خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

نکات نگهداری از پرینتر

نگهداری از پرینتر

با توجه به این مسئله که بسیاری از شما کاربران عزیز نیاز دارید برای انجام کارهای خود از یک پرینتر با کیفیت و مناسب استفاده کنید، نکات نگهداری از پرینتر نیز بدون شک باید برایتان از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

همانطور که می دانید پرینترهای زیادی در بازار موجود می باشند که هر یک ویژگی ها و کاربردهای خاص و منحصر به فرد خود را دارا می باشند.

خریدلند امروز قصد دارد با شما عزیزان بیشتر درباره نحوه نگهداری دو مدل از پرینترهای موجود در بازار صحبت کند.

پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با ما همراه باشید.

نگهداری از Printer

حتما این موضوع را بخوبی را می دانید که نگهداری از پرینتر به مراتب اهمیتی بیشتر از خرید و استفاده از این دستگاه دارد.

اغلب کاربران زمانیکه این دستگاه را خریداری می کنند یا فقط از آن کار می کشند و یا اینکه اصلا کاری به آن ندارند.

این بی توجهی یکی از مواردی است که به مروز زمان باعث خرابی دستگاه خواهد شد.

پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان این است که اگر نمی خواهید از پرینتر زیاد استفاده کنید یا اگر دوست ندارید که دستگاه شما خیلی زود خراب شود نکات نگهداری از پرینتر را جدی بگیرید و نسبت به نحوه نگهداری از این دستگاه اطلاعات کافی بدست آورید.

خرید پرینتر مناسب

نگهداری از انواع پرینترها

نکات نگهداری از انواع پرینترها

همانطور که در ابتدای مقاله امروز اشاره کردیم، پرینترهای موجود در بازار دارای انواع مختلف بسیاری می باشند که هریک از آن ها کاربردها و ویژگی های خاص خود را دارا می باشند.

در این بخش می خواهیم نکات نگهداری انواع پرینترها را در اختیارتان قرار دهیدم و بعد از آن به اختصار درباره دو نوع از پرینترهایی که بیشتر مورد استفاده می باشند صحبت کنیم.

از مهم ترین نکات نگهداری پرینتر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اولین کار این است که دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و متناسب با اصول صحیح کار با پرینتر که در آن آمده است از این دستگاه استفاده کنید.
  • اگر پرینتر شما از نوع درب‌دار است، سعی کنید پس از استفاده از این دستگاه درب آن را ببندید
  • نباید این دستگاه را در معرض نور آفتاب یا گرما قرار دهید.
  • پریز برق آن مشترک یا شل باشد.
  • از قطعات و مواد مصرفی اورجینال در پرینتر خود استفاده کنید.
  • از به کار بردن کاغذ معیوب یا استفاده شده در پرینتر خود پرهیز کنید.
  • زمانی که از پرینتر استفاده نمی‌کنید، روی آن را با کاوری بپوشانید تا مانع از وارد شدن گرد و غبار به داخل این دستگاه شوید
  • در بازه‌های زمانی معین با استفاده از دستمالی تمیز و بدون پرز، داخل و خارج پرینتر را تمیز کنید.
  • قبل از قرار دادن کاغذها درون پرینتر آن‌ها را فوت نکنید.

نکات نگهداری از Printer لیزری

اولین پرینتری که می خواهیم در این بخش به نحوه نگهداری از آن اشاره ای داشته باشیم پرینترهای لیزری می باشند که از جمله پرینترهای پرکاربرد و پرفروش در دنیا به شما می آیند.

اگر شما هم کارتان به گونه ای است که از این نوع پرینترها استفاده می کنید باید بدانید که برای جلوگیری از خراب شدن زود هنگام آن باید نکان و موارد زیر را مد نظر داشته باشید و به درستی از پرینتر خود نگهداری کنید.

از جمله موارد مربوط به نگهداری پرینتر لیزری موارد زیر می باشند.

  • استفاده از کاغذ مخصوص این نوع پرینترها، تا جایی که برایتان مقدور می باشد از کاغذ مخصوص خود همین پرینتر برای انجام کارهایتان استفاده کنید
  • اگر قرار است از کاغذی سنگین وزن در پرینتر لیزری استفاده کنید، بهتر است قبل از قرار دادن کاغذ در پرینتر آن را در درایور این دستگاه تعریف کنید.
  • اگر پرینترلیزری که در اختیار دارید از قدرت بالایی برخوردار نیست، بهتر است هنگام استفاده مداوم از آن حداکثر 60 صفحه را پرینت بگیرید.
  •  درصورتی که پرینتر شما از قدرت بالایی برخوردار است هنگام استفاده مداوم از آن حداکثر 150 صفحه را پرینت بگیرید.
  • هرگز راه خروجی هوای پرینتر را نپوشانید.
  • از کاغذی که دارای منگنه است در دستگاه پرینتر خود استفاده نکنید.
نگهداری از پرینتر لیزری

پرینتر لیزری

نکات نگهداری از Printer جوهر افشان

بعد از آشنایی با نحوه نگهداری پرینترهای لیزری، نوبت به نکاتی درباره نگهداری از پرنترهای جوهر افشان می رسد.

این پرینترها از جمله مهم ترین و پر استفاده ترین مدل های پرینتر در بازار می باشند که بدون شک قبل از هرگونه اقدامی برای خرید آن ها باید درباره نحوه صحیح نگهداری از آن ها اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

  • نباید این نوع از پرینترها را برای مدت طولانی بدون استفاده رها کنید.
  • اگر قرار نیست از پرینتر جوهر افشان خود برای مدت طولانی استفاده کنید، هر هفته یک تصویر را پرینت بگیرید تا جوهر این دستگاه خشک نشود.
  • زمانی که جوهر کارتریج پرینتر جوهر افشان تمام شد سریعاً آن را شارژ کنید تا از خرابی کارتریج جلوگیری کرده باشید.
  • پرینتر را زیاد خاموش و روشن نکنید
  • زیاد از ابزار نرم‌افزاری برای رفع عیب دستگاه یا تمیز کردن هد دستگاه که اصطلاحاً به آن Head Clean می‌گویند، استفاده نکنید.
نگهداری از پرینتر جوهر افشان

سرویس کردن پرینتر

در نهایت اینکه

انتخاب و خرید پرینتر با کیفیت می تواند به شما کمک کند تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اما نباید نکات نگهداری از پرینتر  را که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم را فراموش کنید.

با توجه به هر آنچه که در این مطلب عنوان شده است شما میتوانید با مشاوره و راهنمایی گرفتن از همکاران ما از طریق سایت kharidland.com اطلاعات بیشتری درباره انواع پرینترهای موجود در بازار کسب کرده و در نهایت تصمیم به خرید مناسب ترین گزینه بگیرید.

سوالات مربوط به نکات نگهداری از پرینتر

آیا چاپگرها نیاز به تعمیر و نگهداری دارند؟فناوری همیشه زندگی را ساده کرده است اما نیاز به نگهداری مناسب دارد. در مورد پرینترها هم همینطور. مانند سایر لوازم اداری، چاپگرها نیز  به روز رسانی، تمیز کردن و مراقبت مناسب نیاز دارند.
چند وقت یکبار باید تعمیر و نگهداری چاپگر را انجام دهید؟به طور کلی، شما باید کیت تعمیر و نگهداری چاپگر خود را هر یک تا دو سال یکبار به روز کنید.

برای تمیز کردن پرینتر چه کارهایی را باید انجام دهیم؟برای تمیز کردن چاپگر خود به الکل مالشی، یک سواب پنبه ای، یک جاروبرقی یا هوای کنسرو شده و یک پارچه تمیز نیاز دارید. اگر رگه هایی دیدید یا کاغذ لکه دار شد، صفحه یا غلتک را تمیز کنید تا جوهر جمع شده پاک شود. سپس از جاروبرقی یا هوای کنسرو شده برای پاک کردن ذرات جوهر یا گرد و غبار باقی مانده از چاپگر استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *