خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

نکات مهم خرید لپ ‌تاپ استوک

خرید لپ ‌تاپ استوک

درباره نکات مهم خرید لپ تاپ استوک چه میدانید؟

زمانیکه قصد خرید لوازم الکتریکی را دارید همیشه باید دقت کافی داشته باشید، چرا که این سبک لوازم به علت لوازم یدکی گران قیمت و تقریبا نایابی که دارند زمانیکه خراب می شوند می تواند دردسرهایی را برای شما به وجود آورند. یکی از این لوازم حساس لپ تاپ ها می باشند که نوع آکبند و استوک آن ها در زمان خرید نیاز به دانستن یک سری نکات مهم دارد. به همین خاطر تیم خرید لند تصمیم گرفته است که در این مقاله اشاره ای به نکات مهم خرید لپ تاپ استوک داشته باشد تا شما بتوانید با خیال آسوده تری برای خرید این مدل لپ تاپ های موجود در بازار اقدام کنید.

راهنمای خرید لپ‌تاپ‌های استوک

پیش از خرید محصولی نو باید در اولین گام نیاز خود را به خوبی بشناسید. زمانیکه شما بدانید در میان انبوه لپ تاپ های موجود در بازار به دنبال چه مدل لپ تاپ می باشید( می خواهید لپ تاپ آکبند بخرید یا قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید) خیلی بهتر و راحتر می توانید اقدام کنید و انتخاب مناسبی را انجام دهید.

شناخت کافی از کاربری و توان پرازشی سبب می‌شود بودجه مورد نظر و محصولات ایده‌آل خود را به راحتی و بدون شک و تردید انتخاب کنید. برای کسانی که در زمینه‌های ویرایش اسناد آفیس، تماشای فیلم و سریال، مرور کردن صفحات وب و….فعالیت دارند تیم خرید لند لپ‌تاپ‌های رده ‌پایین بازار را به آن‌ها پیشنهاد می کند زیرا این نوع لپ‌تاپ‌ها مناسب با شرایط آن‌ها هستند و فرد اگر توان مالی خرید لپ‌تاپ‌های رده‌بالا را ندارد با خرید این نوع هم به مشکل بر نخواهند خورد.

اگر از آن دسته کاربران حرفه‌ای هستید که کار‌هایی مانند تولید محتوای ویدیویی و صوتی، استفاده از نرم‌افزار‌های مهندسی، ویرایش تصاویری با حجم بالا و … انجام می‌دهید باید به دنبال محصولی باشید که توان پردازشی بالایی دارد.

برای انتخاب هر یک از مدل های لپ تاپ رده پایین و یا رده بالا نیاز است که قبل از خرید حتما نکات مهمی را درباره آن ها بدانید مخصوصا اگر توان مالی برای خرید لپ تاپ های رده بالا را ندارید باید اطلاعات شخصی خود را درباره نکات مهم خرید لپ‌ تاپ استوک افزایش دهید تا بتوانید از میان مدل ها و سبک های مختلف لپ تاپ استوکی که در بازار موجود می باشد مناسب ترین گزینه که بتواند کارهای شما را به خوبی هندل کند را انتخاب و خریداری کنید

چرا لپ ‌تاپ استوک بخریم؟

خرید لپ ‌تاپ استوک

لپ تاب‌های استوک چگونه هستند

افرادی که قصد دارند برای خود لپ تاپ استوک خریداری کنند اغلب این سوال برایشان پیش می آید که اصلا لپ تاپ های استوک به چه لپ تاپ هایی گفته می شود و این مدل لپ تاپ ها چگونه هستند؟

خب در پاسخ به این سوال باید بگوییم که به لپ تاپ هایی که بنا به هر دلیلی به فروشگاه و شرکت های تولید کننده ارجاع داده شده اند و در حقیقت مرجوع شده اند لپ تاپ های دست دوم یا همان استوک گفته می شود که با رفع مشکلات قبلی با هزینه کمتری نسبت به قیمت اولیه مجدد وارد بازار می شوند تا افرادی که توانایی مالی خرید لپ تاپ های آکبند و گران قیمت را ندارند بتوانند با بودجه ای که در اختیار دارند از میان مدل های استوک مناسب ترین لپ تاپ را خریداری کنند.

 در هنگام خرید لپ‌تاپ استوک باید به نکاتی توجه کرد و قسمت‌هایی از لپ‌تاپ را تست کرد زیرا لپ‌تاپ‌های استوک کارتن ندارند و هرچه ظاهر تمیز و سالمی داشته باشند، وقتی عمیق تر نگاه کنید و توجه بیشتری نشان دهید ممکن است متوجه نکاتی ‌شوید که به سلامت لپ‌تاپ و فابریک بودن قطعات درونی آن مربوط است و قیمت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از نکات مهم خرید لپ تاپ استوک و مشکلات لپ‌تاپ‌های استوک اشاره ای داشته باشیم.

نکات مهم خرید لپ‌تاپ استوک

اگر به خاطر داشته باشید در مقاله های مختلف سایت kharidland.com بارها به این مسئله اشاره کرده ایم که لپ تاپ های استوک نیز همچون لپ تاپ های آکبند از کارایی بالا و کیفیت خوبی برخوردار می باشند و همچون لپ تاپ های آکبند دارای مدل های مختلفی هستند که شما با توجه به حرفه و شغلی که دارید می توانید مناسب ترین آن ها را خریداری کنید. برای مثال اگر شما دانشجو رشته مهندسی هستید و به دنبال یک لپ تاپ مناسب با قیمت مناسب می باشید میتوانید با توجه به خواسته هایی که از لپ تاپ خود دارید و همچنین با درنظر گرفتن بودجه مالیتان مناسب ترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

اما، در این بین فراموش نکنید که دانستن یک سری نکات مهم برای خرید لپ تاپ استوک نیز به شما در انتخاب و خرید بهتر کمک بیشتری خواهد کرد.

آنچه که باید به عنوان نکات مهم خرید لپ تاپ استوک در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • پیچ ها
  • پورت ها
  • تغییر رنگ در لپ تاپ ها
  • باتری و شارژر

در ادامه درباره هر یک از موارد عنوان شده متن بالا به اختصار توضیحاتی آورده شده است.

نکات مهم خرید لپ ‌تاپ استوک

تست لپ تاپ استوک قبل از خرید

پیچ‌ها

اولین مورد از نکات مهم خرید لپ ‌تاپ استوک دقت کردن به پیچ های لپ تاپ انتخاب می باشد. اگر لپ‌تاپی که برای خرید انتخاب کرده‌اید، دارای پیچ‌های نقره‌ای و آثاری بر روی پیچ‌ها که نشان دهنده باز شدن لپ‌تاپ هستند، است این بدین معنا است که لپ‌تاپ مورد نظر به دلیل ارتقای قطعات، باز شده است.

پورت‌ها

در لپ‌تاپ‌های استوک بسیاری دیده شده است که پورت های آن‌ها به درستی کار نمی‌کنند و در این صورت اکثر فروشنده‌ها ادعا دارند که پس از نصب ویندوز و درایوهای جدید این مشکل برطرف می‌شود ولی این حرف ادعایی کذب است زیرا پورت‌های لپ‌تاپ به برد‌ اصلی متصل است و به هیچ عنوان قابل تعویض نیستند. به این باور نداشته باشید که لپ‌تاپ همانند کامپیوترهای خانگی، راه حلی برای مشکلش پیدا می‌شود.

مهم‌ترین پورت‌ ها HDMI و USB است که باید از سلامت آن مطمئن شوید ولی چک کردن باقی پورت‌ها هم فراموش نکنید.

تغییر رنگ در لپ ‌تاپ

به رنگ مانیتور لپ‌تاپ انتخابی خود دقت کنید زیرا به دلیل اینکه گران‌ترین قسمت یک لپ‌تاپ است نکته مهمی است. اگر در مانیتور لپ‌تاپ تغییر رنگ یا بی رنگی به صورت بنفش و صورتی دیده شود سریعا باید آن را با فروشنده در میان گذاشت زیرا اگر مانیتور خراب باشد هزینه‌های زیادی را بر دوش خریدار متحمل می‌کند.

باتری و شارژر

تا به اینجای کار برایتان به سه مورد از نکات مهم خرید لپ ‌تاپ استوک اشاره کرده ایم اینک می خواهیم به یکی از مهم ترین مواردی که باید در زمان انتخاب و خرید لپ تاپ های دست دوم یا استوک به آن توجه داشته باشید اشاره ای داشته باشیم.

اگر در هنگام استفاده از لپ‌تاپ خود متوجه خالی شدن باتری در مدت زمان کمی شدید، به فروشنده اطلاع دهید و از او بخواهید باتری جدیدی به شما تحویل دهد.

با نشان دادن کله‌گی و کابل شارژر به فروشنده از اصل بودن آن مطمئن شوید و با امتحان کردن آن، تست کنید که در چه مدت چند درصد شارژ می‌کند و یا اصلا شارژر کار می‌کند یا نه.

تست پورت های لپ تاپ استوک قبل خرید

تست پورت های لپ تاپ استوک

جمع بندی

تیم خرید لند در این مقاله سعی کرده است هر آنچه که نیاز است درباره نکات مهم خرید لپ ‌تاپ استوک بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

به خاطر داشته باشید که در زمان خرید مدل های مختلف لپ تاپ های دست دوم یا استوک دانستن نکات مهم خرید لپ‌ تاپ استوک از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و می تواند به شما در یک انتخاب بهتر و راحتر کمک کند.

دانستن این نکات نه تنها در زمان خرید لپ تاپ های استوک کارایی دارند بلکه برای خرید لپ تاپ آکبند هم می توانند کمک بسیار زیادی به شما کنند.

مشاوران و کارشناسان ما، در سایت kharidland.com پاسخگوی هر گونه انتقاد، پیشنهاد و سوالات شما می باشند.

[accordion title=”سوالات مربوط به نکات مهم خرید لپ ‌تاپ استوک”][accordion-item title=”مهمترین مشخصات لپ تاپ چیست؟”]پردازنده قلب هر لپ تاپی است و بیشترین تأثیر را در بهره وری شما دارد. پردازنده سریعتر به این معنی است که برنامه ها به سرعت بارگیری می شوند ، شما می توانید چندین برنامه را همزمان اجرا کنید و هنگام اجرای کارهای پر پردازش ، رایانه لنگ نمی زند و باعث کند شدن سرعت می شود.[/accordion-item][accordion-item title=”بهترین نسل لپ تاپ کدام است؟”]به طور کلی ، نسل بعدی لپ تاپ ها همیشه بهتر از لوازم نسل قبلی در نظر گرفته می شوند. بنابراین ، بدیهی است که لپ تاپ نسل 10 i5 باید از مدل نسل 8 بهتر باشد.[/accordion-item] [accordion-item title=”سرعت پردازنده خوب چیست؟”]سرعت کلاک 3.5 گیگاهرتز تا 4.0 گیگاهرتز به طور کلی یک سرعت کلاک خوب برای بازی در نظر گرفته می شود اما داشتن عملکرد تک رشته ای بسیار مهمتر است. این بدان معنی است که پردازنده مرکزی شما در درک و تکمیل تک وظایف به خوبی کار می کند. این مسئله را نباید با داشتن یک پردازنده تک هسته ای اشتباه گرفت.[/accordion-item][/accordion].

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *