

  • برای رفع این مشکل می توانید به قسمت تنظیمات سیستم رفته و در بخش ویندوز گزینه device را انتخاب کرده و روی آن کلیک نمایید.
  • پنجره ای جدید برای شما باز می شود روی گزینه mouse یا touchpad کلیک کنید. 
  • در بهش تاچ پد اگر گزینه ای زیر قسمت مربوط به touchpad در حالت خاموش یا off بود آن را روشن و on کنید.
  • در مرحله بعد اگر همچنان با مشکل قفل بودن تاچ پد مواجه شدید باید گزینه additional mouse properties را پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید. 
  • در آخرین پنجره ای که برایتان باز می شود  mouse properties  به دنبال گزینه enable گشته و آن را فشار داده و در نهایت گزینه ok را بزنید.
هنگ کردن سیستم

کار نکردن تاچ لپ تاپ به دلیل هنگ کردن سیستم

با کمک محیط بایوس مشکل قفل شدن Laptop touchpad را برطرف کنید

یکی دیگر از راه های رفع مشکل قفل شدن تاچ لپ تاپ کمک گرفتن از محیط بایوس سیستم می باشد.

ابتدا سیستم را ری استارت کنید و به محیط bios بروید. زمانیکه سیستم را ری استارت می کنید در حالی که سیستم عامل هنوز کامل بالا نیامده، با توجه به مدل لپ تاپتان یکی از کلیدهای Del، F2 یا  F8را فشار دهید. 

در محیط بایوس پنجره ای با می شود که شما در این پنجره باید به دنبال گزینه touchpad باشید.

اگر در مقابل گزینه مربوط به تاچ پد با کلمه disabled روبرو شدید بدین معنی می باشد که علت قفل شدن تاچ پد سیستم شما محیز بایوس می باشد و باید از همین صفحه آن را به حالت enabled تغییر دهید.

محیط بایوس مشکل قفل شدن لپ تاپ

با کمک محیط بایوس مشکل قفل شدن Laptop touchpad را برطرف کنید

در نهایت اینکه

امیدواریم آنچه درباره قفل شدن تاچ لپ تاپ و رفع مشکل قفل شدن تاچ لپ تاپ برایتان شرح داده ایم به شما عزیزان کمک کرده باشد تا بتوانید به درستی این مشکل را در سیستم خود برطرف کنید.

مراحل و برنامه هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم را به دقت انجام دهید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

مشاوران و کارشناسان فروش ما، در سایت kharidland.com به هرگونه انتقاد، پیشنهاد و سوالی که شما داشته باشید پاسخ خواهند داد. چنانچه برای خرید لپ تاپ استوک نیاز به مشورت داشته باشید می توانید با ما، در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به رفع مشکل قفل شدن تاچ لپ تاپ

فعال کردن تاچ پد از طریق درایور به چه صورت امکانپذیر می باشد؟قسمت مربوط به device manager ویندوز را پیدا کرده و گزینه mice and other pointing devices را باز کنید. روی گزینه Touchpad مربوطه راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب نمایید. پنجره ای باز می شود، گزینه driver را باز کرده و دکمه update driver را بزنید.
در فرمی که برایتان باز می شود گزینه browse my computer for driver software را کلیک کرده و در پنجره بعدی روی گزینه let me pick from a list of device drivers on my computer کلیک نمایید.
تیک مربوط به show compatible hardware را بزنید و سپس گزینه HID-compliant device را نیز انتخاب نمایید. در نهایت پس از نصب درایور باید سیستم را ری استارت کرده و مشکل را مجددا بررسی نمایید.
چگونه می توان تاچ پد را در لپ تاپ قفل و باز کرد؟برخی از لپ تاپ ها دارای کلید Fn هستند که در ترکیب با یکی از کلیدهای عملکردی F1 – F12 می تواند تاچ پد را فعال و غیرفعال کند. برای خاموش و روشن کردن صفحه لمسی، هر دوی این کلیدهای میانبر را همزمان فشار دهید.

چگونه می توان تاچ پد را در ویندوز 10 بازکرد؟ساده ترین راه این است که روی نماد جستجوی ویندوز در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و صفحه لمسی را تایپ کنید. یک مورد “تنظیمات صفحه لمسی” در لیست نتایج جستجو نشان داده می شود. روی آن کلیک کنید. یک دکمه جابجایی برای روشن یا خاموش کردن صفحه لمسی به شما نمایش داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *