خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

افزایش عمر باتری لپ تاپ

راه های افزایش عمر باتری لپ تاپ

همه ما بعد از اینکه مدت زمان زیادی از لپ تاپ خود استفاده میکنیم به دنبال راهکارهایی هستیم که بتوانیم باتری آن را تقویت کرده و به افزایش عمر آن کمک کنیم. به نظر شما برای افزایش عمر باتری لپ تاپ بهترین کاری که می توان انجام داد چیست؟

آیا راه حل های مناسبی برای این کار وجود دارد؟! اصلا می توان کاری کرد که Laptop battery بیشتر از آنچه که باید عمر کند یا خیر؟!

با خریدلند همراه شوید تا برایتان بگوید چطور می توانید کاری کنید تا عمر باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا کند.

نگهداری درست از باتری لپ تاپ

هیچ فرقی ندارد که شما صاحب یک لپ تاپ آکبند می باشید یا یک لپ تاپ استوک در اختیار دارید سالم بودن باتری مهم ترین مسئله ای است که ذهن همه ما را به خود مشغول خواهد کرد.

با شرایط اقتصادی این روزها ما باید کاری کنیم تا سیستم های الکترونیکی همچون تبلت، لپ تاپ، تلفن همراه و… که در اختیار داریم عمر مفیدی داشته باشند.

زیرا در صورت خرابی و آسیب دیدن قطعات آن ها یاباید هزینه زیادی را خرج کنیم تا یک کالای دیگر را جایگزین کنیم و یا اینکه برای تعمیر آن هزینه زیادی خرج کنیم.

این مسئله را هم بد نیست گوشه ذهنتان داشته باشید که با افزایش پیدا کردن عمر Laptop battery شما ناخواسته می توانید باعث افزایش عمر خود دستگاه نیز شوید.

زمنیکه باتری به درستی کار کند و ایرادی نداشته باشید جای امیدواری است که سایر قطعات آن نیز از عملکرد بسیار خوبی برخوردار می باشند.

به همین خاطر ما سعی کرده ایم تا چند ترفند و راهکار را در ادامه به شما معرفی کنیم که به افزایش عمر Laptop battery کمک زیادی به شما خواهد کرد.

باتری لپ تاپ

نگهداری درست از باتری لپ تاپ

ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ

این مسئله برای همه ما بخوبی روشن و واضح است که اگر از لپ تاپ خود زیاد استفاده کنیم ممکن است که باتری آن زودتر از آنچه که باید خراب شود و از کار بیافتد.

زمانیکه باتری دچار آسیب می شود می تواند روی سایر قطعات تاثیر گذاشته و در نتیجه آنها را نیز خراب کند.

از طرفی هزینه تعویض Laptop battery بالاست و باید تا حد امکان، از بروز هرگونه مشکل در این قطعه جلوگیری کرد.

بنابراین با در نظر گرفتن و توجه به این مسئله که عمر باتری Laptop مشخص نیست و محدود می باشد اطلاع داشتن از روش هایی که به افزایش عمر باتری لپ تاپ کمک می کند می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

از مهم ترین ترفندهایی که به شما کمک می کند تا بتوانید عمر Laptop battery خود را از افزایش دهید موارد زیر می باشند. 

  • تنظیم گزینه های صرفه جویی در مصرف باتری
  • مانیتورینگ نرم افزاری سلامت باتری
  • کاهش دمای لپ تاپ
  • شارژ کردن درست لپ تاپ
  • بستن برنامه های Power-hungry

تنظیم گزینه های صرفه جویی در مصرف باتری

اولین راه برای افزایش عمر باتری لپ تاپ این است که در مصرف باتری صرفه جویی کنید.

برای این کار می توانید در بخش منو استارت گزینه power option را انتخاب و فعال کنید با این کار می توانید در صرفه جویی مصرف Laptop battery درست اقدام کنید.

مانیتورینگ نرم افزاری سلامت باتری یکی از ترفندهای افزیش عمر باتری لپ تاپ

راه بعدی این است که از نرم افزار مانیتورینگ استفاده کنید.

در این نرم افزار برنامه های رایگانی وجود دارد که اطلاعات کامل و دقیقی را در مورد وضعیت باتری و میزان استفاده از آن در اختیار شما قرار می دهد.

صرفه جویی در مصرف باتری لپ تاپ

تنظیم گزینه های صرفه جویی در مصرف باتری

کاهش دمای لپ تاپ

با کم کردن دمای لپ تاپ می توانید کاری کنید که عمر باتری زیاد شود.

بدون شک می دانید که دمای بالا به مرور زمان می تواند به باتری آسیب بزند و باعث مختل شدن عملکرد آن لپ تاپ خواهد شد.

برای کم کردن دمای لپ تاپ باید از این مسئله اطمینان بدست آورید که آیا فن لپ تاپ شما به درستی کار می کند یا خیر؟!

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که گرد و خاک منافذ هوا را تمیز کنید تا هوا به خوبی در دستگاه جریان داشته باشد.

شارژ کردن درست لپ تاپ

دقت داشته باشید که شارژ کردن نادرست لپ تاپ و یا استفاده از شارژرهای متفرقه می تواند باعث از کار افتادن و خرابی قطعات سیستم شما شود.

بهتر است برای پیشگیری از این اتفاقات زمانیکه شارژ Laptop battery به زیر 10 درصد رسید آن را به شارژ بزنید و بعد از پر شدن کامل باتری آن را از برق بکشید.

بستن برنامه های Power-hungry از ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ

آخرین مسئله ای که به شما در افزایش عمر Laptop battery کمک می کند بستن برنامه های Power-hungry می باشد.

این برنامه ها در واقع پس زمینه های فعال می باشند که انرژی زیادی از سیستم را به خود اختصاص داده اند.

با بستن این برنامه ها به طور کامل، بخش قابل توجهی از مصرف انرژی کاهش یافته و در نتیجه، باتری بهتر کار می کند.

شارژ کردن درست لپ تاپ از راه های افزایش عمر باتری لپ تاپ

شارژ کردن درست لپ تاپ

در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام باید بگوییم که افزایش عمر باتری لپ تاپ با ترفندهای کاملا ساده و راحت امکانپذیر می باشد.

بهترین راه این است که با توجه به ترفندهایی که در مطالب بالا به آن ها اشاره کرده ایم کاری کنید که باتری لپ تاپ بیشتر از آنچه که باید برای سیستم شما کار کند.

با توجه به هر آنچه که در این مطلب عنوان شده است شما میتوانید با مشاوره و راهنمایی گرفتن از همکاران ما از طریق سایت kharidland.com اطلاعات بیشتری را در این زمینه بدست آورید.

سوالات مربوط به افزایش عمر باتری لپ تاپ

آیا اشکالی دارد که لپ تاپ خود را همیشه به برق متصل کنیم؟اگر باتری را همیشه به برق وصل کنید، خطر شارژ بیش از حد آن وجود ندارد. به محض رسیدن به 100 درصد، شارژ آن متوقف می شود و تا زمانی که ولتاژ به زیر سطح معینی نرسد، دوباره شروع به کار نخواهد کرد. تخلیه کامل باتری به آن آسیب می رساند.
اگر به مدت 3 ماه از لپ تاپ خود استفاده نکنیم چه اتفاقی می افتد؟اگر باتری خالی می شد و اجازه می دادید 2 تا 3 ماه بماند، آن وقت کمتر از 0% تخلیه می شد و به باتری آسیب می رساند. اگر به مدت طولانی اجازه دهید کمتر از 0 درصد تخلیه شود، باتری طوری طراحی شده است که خود را از بین ببرد.

آیا 5 ساعت عمر باتری برای لپ تاپ خوب است؟برای برخی از لپ تاپ ها، 4 ساعت عمر باتری بسیار خوب است، اما برای برخی دیگر بسیار کم است. برای یک لپ تاپ قدیمی، 4 ساعت زمان مناسبی است زیرا باتری قدیمی تر است و بیشتر از باتری لپ تاپ جدید استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *