خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

خرید لپ تاپ دست دوم

لپ تاپ دست دوم

شما هم قصد دارید که با خرید لپ تاپ دست دوم در سایر هزینه های خود صرفه جویی کنید؟ به نظر شما خرید یا فروش لپ تاپ دست دوم می تواند ارزشمند باشد؟ برای اینکه از خرید لپ تاپ استوک یا دست دومی که انجام داده اید مطمئن باشید باید چه کار کنید؟ اصلا چرا لپ تاپ دست دوم بخریم؟

این روزها خرید و فروش اجناس دست دوم طرفداران خاص خود را دارد و هر کسی را که می بینید به سراغ این محصولات می رود یا توان مالی خرید محصولات آکبند را ندارد و یا اینکه می خواهد با خرید محصولات دست دوم همچون لپ تاپ در سایر هزینه های خود صرفه جویی کند.

لپ تاپ دست دوم

شما دوستان عزیزی که مدام از خودتان می پرسید چرا لپ تاپ دست دوم بخریم؟ یا اینکه قصد خرید لپ تاپ دست دوم را دارید نیاز است که قبل از هرگونه اقدامی بدانید که به چه لپ تاپ هایی، دست دوم یا استوک گفته می شود.

به لپ تاپ هایی دست دوم گفته می شود که معمولاً به طور حرفه ای توسط تولید کننده یا خرده فروشی تا حد امکان بازسازی شده و اغلب دارای ضمانت نامه یا همان خدمات پس از فروش می باشند. یک لپ تاپ دست دوم معمولاً “همانطور که هست” فروخته می شود و شرایط  آن با یک لپ تاپ آکبند بسیار متغیرتر است.

درجه های لپ تاپ استوک چگونه است؟

نمرات نشان داده شده در لپ تاپ های نوسازی شده مشخص می کند که لپ تاپ در چه شرایطی قرار دارد و انواع آسیب دیدگی یا ساییدگی (در صورت وجود) را می توانید انتظار داشته باشید.

لپ تاپ دست دوم  به شرح زیر دسته بندی می شوند.

  1. لپ تاپ های درجه A
  2. لپ تاپ های درجه B
  3. لپ تاپ های درجه C
خرید لپ تاپ دست دوم

لپ تاپ دست دوم

لپ تاپ های درجه A

لپ تاپ هایی که در دسته بندی گروه A قرار داده اند به طور معمول برای دستگاه های “جعبه باز” محفوظ است که به دلیل ناخواسته بودن و بازگشت به خرده فروشی به سختی مورد استفاده قرار گرفته اند. این مدل لپ تاپ ها در وضعیت کاملاً بی عیب و نقصی قرار دارند و هیچگونه خراش و نشانه ای در قسمت خارجی آن وجود ندارد.

لپ تاپ های درجه B

لپ تاپ های درجه B به وضوح مورد استفاده قرار می گیرند ممکن است برابر با خراش های جزئی باشد اما چیزی که در هنگام استفاده معمول روزمره قابل توجه نیست. این لپ تاپ ها ممکن است که همراه خود جعبه یا شارژر اصلی نداشته باشد اما همچنان باید با یک شارژر سازگار همراه باشد. اینها می توانند 20٪ ارزان تر از یک مدل جدید باشند.

لپ تاپ های درجه C

اما درجه بندی آخری که برای لپ تاپ های دست دوم یا استوک در نظر گرفته می شود و شما در زمان خرید لپ تاپ دست دوم  و رسیدن به پاسخ این سوال که چرا لپ تاپ دست دوم بخریم؟ باید به آن توجه داشته باشید، لپ تاپ های درجه C می باشند.

این مدل لپ تاپ ها ساییدگی نسبت به واحد درجه B سنگین تر خواهند داشت و حتی ممکن است فرورفتگی و خراش داشته باشند اما کارایی بالایی دارند. این مدل لپ تاپ ها را شما در بسته بندی اصلی خود نخواهید دید. دقت داشته باشید که اگر خواهان لپ تاپ های دست دوم از سری c می باشید باید همراه این لپ تاپ ها شارژر آن را نیز دریافت کنید.

قیمت این مدل از لپ تاپ ها تقریبا یک سوم ارزان تر از لپ تاپ های جدید می باشد. برای مثال اگر شما لپ تاپی را با قیمت 12.000.000 تومان در نظر داشته باشید می توانید با یک سوم آن یک لپ تاپ دست دوم بخرید و ما بقی هزینه خود را جای دیگر خرج کنید.

نحوه خرید لپ تاپ دست دوم

خب همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره کرده ایم این روزها محصولات دست دوم و استوک طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند و کم هم نیستند کسانی که به سمت خرید این محصولات روی آورده اند.

اما همیشه باید برای هر گونه خریدی که می خواهید انجام دهید چه آکبند و چه دست دوم موارد مهمی را در نظر داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. تیم خرید لند در ادامه به چند مورد اشاره کرده است که به شما در خرید لپ تاپ دست دوم کمک خواهد کرد تا با در نظر گرفتن آن ها بتوانید یک خرید خوب انجام دهید.

  • لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید چند ساله است؟
  • به دنبال لیست ها و فروشندگان با کیفیت خوب باشید
  • مشخصات لپ تاپ انتخابی را بررسی کنید
مزایا و معایت خرید لپ تاپ دست دوم

دسته بندی لپ تاپ دست دوم

لپ تاپی که قصد خرید آن را دارید چند ساله است؟

اولین مسئله که باید در زمان خرید هر نوع لپ تاپ به آن توجه داشته باشید سن آن می باشد. حتما با خودتان می گویید مگر لپ تاپ ها هم سن و سال دارند؟ باید بگوییم که بله، هر چه سن لپ تاپ مورد نظر شما کمتر باشد بدون شک کارایی بیشتری برای شما خواهد داشت و نیازی نیست که در کمتر از یک سال به دنبال خرید لپ تاپ دیگری باشید.

مثلا فرض کنید که شما می خواهید لپ تاپ Core i5 را که قیمت آن بسیار شگفت انگیز می باشد مثلا 7.000.000 تومان را خریداری کنید. خب به نظر خودتان توانسته اید یک لپ تاپ خوب با قیمت مناسب پیدا کنید اما اگر کمی دقت داشته باشید و عجله نکنید نگاهی به پردازنده آن خواهید انداخت آن موقع متوجه خواهید شد که این لپ تاپ از مدل های نسل اول می باشد و سنی نزدیک به 10 سال دارد بنابراین نمی تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. پس بهتر است دست از خرید آن برداشته و با مشورت و راهنمایی گرفتن از فروشنده به سراغ گزینه بهتری بروید.

به دنبال لیست ها و فروشندگان با کیفیت خوب باشید

برای اینکه بتوانید خرید خوبی داشته باشید پیشنهاد ما به شما این است که به سراغ فروشندگان لپ تاپ های دست دومی بروید که محصولات باکیفیت را به مشتریان خود عرضه می کنند. شما می توانید قبل از اینکه اقدام به خرید کنید سری به فروشگاه های مختلف بزنید لیست لپ تاپ های دست دوم آن را مورد بررسی قرار دهید و از میان آن ها چند نمونه را برای خود لیست کنید و سر حوصله گزینه های انتخابی خود را ارزیابی کنید.

مشخصات لپ تاپ انتخابی را بررسی کنید

لپ تاپ های تجاری می توانند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه باشند، مخصوصاً اگر توسط سازنده تعمیر شده باشد. با هر خریدی از این قبیل ، جستجوی نام مدل در وب راهی عالی برای یافتن سن آن است.  بررسی کنید که سخت افزار داخلی  لپ تاپ مورد نظر شما چند سال دارد. اطمینان حاصل کنید که نمایشگر نیاز شما را برآورده می کند.

خرید لپ تاپ دست دوم خطرناک است؟

خب باید بگوییم که خرید هر نوع محصول دست دوم مخصوصا محصولات الکنریکی و برقی همچون لپ تاپ، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و… ریسک دارند و شما به نوعی باید این قبیل ریسک کردن را بپذیرید.

خب با شرایط اقتصادی فعلی،این روزها افراد بسیار زیادی هستند که توانایی مالی خرید محصولات آکبند را ندارند. بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که از عهده خرید لپ تاپ آکبند بر نمی آیید ما به شما پیشنهاد می کنیم به برای خرید لپ تاپ دست دوم اقدام کنید.

اما قبل از خرید تمام موارد و نکاتی که به شما در انتخاب و خرید لپ تاپ با کیفیت که بتواند سال های زیادی برای شما کار کند کمک می کند را در نظر داشته باشید.

نحوه خرید لپ تاپ دست دوم

نکات مهم برای خرید لپ تاپ دست دوم

در نهایت اینکه

ما سعی خود را کرده ایم تا هر آنچه که به شما کمک می کند تا بتوانید با دید بازتری برای خرید لپ تاپ دست دوم اقدام کنید را برایتان شرح دهیم.

در پتسخ به این سوال که چرا لپ تاپ دست دوم بخریم؟ باید بگوییم که، شرایط اقتصادی به گونه ای شده است که افراد زیادی به خرید محصولات دست دوم روی آورده اند. اما دانستن کمی اطلاعت درباره آنچه که می خواهید بخرید به شما در یک خرید بهتر کمک زیادی خواهد کرد.

مشاوران و کارشناسان سایت kharidland.com نیز به شما در این زمینه کمک خواهند کرد. شما می توانید هر گونه سوال، انتقاد، پیشنهادی که دارید را با ما در میان گذاشته و از راهنمایی های همکاران ما استفاده کنید.

سوالات مربوط به خرید لپ تاپ دست دوم

 آیا خرید لپ تاپ دست دوم ایده خوبی است؟خرید لپ تاپ دست دوم می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند اما هنگام خرید تحقیق کردن را نباید فراموش کنید اگر یک لپ تاپ کارکرده بالای یک سال را با قیمتی نزدیک به مدل جدید خریداری می کنید ، معامله ارزش آن را ندارد زیرا در نهایت ضمانت خود را از دست خواهید داد.

از کجا بفهمیم لپ تاپ دست دوم خوب است؟اگر لپ تاپ را از خرده فروش آنلاین خریداری نمی کنید و می توانید آن را شخصاً مشاهده کنید، همه آنچه را که می توانید بررسی کنید. صفحه (یکی از گرانترین قسمتهای لپ تاپ)، صفحه کلید، پورتهای USB، درایو CD / DVD، خروجی و ورودی صدا، پورت اترنت و عمر باتری و قابلیت دسترسی را بررسی کنید.

خرید لپ تاپ به صورت آنلاین بهتر است یا در فروشگاه؟خرید از یک فروشنده آنلاین واقعی در واقع بهتر از خرید از یک فروشگاه محلی است زیرا در بیشتر اوقات، می توانید به صورت آنلاین از پیشنهادهای مختلف و بسته های ترکیبی سود ببرید. حتماً لپ تاپ خود را با شماره سریال ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *