خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ

هنگ کردن لپ تاپ

یکی از مواردی که بدون شک برای همه شما یکبار هم اتفاق افتاده است هنگ کردن سیستم لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصیتان می باشد که اغلب شما دوستان عزیز راهی را برای رفع این مشکل پیدا نکرده اید و یا اصلا نمیدانید که باید در زمان هنگ کردن لپ تاپ چه کار کنید. تیم خریدلند تصمیم گرفته است امروز و با ازائه این مقاله راه هایی را برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ و علت هنگ کردن لپ تاپ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

هنگ کردن لپ تاپ در واقع مسئله و مشکلی است که برای هر کاربری می تواند به وجود بیاید و اصلا جای هیچگونه نگرانی و استرس وجود ندارد.

نکاتی که در این مقاله در اختیارتان قرار داده می شود به شما کمک خواهد کرد تا در صورت هنگ کردن لپ تاپ استوک خود بتوانید به راحتی مشکل را پیدا کرده و برای رفع آن کارهای لازم را انجام دهید.

Laptop Regiment

خب، همانطور که در ابتدای این مقاله هم اشاره کرده ایم موارد و دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می شوند لپ تاپ شما هنگ کند.

هنگ کردن لپ تاپ های آکبند و استوک کاملا طبیعی می باشد و شما اصلا نباید در چنین مواقعی دچار استرس و نگرانی شوید.

بهترین کاری که شما میتوانید در زمان هنگ کردن سیستم خود انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کرده و به سیستم خود چند دقیقه فرصت دهید.

شاید سیستم شما در ظاهر هنگ کرده باشد اما در حقیقت سرعت آن کم شده و یا اینکه در حال پردازش کردن کار پیچیده ای می باشد و به همین خاطر است که به قول معروف دیر بالا می آید.

مسئله دیگری که باعث هنگ کردن لپ تاپ می شود این است که سیستم شما قفل شده است و نیاز دارد که دویاره آن را راه اندازه و ری استارت کنید.

برای این کار بهتر است ابتدا چک کنید که آیا دکمه  Caps Lock سیستم خاموش و روشن می شود یا خیر. اگر چراغ آن خاموش و روشن نشد کامپیوتر قفل شده است.

زمانیکه دکمه  Caps Lock پاسخ میدهد نشان دهنده این مسئله است که ویندوز سیستم شما هیچ مشکلی ندارد.

بنابراین باید به سراغ دکمه های  Ctrl + Alt + Del رفته و همزمان هر سه آن ها را با هم فشار دهید تا برای شما تب Task Manager باز شود.

زمانیکه تب عنوان شده برای شما باز شد باید برنامه ای که باعث هنگ کردن لپ تاپ شده است را انتخاب کنید و گزینه End Task را انتخاب کنید، این عمل کامپیوتر را از حالت قفل خارج می کند.

علت هنگ کردن لپ تاپ

هنگ کردن لپ تاپ

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ

تا به اینجای کار متوجه این مسئله شدیم که به چه دلایلی لپ تاپ دچار هنگ کردن می شود و اینکه این مسئله کاملا طبیعی است و برای همه کاربران ممکن است اتفاق بیافتد.

حال می خواهیم به سراغ راه حل هایی برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ رفته و بیشتر با شما همراهان همیشگی خریدلند در این مورد صحبت کنیم.

به خاطر داشته باشید که اگر هنگ کردن لپ تاپ شما هیچ ارتباطی با موارد عنوان شده در متن بالا نداشت به راهکارها و علت هایی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم باید توجه داشته باشید.

  1. فایل های ریجستری ویندوز و خرابی ویندوز
  2. نقص قطعات سخت افزاری( هارد، درایو، کارت گرافیک) 
  3. ایراد یک قطعه درایور

فایل های ریجستری ویندوز و خرابی ویندوز

اولین مسئله که برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ خود باید به آن توجه داشته باشید عوض کردن ویندوز سیستم با استفاده از نرم افزارهای ریجستری یا تعمیر ویندوز می باشد.

نقص قطعات سخت افزاری( هارد، درایو، کارت گرافیک) 

تمامی سیستم هایی( لپ تاپ، کامپیوتر) که ما برای انجام کارهای روزمره خود از آن ها استفاده می کنیم دارای قطعاتی می باشد که ممکن است دچار نقص شوند.

هارد، درایو، کارت گرافیک و… از جمله قطعات لپ تاپ و کامپیوتر می باشد که درصد ایراد پیدا کردن آنها بسیار زیاد می باشد. زمانیکه این قطعات دچار نقص می شوند ممکن است باعث شوند که لپ تاپ هنگ کند.

برای رفع این مشکل باید درایوهای لپ تاپ را بروزرسانی کنید تا با تداخل با درایورهای دیگر یا عملکرد ناصحیح سبب هنگ کردن لپ تاپ نشوند.

ایراد یک قطعه درایور

برای اینکه از هنگ کردن سیستم خود جلوگیری کنید باید جدیدترین درایو را وب سایت تولید کننده دانلود کرده و قبل از قفل شدن سیستم آن را روی لپ تاپ نصب کنید.

اگر نتوانید این کار را قبل از هنگ کردن لپ تاپ یا کامپیوتر خود انجام دهید باید کامپیوتر یا لپ تاپ را در حالت امن یا همان Safe Mode راه اندازی نمایید.

چرا لپ تاپ هنگ می کند؟

دلایل هنگ کردن لپ تاپ

علت هنگ کردن لپ تاپ 

به طور کلی می توان عنوان کرد که علت هایی که باعث هنگ کردن لپ تاپ می شوند بسیار زیاد و مختلف می باشند که ما می خواهیم در این مقاله اشاره به چند نمونه از مهم ترین مواردی که باعث هنگ کردن لپ تاپ می شوند اشاره ای داشته باشیم.

مهم ترین علت های هنگ کردن لپ تاپ عبارتند از:

  • نقص دیسک سخت
  • سخت افزاری بد سکتور گرفتن هارد
  • قدیمی بودن درایور کارت گرافیک
  • داغ شدن بیش از اندازه لپ تاپ 
  • پراکندگی اطلاعات در فضای دیسک سخت رایانه 
  • پایان طول عمر باتری لپ تاپ
  • کرش کردن سیستم
  • ویروسی شدن لپ تاپ
  • نصب دو آنتی ویروس روی یک ویندوز

تمامی مواردی که در این بخش از مقاله به آن ها پرداخته شده اند از مهم ترین موارد و علت های هنگ کردن لپ تاپ می باشد که باید برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ مناسب ترین راه حل را اجرا کنید.

شاید کمی در ابتدای کار برایتان این مسئله که چرا لپ تاپ هنگ کرده است دغدغه بزرگی باشد و نتوانید ذهن خود را متمرکز کنید تا راه حل درستی را پیدا کنید.

اما باز هم یادآوری می کنیم که هنگ کردن لپ تاپ امری طبیعی است که حتی برای کاربران خیلی حرفه ای هم ممکن است به وجود بیاید.

موارد و راه حل هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم می توانند به شما در رفع این مشکل کمک زیادی کنند.

رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ

راه حل رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ

در نهایت اینکه 

امید است که توانسته باشیم با ارائه این مقاله آنچه که نیاز است درباره راه حل هایی برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ بدانید را در اختیارتان قرار داده باشیم.

مشاوران و کارشناسان فروش ما نیز از طریق سایت kharidland.com بیشتر راهنمای شما در این زمینه خواهند بود و به تمام سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما پاسخ خواهند داد.

سوالات مربوط به رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ

[accordion title=””][accordion-item title=”چرا لپ تاپ من اینقدر کند است؟”]کندی رایانه اغلب به دلیل اجرای زیاد برنامه ها به طور همزمان ، قدرت پردازشی و کاهش عملکرد رایانه ایجاد می شود. … روی سربرگ های CPU ، Memory و Disk کلیک کنید تا برنامه هایی را که بر روی رایانه شما اجرا می شوند بر اساس میزان منابع رایانه شما مرتب کنید.
[/accordion-item][accordion-item title=”چه چیزی باعث می شود RAM یا پردازنده لپ تاپ سریعتر باشد؟”]به طور کلی ، هرچه RAM سریعتر باشد ، سرعت پردازش سریعتر است. با RAM سریعتر ، سرعت انتقال اطلاعات را به سایر اجزا افزایش می دهید.
[/accordion-item][accordion-item title=”سرعت پردازنده مناسب برای لپ تاپ چقدر است؟”]سرعت پردازنده خوب بین 3.50 تا 4.2 گیگاهرتز است ، اما داشتن عملکرد تک نخ مهمتر است. به طور خلاصه ، 3.5 تا 4.2 گیگاهرتز سرعت خوبی برای پردازنده است.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *