خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کار کنیم؟

ریختن مایعات روی لپ تاپ

بدون شک برای شما هم این مشکل پیش آمده است که در حین کار کردن، ناگهان نوشیدنی شما روی لپ تاپ ریخته باشد. در چنین شرایطی چه کار کرده اید؟ شاید هم برایتان سوال باشد که پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کار کنیم؟ آیا با ریختن مایعات روی لپ تاپ امکان سوختن آن وجود دارد؟

تیم خرید لند می خواهد در این مقاله شما را بیشتر با این موضوع آشنا کند و به شما بگوید که در چنین مواقعی چه کاری مناسب تر است که انجام دهید.

ریختن مایعات روی لپ تاپ

در شرایط و موقعیت های مختلف این احتمال وجود دارد که روی لپ تاپ شما چیزی ریخته شود. خب، طبیعی است که در چنین شرایطی شما نمی توانند مانند قبل سیستم خود را باز کرده و اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیار داشته باشید.

خیلی از مواقع پیش می آید که شما نیاز به اطلاعات مهمی داشته باشید که تنها در لپ تاپ خود آن ها را ذخیره کرده اید و نیاز دارید که در کوتاهترین زمان ممکن به آن ها دسترسی داشته باشید.

در این مواقع چه کاری باید انجام دهید تا زودتر به اطلاعاتی که نیاز دارید دست پیدا کنید؟ با ما همراه باشید تا در این مورد شما را راهنمایی کنیم.

خطرات ریختن مایعات روی لپ تاپ

ریختن مایعات روی لپ تاپ

استخراج اطلاعات از لپ تاپ

در مطالب بالا به این موضوع اشاره کرده ایم که روی لپ تاپ شما مایعات ریخته شده است و شما در سیستم خود اطلاعات ضروری و مهمی دارید که دسترسی به آن برایتان امکان پذیر نیست و اکنون به دنبال راه حلی هستید تا بتوانید در زمانی کم به آن اطلاعات دست پیدا کنید.

قبل از هر کاری نیاز است که شما کارهایی را انجام دهید تا از آسیب دیدگی بیشتر لپ تاپ خود جلوگیری کنید مخصوصا اگر دارای لپ تاپ استوک هستید. کارهایی که بهتر است انجام دهید شامل موارد زیر می باشند.

  • از ریختن و سرازیز شدن مایعات روی لپ تاپ جلوگیری کنید( ممکن است مایعات اطراف مشتعل کننده باشند و باعث آتش سوزی شوند)
  • لپ تاپ را از برق خارج کنید و باتری آن را جدا کنید. جدا کردن هر قطعی از لپ تاپ که با برق در ارتباط باشد می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.
  • تا مدت زمان 30 دقیقه به لپ تاپ خود دست نزنید این کار باعث می شود تا مشکلات عدیده ای به طور کامل اتفاق بیافتند

گام های اولیه بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ

خب، تا به اینجا از راه هایی که میتواند از اسیب دیدگی شدید لپ تاپ جلوگیری کنند اشاره کرده ایم. اکنون می خواهیم به شما بگوییم که پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کار کنیم؟  و اینکه آیا با ریختن مایعات روی لپ تاپ امکان سوختن آن وجود دارد؟

اگر شما شخص خوش شانسی باشید مایعاتی که روی لپ تاپ شما ریخته شده است حاوی شکر نباشد با چند اقدام ساده می توانید مشکل را برطرف کنید.

کارهایی که در این شرایط می توانید انجام دهید عبارتند از:

  • تخلیه کردن مایع ریخته شده روی لپ تاپ
  • پاک کردن مایع ریخته شده روی لپ تاپ
  • جداکردن قطعات کامیپوتر
  • خشک کردن سیستم آسیب دیده
جدا کردن قطعات لپ تاپ اولین کاری است که باید در زمان ریختن مایعات روی لپ تاپ انجام داد

گام های اولیه بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ

تخلیه کردن مایع ریخته شده روی لپ تاپ

اواین کاری که باید بعد از ریختن مایعات بر روی لپ تاپ خود انجام دهید تخلیه کردن آن ها می باشد. این کار را می توانید با سر و ته کردن سیستم خود به راحتی انجام دهید

 پاک کردن مایع ریخته شده روی لپ تاپ

کار بعدی که باید بعد از ریختن مایعات روی لپ تاپ خود انجام دهید پاک کردن آن ها می باشد. بهترین راه استفاده از دستمال هایی است که قابلیت جذب بسیار بالایی داشته باشند.

همچنین می توانید از اسفنج های نرم نیز برای این کار استفاده کنید. دستمال یا اسفنج را به آرامی روی بخش های مختلف لپ تاپ بکشید  و مدت زمان زیادی این کار را انجام دهید.

جداکردن قطعات کامیپوتر

یکی از تخصصی ترین کارها برای از بین بردن مایعات روی لپ تاپ جدا کردن قطعات آن می باشد( رم، هاردیسک).

دقت داشته باشید که اگر مایعات به بخش هایی نفوذ پیدا کرده باشند که آسانی نمی توانید به آن ها دسترسی داشته باشید با کمک گوش پاک کن آغشته به الکل می توانید از شر آن ها خلاص شوید.

خشک کردن سیستم آسیب دیده

بعد از انجام تمام  موارد بالا نوبت به خشک کردن سیستم می رسد. برای این کار از پارچه های خشک استفاده کنید یا اینکه سیستم را در دمای بالایی قرار دهید که به صورت دستی خشک شود.

این نکته را فراموش نکنید که در زمان خشک کردن لپ تاپ به هیچ وجه از باتری و شارژر آن نباید استفاده کنید و بهتر است که آن ها را جدا کرده باشید.

بازگردانی اطلاعات از لپ تاپ

تا به اینجای کار برایتان عنوان کرده ایم که با انجام چه کارهای می توانید مایعات ریخته شده روی لپ تاپ خود را پاک کنید.

حال میخواهیم به شما کمک کنیم تا اطلاعات لپ تاپ خود را بازگردانید. بعد از اینکه لپ تاپ به طور کامل خشک شد و مشکل دیگری نداشت آن را روشن کنید و بعد از آن برای بازیابی اطلاعات مورد نیاز خود اقدام کنید.

  1.  دسترسی را از هارد درایو تغییر دهید
  2.  الکتریسیته ساکن موجود روی دستگاه باید کاملا تخلیه شود
  3.  هارد درایو را از دستگاه ها خارج کنید
بازگردانی اطلاعات از لپ تاپ

بازگردانی اطلاعات از لپ تاپ که روی آن مایعات ریخته شده

در نهایت اینکه

آنچه که نیاز بوده است درباه اینکه پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کار کنیم؟ بدانید را در این مقاله برایتان به اختصار شرح داده ایم.

شما دوستان عزیز می توانید با مطالعه این مقاله در صورت نیاز و در شرایطی که در آن قرار میگیرید از موارد ذکر شده برای از بین بردن مایعات ریخته شده روی سیستم خود استفاده کنید.

چنانچه باز هم برایتان سوالی در این زمینه پیش آمد می توانید با مشاوران و کارشناسان ما از طریق سایت kharidland.com در میان بگذارید.

سوالات مربوط به پس از ریختن مایعات روی لپ تاپ چه کار کنیم؟

[accordion title=””][accordion-item title=”کارهایی که در صورت ریختن مایعات روی لپ تاپ باید انجام دهیم چیست؟”]خارج کردن باتری، جدا کردن کابل ها و پورت ها، خشک کردن با هوای آزاد، خشک کردن لپ تاپ با یک دستمال های چندلایه، خارج کردن کیبورد ، جدا کردن قطعات دستگاه از جمله کارهایی است که باید در زمان ریختن مایعات روی لپ تاپ انجام داد.[/accordion-item][accordion-item title=”چه مدت زمان برای خشک شدن لپ تاپی که روی آن مایعات ریخته شده است نیاز است؟”]حداقل زمانی که برای خشک شدن لپ تاپ در این شرایط باید در نظر داشته باشید بین 3 تا 4 ساعت می باشد.[/accordion-item][accordion-item title=”خاموش کردن لپ تاپ در مواقعی که مایعات روی آن ریخته شده است ضروی است؟”]قبل از اینکه به دنیال دستمال و پارچه خشک باشید حتما باید لپ تاپ را خاموش کرده و باتری و شارژر آنرا ینز جدا کنید.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *