خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

15 اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید کامپیوتر مرتکب می شوند

اشتباه رایج مردم هنگام خرید کامپیوتر

همه ما بارهای زیادی شده است که در زمان انتخاب و خرید وسایلی که به آن ها نیاز داشته ایم استباهاتی را مرتکب شده ایم. خب، شاید این اشتباهات چندان تاثیری روی خرید محصول مورد نیاز ما نداشته اند. اما در برخی از مواقع همین اشتباهات به ظاهر بی اهمیت می توانند مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشند که جبران ناپذیر می باشند. مثلا خرید کامپیوتر و لپ تاپ استوک نیازمند دقت بسیار زیادی می باشد که متاسفانه اعلب به آن اهمیت نمی دهیم. به همین خاطر تیم خرید لند تصمیم گرفته است که امروز و در این مقاله اشاره ای به 15 اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید کامپیوتر مرتکب می شوند داشته باشد و شما عزیزان را در این امر مهم بیشتر راهنمایی کند.

چگونه یک کامپیوتر مناسب انتخاب کنیم؟

کامپیوترها ، کامپیوترها همه جا هستند و در همه جا ما را احاطه کرده اند و ما در زندگی به آن ها نیاز مبرم داریم.

کامپیوترها به بخش جدایی ناپذیر از زندگی  بسیاری از ما تبدیل شده اند. بدون کامپیوتر شغلی وجود نخواهد داشت و حتی بدون کامپیوتر این مقاله نیز وجود نخواهد داشت.

دنیای تجارت و فروش دنیای عجیبی است که در آن همه سعی در خالی کردن کیف پول مشتری دارند که بازار کامپیوتر هم جزو همین دنیا می باشد.   

متأسفانه بدون اطلاعات کافی در زمینهٔ کامپیوتر احتمال دارد شما در هنگام خرید دچار مشکل شوید و پس از هزینه های بسیار کامپیوتری را خریداری نمایید که چه بسا آن کامپیوتر اصلاً بکارتان نیاید و نتواند نیازهایتان را بر طرف نماید در این لحظه به شما این حس دست خواهد داد که پولتان را در سطل زباله ریخته اید.

در این مقاله ما 15 اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید کامپیوتر مرتکب می شوند را برای شما لیست کرده ایم و راه جلوگیری از هریک را نیز در قسمت مربوطه آورده ایم.

پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم برای انتخاب کامپیوتر مناسب

انتخاب کامپیوتر مناسب

15 اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید کامپیوتر مرتکب می شوند

قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که اغلب مردم هنگام خرید کامپیوتر دچار اشتباهاتی می شوند که معمولا جبران ناپذیر می باشند.

از میان این اشتباهات ما به 15 اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید کامپیوتر مرتکب می شوند اشاره کرده ایم.

اشتباهات رایج هنگام خرید کامپیوتر به شرح زیر می باشند.

  1. خرید نکردن براساس نیاز
  2. تنها اکتفا کردن به یک عدد
  3. انتخاب سیستم عامل اشتباه
  4. دارا بودن امکانات کافی
  5. اعتماد به حرف های فروشنده
  6. نادیده گرفتن جزئیات
  7. آیا قطعات قابل ارتقاء یافتن هستند
  8. آزمایش نکردن کامپیوتر مورد نظر قبل از خرید
  9. قطع کردن تماس با فروشنده پس از خرید
  10. همیشه ارزان ترین کامپیوتر را بخرید
  11. آگاه نبودن از نسخه آزمایشی نرم افزارها
  12. خرید کامپیوتر در زمان نامناسب
  13. خرید از مکان هایی که به حد کافی فروشگاه ندارند
  14. نخواستن امکانات رایگان
  15. خرید کامپیوتر بدون گارانتی
  • خرید نکردن براساس نیاز

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که در هنگام خرید کامپیوتر و لپ تاپ بیشتر جذب زیبایی کامپیوتر و صحبت‌های فروشنده در ستایش دستگاه های کامپیوتر خود می نماید می شوید باید بدانید که شما نسبت به تبلیغات اعتیاد دارید به عبارتی در مقابل تلقینات تبلیغات سر تسلیم فرود می آورید.

در هنگام خرید کامپیوتر سعی نمایید تنها بر اساس نیازتان خریداری نمایید و کامپیوتری را خریداری نمایید که از لحاظ فنی نیازهای شما را بر طرف نماید و گول این حرف های که یک کامپیوتر 32 گیگابایت RAM دارد یا 25 تا پورت USB دارد را نخورید.

  • تنها اکتفا کردن به یک عدد

خیلی از مردم وقتی برای خریدن کامپیوتر مراجعه می نمایند تنها با شنیدن یک عدد در مورد یک قطعه مجاب می شوند و آن را خریداری می نمایند به عنوان مثال وقتی مشتری برای خریداری CPU می رود تنها چون CPU مثلاً CORE I7 هست تصمیم به خرید آن می گیرد در صورتی که عوامل زیادی تعیین کننده سرعت پردازش CPU می‌باشند از جمله عوامل زیر:

  1. تعداد هسته
  2. توانایی پردازش نخ
  3. ظرفیت حافظه پنهان
  4. سرعت تایمر

چه بسا با در نظر گرفتن عوامل بالا یک سی پی سو CORE I5  سرعتش از یک سی پی یو CORE I7 بیشتر باشد.

  • انتخاب سیستم عامل اشتباه

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید کامپیوتر و لب تاپ باید به آن توجه نمایید این می باشد که کامپیوتر و یا لب تاپ مورد نظر که قصد خریداری آن را دارید دارای چه سیستم عاملی می باشد.

در دنیای نرم افزار سیستم عامل های زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها بر روی کامپیوتر خود استفاده نمایید سیستم عامل هایی چون ویندوز، مک او اس، لینوکس و کروم ، ولی باید بخاطر داشته باشید که بعضی از این سیستم عامل ها برای آن ها نرم افزار زیادی وجود ندارد و شما باید کامپیوتری را خریداری نمایید که نرم افزارهای زیادی برای سیستم عامل آن وجود داشته باشد.

به عنوان مثال نرم افزار محبوب Skype که یک نرم افزار برقراری تماس تصویری می باشد فقط بر روی سیستم‌عامل ویندوز و مک نصب می شود و قابلیت نصب بر روی سیستم عامل کروم را ندارد.

  • دارا بودن امکانات کافی

اگر قصد خرید کامپیوتر دارید سعی نمایید کامپیوتری را خریداری نمایید که تمام امکاناتش از جمله WIFI و بلوتوث و خیلی امکانات دیگرش کامل باشد هیچ‌گاه نگزارید این فکر شما را مجاب کند که شما که قصد استفاده از بلوتوث را ندارید پس یک کامپیوتر بدون بلوتوث خریداری نمایید چرا که شاید یک روزی نیاز به استفاده از بلوتوث پیدا نمایید.

انتخاب سیستم عامل اشتباه از اشتباهات رایج خرید کامپیوتر

انتخاب سیستم عامل اشتباه

  • اعتماد به حرف های فروشنده

هیچ‌گاه در هنگام خرید کامپیوتر تنها به سخنان و قول های فروشنده اکتفا ننمایید و خودتان از صحت گفته های فروشنده اطمینان حاصل نمایید به عنوان مثال: اگر فروشنده می گوید این کامپیوتر سه عدد پورت USB دارد حتماً حتی شده زیر چشمی نگاه نمایید مطمئن شوید سه عدد پورت USB دارد یا اگر فروشنده می‌گوید این کامپیوتر DVD/CD ROM دارد حتماً دکمه آن را بزنید تا آن بیرون بیاید و ببینیدش.

  • نادیده گرفتن جزئیات 

آه پسر ! یک کامپیوتر وارد بازار شده با یک پردازنده اینتل core I 7 و یک کارت گرافیک انویدیا GeForce با حافظه 8 گیگابایت عالیه.

تلفن را نگه دارید، درست همان‌طور که در قسمت 2 این مقاله ذکر شد این فقط نیمی از داستان می باشد به مشخصات قطعات به درستی نگاه نمایید پردازنده core I 7 اینتل خود دارای انواع مختلفی است که شاید چیزی که فروشنده دارد برای شما پیشنهاد می دهد پردازنده core I 7 620 u باشد که در نمونه خود دارای پایین ترین سرعت و یا کارت گرافیک GeForce هم به همین منوال می تواند نام Geforce از شرکت انویدیا مبهوت کننده می باشد اما ممکن است این کارت گرافیک ، کارت گرافیک Geforce 256 Y2K باشد که در خانواده Geforce جزو ضعیف ترین ها می باشد.

پس تنها از روی مارک یک قطعه تصمیم به خریداری آن ننمایید بلکه جزئیات فنی آن قطعه را به طور کامل بررسی نمایید و سپس اقدام به خرید نمایید و اگر قطعه ای روی بسته‌بندی آن جزئیات کامل فنی آن نوشته نشده بود از خرید آن چشم پوشی نمایید.

  • آیا قطعات قابل ارتقاء یافتن هستند

یک نکته جالب در مورد کامپیوترهای خانگی و لب تاپ ها وجود دارد و آن این است که علیرغم تفکر مردم در مورد خرید یک کامپیوتربدون نیاز به ارتقای آن تا سالیان سال، ارتقای سخت افزار آن ها اجتناب ناپذیر می باشد.

نرم‌افزارهای کامپیوتر به سرعت در حال توسعه و رشد می باشند و نیاز به پردازش های بیشتر و سریع تر روز به روز بیشتر می شود و همگام با این توسعه نرم افزاری  توسعه سخت افزاری برای پاسخ گویی به این نیازهای نرم افزاری به همان سرعت در حال انجام می باشد و هنگامی که پایه ارتقای سخت افزاری وسط می آید بحث سازگاری قطعات پیش می‌آید.

به عنوان مثال شما اگر قصد ارتقای CPU خود را دارید آیا مادربورد شما از این نوع CPU پشتیبانی می نماید یا نه یا برای اضافه کردن RAM آیا مادربورد اسلات کافی برای اضافه کردن RAM دارد. 

  • آزمایش نکردن کامپیوتر مورد نظر قبل از خرید

هیچ‌گاه بدون آزمودن مدل کامپیوتر مورد نظر خود اقدام به خرید آن ننمایید. شما می توانید برای آزمودن نمونه کامپیوتر مورد نظر خود به فروشگاه هایی که نمونه برای آزمودن در دسترس مشتری قرار می دهند مراجعه کرده و از نزدیک با کیبورد، موس کامپیوتر کار نموده قدرت گرافیکی و پردازشی آن را از نزدیک آزمایش کرده سپس اگر مورد پسند شما بود اقدام به خرید نمایید.

  • قطع کردن تماس با فروشنده پس از خرید

هیچ‌گاه گمان نکنید چون پول را پرداخته اید و کامپیوتر را خریداری نموده اید روند خریداری کامپیوتر تمام شده است بلکه حالا یکی از مهم‌ترین مرحله های خرید کامپیوتر آغاز می شود شما پس از خرید کامپیوتر تا سه روز همه‌چیز کامپیوتر از میکروفون گرفته تا بررسی تک تک پورت های USB و آزمایش کارت گرافیک، برد بلوتوث و حتی باید نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را روی آن نصب نمایید تا ببینید به‌ خوبی پاسخ گوی نرم افزارهای مورد استفاده شما می باشد و در کل همه چیز را باید آزمایش نمایید و در صورت مشاهده هرگونه اختلال یا خرابی بلافاصله باید با فروشنده تماس گرفته تا در جهت تعویض آن اقدام نماید.

  • همیشه ارزان ترین کامپیوتر را بخرید

خیلی از مردم خیال می کنند با خرید کامپیوتر ارزان قیمت ولی با توانایی های بالا برد اصلی را در معامله با فروشنده کامپیوتر داشته اند در صورتی که تنها نباید به امکانات فنی یک محصول توجه نمود بلکه باید به دوام و پایایی یک محصول نیز توجه داشت یک محصول ارزان قیمت ( به‌عنوان‌مثال کارت گرافیک یا CPU ) ممکن است برای شما شش ماه دوام بیاورد و بعدازآن از بسوزد و غیرقابل استفاده شود ولی یک محصول معروف باکمی قیمت بالاتر ممکن است تا دو سال یا بیشتر دوام داشته باشد و برای شما کارایی داشته باشد .

اشتباهات رایج در زمان خرید کردن کامپیوتر

آزمایش نکردن کامپیوتر مورد نظر قبل از خرید

  • آگاه نبودن از نسخه آزمایشی نرم افزارها

قبل از خرید حتماً مطمئن شوید که نرم‌افزارهای نصب‌شده بر روی کامپیوتر یا لب تاپ خریداری‌شده از سوی شما دارای نرم‌افزارهای اصل و لایسنس دار باشد چرا که خیلی از نرم افزارها دارای نسخه های آزمایشی می باشند این نرم افزارها از ویرایش گرهای عکس می توانند باشند تا اسکنرهای ویروس و حتی سیستم عامل که پس از طی شدن مدت آزمایشی بودن آن‌ها از کار خواهند افتاد و این قضیه شما را متحمل هزینه اضافه خواهد کرد چرا که هزینه نرم افزارها به مراتب بیشتر از سخت افزار می باشد به عنوان مثال سیستم‌عامل ویندوز دارای قیمت 100 دلار می باشد .  

  • خرید کامپیوتر در زمان نامناسب

یکی از نکات جالب درباره خرید کامپیوتر این می باشد که کامپیوترها هم باید در زمان مناسب خریداری شوند . نکات مهم درباره زمان خرید کامپیوترها شامل دو مورد می گردد یک بسیاری از فروشندگان کامپیوتر در زمان های خاصی اقدام به تخفیف برای محصولات خود می نمایند که بهتر است در زمان تخفیف های کامپیوتر خریداری نمایید نکته دوم این است که کامپیوترها هم مانند گوشی های هوشمند مرتب در حال آمدن مدل های جدیدتر هستند پس اگر می دانید به‌ زودی مدل جدیدی وارد بازار خواهد شد مدتی دست نگهدارید تا آن مدل جدید وارد بازار شده سپس اقدام به خریداری نمایید.

  • خرید از مکان هایی که به حد کافی فروشگاه ندارند

بهتر است برای خرید کامپیوتر به مکان هایی مراجعه نمایید که در آنجا فروشگاههای بیشتری برای فروش کامپیوتر موجود است چرا که در جاهایی که تعداد زیادی فروشگاه برای فروش کامپیوتر وجود دارد هریک در تلاش برای جلب مشتری بیشتر هستند و برای جلب مشتری بیشتر سعی می‌نمایند در قیمت با یکدیگر رقابت نموده و هر کدام محصولات خود را با قیمت پایین تری ارائه نمایند و این به نفع شما می باشد تا کامپیوتر مورد نظر خود را با قیمت پایین‌تری خریداری نمایید.

  • نخواستن امکانات رایگان

آیا شما وسایل کامپیوتر رایگان نمی خواهید ؟

فروشگاه های زیادی در سرتاسر دنیا در زمینهٔ فروش کامپیوتر فعالیت می نمایند و هر یک در تلاش برای جلب مشتری بیشتر می باشند که همین امر باعث می‌شود خیلی از این فروشگاه ها امکانات رایگانی برای خریداران در نظر بگیرند.

همیشه از فروشنده امکانات رایگانی که در هنگام فروش کامپیوتر در اختیار مشتری قرار می دهد سؤال نمایید اگر بتوانید موس و صفحه کلید را به رایگان از فروشنده دریافت نمایید معامله خوبی را انجام داده اید.

در بعضی از فروشگاه های فروش کامپیوتر حتی دیده شده است که در هنگام فروش کامپیوتر به مشتری یک دستگاه پرینتر رایگان هم در اختیار مشتری قرار داده اند .

  • خرید کامپیوتر بدون گارانتی

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از مردم هنگام خریداری کامپیوتر مرتکب می شوند این است که هنگامی که متوجه می‌شوند برای گارانتی و خدمات پس از فروش یک کامپیوتر باید هزینه ای اضافه بر هزینه خود کامپیوتر بپردازند از پرداخت آن سرباز زده و سعی در خرید یک کامپیوتر بدون ضمانت می نمایند که این خود اشتباهی بزرگ می باشد چراکه هیچ‌گاه نمی توان از سالم بودن کامل یک کامپیوتر در هنگام خرید مطمئن بود در نتیجه در بعضی موارد نیاز می باشد که کامل دستگاه کامپیوتری که خریداری نموده اید تعویض گردد که اگر کامپیوتری که شما خریداری نموده اید ضمانت یا همان گارانتی نداشته باشد تعویض صورت نخواهد گرفت پس پولی که شما برای کامپیوتر پرداخت کرده اید از دستتان خواهد رفت.

با اجتناب از اشتباهات ذکر شده در این لیست، شما می توانید مقدار زیادی از سرگردانی و صرف پول بیش از حد لازم برای خرید یک کامپیوتر جدید جلوگیری نمایید.

خرید کامپیوتر بدون گارانتی

کامپیوتر بدون گارانتی

در نهایت اینکه 

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه 15 اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید کامپیوتر مرتکب می شوند در این مقاله به شما دوستان و همراهان خرید لند کمک کرده باشیم تا بتوانید با دید بازتری برای خرید کامپیوتر مورد نیاز خود اقدام کنید.

مشاوران و کارشناسان فروش ما نیز از طریق سایت kharidland.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

سوالات مربوط به 15 اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید کامپیوتر مرتکب می شوند

[accordion title=””][accordion-item title=”هزینه کامپیوتر رومیزی چقدر است؟”]برای آن دسته از کاربران خانگی و عمومی که فضای محدودی دارند، رایانه های رومیزی با فرم کوچک از 10.000.000 تومان می باشد به بالا. یک واحد دسک تاپ همه در یک پردازنده، حافظه و هارد دیسک را در پایه یا پشت مانیتور صفحه تخت یکپارچه پنهان می کند.
[/accordion-item][accordion-item title=”گرانترین کامپیوتر چیست؟”] در حال حاضر ، 8Pack OrionX گرانترین رایانه شخصی در جهان است.

[/accordion-item][accordion-item title=”چرا کامپیوتر از لپ تاپ بهتر است؟”]کامپیوترهای رومیزی با فضای اختصاصی بیشتر برای سخت افزارهای چشمگیر و پرقدرت ، از لپ تاپ ها بهتر عمل می کنند.[/accordion-item][/accordion]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *