خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

علت خرید لپ تاپ استوک

مزیت خرید لپ تاپ استوک

حتما برای شما هم پیش آمده است که از خودتان بپرسید علت خرید لپ تاپ استوک چه چیز می تواند باشد، وقتی می توانید به جای لپ تاپ دست دوم اقدام به خرید لپ تاپ آکبند کنید.

ما امروز می خواهیم به شما بگوییم که چرا می توانید به جای اینکه هزینه ای که دارید را صرف خرید لپ تاپ آکبند کنید به سراغ گزینه استوک رفته و با قیمت مناسب تری یک لپ تاپ با کیفیت اما استوک خریداری کنید.

شاخص هایی برای خرید هر وسیله الکتریکی مثل لپ تاپ باید در نظر گرفته شود که Laptop Stoke نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد.

در حقیقت لپ تاپ یک کامپیوتر قابل حمل است. همان طور که از اسمش مشخص است، حین انجام کار روی پا قرار می گیرد و سبک است.

در انتخاب لپ تاپ هم یکسری نکات مثل: طراحی، فاکتور، فرم ساخت و ساز  باید در نظر گرفته شوند.

دلایل خرید لپ تاپ استوک

علت خرید لپ تاپ استوک، حمل آسان آن است. سبک است و دارای بدنه ای نازک که به راحتی می توان آن را حمل کرد.

یک رایانه یا همان personal computer جای زیادی را به دلیل وجود لوازم جانبی زیاد اشغال می کند.

وقتی کلمه استوک، پسوند بعضی لوازم قرار می گیرد، سریع به ذهنمان کلمه دست دوم خطور می کند. اما به راستی همیشه این طور نیست.

در فروشگاه های زنجیره ای اروپایی و امریکایی ممکن است که کالایی خریداری شده و بی هیچ دلیلی مرجوع شود. این مرجوعی تا 30 روز اعتبار دارد، تا تمام مبلغ کالا را دریافت کنند.

کالای برگشتی به دلیل باز بودن کارتن کالای نو نیستند و  وارد فروشگاه نمی شوند و به انبار فرستاده می شوند.

پس از آن کالاها به صورت عمده به فروش می رسند و وارد بازار می شوند. البته این کالاها گرید بندی می شوند. استفاده نشده اند ولی به عنوان استوک به فروش می رسند.

این شامل حال لپ تاپ هم می شود. یعنی به اسم Laptop Stoke به فروش می رسد. لب تاپ استوک قیمتی مناسب تر نسبت به آکبند دارد که از نظر اقتصادی خیلی به صرفه است. ممکن آن را به یک سوم قیمت واقعی آن و حتی کمتر خریداری کنید. این خیلی از نظر اقتصادی توجیه دارد.

 

طبقه بندی لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک

معایب لپ تاپ استوک

بیشتر لب تاپ های امروزی دارای میکروفن و وب کم های یکپارچه هستند. خیلی ها هم دارای صفحه نمایش لمسی هستند. تنوع در این دستگاه ها زیاد است.

آنچه که تصمیم نهایی را مشخص می کند، هدف مشتری از خرید است. ولی ممکن است در خرید لپ تاپ دست دوم آن قدر تنوع و آزادی انتخاب نداشته باشیم.

لپ تاپ های استوک معمولا از نظر ظاهری دستگاه های ظریفی نیستند دلیل این نیز در کیفیت ساخت بسیار بالای قطعات، مادربوردهای ۸ لایه و مقاومت بالای آن در استفاده های سنگین و طولانی مدت و طول عمر زیاد آنها است.

درجه بندی لپ تاپ استوک

لپ تاپ های استوک از ظاهری و مقدار کارکرد طبقه بندی می شوند. آنها فاقد کارتن هستند و به درجات A و B تقسیم بندی می شوند. در ادامه به توضیح این دسته بندی ها می پردازیم و علت خرید لپ تاپ استوک را بیشتر شرح داده ایم.

  • درجه A

دستگاهی که در این درجه قرار می گیرد، از نظر ظاهری تمیز و بی هیچ خط و خشی هستند و اگر هم داشته باشند شاید دارای خط و خش بسیار کمی باشند. این کالاها استفاده کمی شده اند و شاید کمتر از یک ماه باشد. قیمت این اپ تاپ استوک گروه A بیشتر از نوع B است.

  • درجه B

دارای خط و خش و گاهی یک ترک جزئی است. ارزان تر از نوع A است. از نظر عملکرد و کارایی مشکلی ندارد و کاملا سالم است. در کنار آن مقرون به صرفه هم است.

کدام یک از درجه بندی های لپ تاپ استوک بهتر می باشند؟

درجه بندی لپ تاپ استوک

نکاتی درباره خرید Laptop Stoke

  1. پیچ ها
  2. اتصالات و پورت ها و OD
  3. تست هارد دیسک
  4. مانیتور و کارت گرافیک
  5. صفحه کلید و موس پد
  6. سیستم خنک کننده
  7. حافظه(رم)
  8. دقت در باتری و شارژ آن
  • پیچ ها

وقتی که برای اولین بار پیچ های نوت بوک ها باز می شود آثار آن بر روی پیچ ها مشخص است. این باز شدن به دلیل ارتقاء سیستم می تواند باشد.

  • اتصالات و پورت ها و OD

اگر پورت های Laptop Stoke به خوبی کار نکند مانند کامپیوترهای خانگی نیست و راه حلی ندارد. در مورد سلامت پورت ها اطمینان داشته باشید.

  • تست هارد دیسک

بهتر است که قبل از خرید لپ تاپ استوک به سلامت هارد دیسک و درایوها مطمئن شوید. می توانید برای تست، از نرم افزار HD Sentinel استفاده کنید. این نرم افزار وضعیت فضاي ذخيره سازي و سلامت آن را مورد بررسي و مانيتور قرار مي دهد.

  • مانیتور و کارت گرافیک

برای تست کارت گرافیک اجرای یک بازی کافی است. حداقل 15 مین در حال اجرا بگذارید. اگر یکی از کارت ها ایراد داشته باشد کارت دیگر هم کار نمی کند. سیستم دچار نقص فنی می شود و به کلی از کار می افتد.

  • صفحه کلید و موس پد

خرابی این قسمت در نوت بوک ها زیاد است. در تست پد شخصی لمسی اهمیت به خرج دهید.

بهترین لپ تاپ استوک از چه برندی است؟

معایب لپ تاپ دست دوم

  • سیستم خنک کننده

سیستم خنک کننده در لپ تاپ ها باید سرویس شوند. در غیر اینصورت صدمه به CPU و گرافیک وارد می شود. نویز صوتی بالا و دمای بالای قطعات نشانه ای از خرابی و مشکل در سیستم خنک کننده است.

  • حافظه(رم)

ممکن است که در لپ تاپ های استوک شاهد دو ماژول رم باشیم و در هنگام فروش یگی برداشته شود. با سرچ در اینترنت و تحقیق از مقدار واقعی رم در دستگاه مطمئن شوید.

  • دقت در باتری و شارژ آن

اگر هنگام خرید متوجه شدید که سلامت باتری کم است و زود شارژ خالی می کند، حتما به فروشنده اطلاع دهید و باتری نو بخواهید.

جدی گرفتن قسمت های مختلف تغییر رنگ لپ تاپ

تغییر رنگ در مانیتور نکته دارای اهمیتی در خرید لپ تاپ استوک است. گران ترین بخش لپ تاپ مانیتور است. اگر این قسمت از مانیتور خراب باشد، هزینه زیادی را متحمل می شوید.

علت خرید لپ تاپ استوک

نکات مهم درباره خرید لپ تاپ

در نهایت اینکه 

سعی کنید لپ تاپی را که انتخاب می کنید، کم سن و سال باشد. یک لپ تاپ با سن کم تر، کار کمتری هم انجام داده است و دردسرهای کمتری را بابت تعویض و ایراد در قطعات را مواجه می شوید.

همیشه سعی کنید که نمونه های جدیدتر لپ تاپ را خریداری کنید. قطعات لپ تاپ های قدیمی کم یاب می شوند و این هنگام بروز یک ایراد در لپ تاپ بسیار کارسختی در تعمیرش می شود.

شما عزیزان می توانید سوالات خود را درباره علت خرید لپ تاپ استوک با مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com در میان بگذارید.

سوالات مربوط به علت خرید لپ تاپ استوک

[accordion title=””][accordion-item title=”هزینه لپ تاپ استوک چقدر است؟”]از لپ تاپ آکبند ارزانتر است . به مدل و گرید آن هم بستگی دارد.
[/accordion-item][accordion-item title=”آیا خرید لپ تاپ دست دوم خوب است؟”]با توجه به بالا رفتن ارز و شرایط کنونی امروز و وضعیت اقتصادی مناسب است. می توان با تحقیق و دقت خرید خوبی هم داشت.
[/accordion-item][accordion-item title=”معایب خرید لپ تاپ استوک چیست؟”]دامنه انتخاب کمتری دارید ولی در عوض با قیمتی مناسب خرید خود را انجام می دهید.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *