خرید لپ تاپ استوک, لپ تاپ استوک, مقالات

چگونه لپ تاپ استوک را تست کنیم؟

تست لپ تاپ استوک

شاید برای خیلی از شما دوستان عزیزی که قصد خرید لپ تاپ های استوک را دارید این سوال پیش آمده باشد که چگونه لپ تاپ استوک را تست کنیم؟ و از سلامت و آن اطمینان بدست آوریم. تست کردن لپ تاپ استوک از جمله کارهایی است که باید در آن دقت زیادی به خرج دهید تا خدای نکرده اشتباهی رخ ندهد.

با خریدلند تا انتهای مقاله امروز همراه شوید تا برایتان بگوییم چطور می توانید لپ تاپ استوکی که قصد خرید آن را دارید تست کنید و از سالم بودن آن اطمینان بدست آورید.

تست  کردن لپ تاپ استوک

زمانی که می خواهید به جای خرید لپ تاپ آکبند و صفر یک لپ تاپ استوک خریداری کنید باید قبل از هر چیزی به خوبی آن را تست کنید که مشکلی نداشته باشد. البته برای خرید لپ تاپ آکبند هم تست کردن نیاز است.

شاید که شما یک گرافیست کار، مهندس کامپیوتر، گیمر و.. نباشید  و تنها یک دانشجو باشید که برای انجام کارهای دانشگاهی خود نیاز به لپ تاپ دارید اما باید در نظر داشته باشید که برای انجام ساده ترین کارهایی که برای انجام دادن آن ها به لپ تاپ نیاز دارید تست کردن آن در زمان خرید مهم ترین کاری است که نیاز است انجام دهید.

موضوع سالم بودن لپ تاپ موضوعی استرس آور و نگران کننده می باشد چرا که قطعا شما نمی دانید چطور باید لپ تاپ استوکی که قصد خرید آن را دارید تست کنید تا از سالم بودن آن اطمینان بدست آورید.

مراحل تست Laptop stock

برای اینکه از سالم بودن لپ تاپ استوک انتخابی خود مطئن شوید نیاز است که مراحل تست لپ تاپ استوک را که به شرح زیر می باشد با دقت انجام دهید.

    1. تست کردن سرعت بارگذاری
    2. سلامت شارژر
    3. تست باتری و اطمینان از سلامت باتری
    4. تست سخت افزار لپ تاپ استوک
    5. تست صفحه نمایشگر و بررسی سالم  بودن آن
    6. تست صفحه کلید و تاچ پد
لپ تاپ استوک

مراحل تست لپ تاپ استوک

تست کردن سرعت بارگذاری

برای اینکه بدانید چگونه لپ تاپ استوک را تست کنیم؟ اولین کاری که نیاز است انجام دهید این است که شماره سریال روی لپ تاپ را بررسی کنید و ببینید که با شماره سریالی که روی جعبه لپ تاپ نوشته شده است مطابقت دارد یا خیر؟!

اگر لپ تاپ انتخاب شما فاقد جعبه و کارتن بود اصلا نگران نشوید شما می توانید مدل لپ تاپ خود را در دنیای اینترنت سرچ کرده و شماره سریال را در سایت اصلی شرکت سازنده لپ تاپ وارد کنید.

سلامت شارژر

قدم بعدی این است که از سالم بودن شارژر لپ تاپ خود مطمئن شوید.

برای این کار ابتدا لپ تاپ را کامل شارژ کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید و بعد از آنکه لپ تاپ کامل شارژ شد آن را روشن کنید در زمان روشن شدن لپ تاپ سرعت بارگذاری را نیز در نظر داشته باشید.

دقت کنید که چقدر زمان می برد تا بارگذاری لپ تاپ شما انجام شود. سرعت و زمان دانلود و بارگذاری سیستم عامل به عواملی مانند نسخه اصلی سیستم عامل و نوع هارد بستگی دارد.

تست باتری و اطمینان از سلامت باتری

وقتی از سرعت بارگذاری و سالم بودن شارژر لپ تاپ خیالتان راحت شد باید به سراغ باتری رفته و آن را تست کنید.

برای تست باتری لپ تاپ استوک کاری که باید انجام دهید این است که اول آن را کامل شارژ کنید و عدد 100% را مشاهده کنیدو بعد از آن چندین برنامه را به طور همزمان اجرا کنید.

مثلا همزمان که فیلم میبینید یا موسیقی گوش می دهید بازی هم بکنید و ببنید که طریقه کم شدن باتری لپ تاپ به چه صورت است.

در برخی از لپ تاپ ها میزان شارژ باتری خیلی زود پایین آمده و کم می شود که این موضوع نشان دهنده مشکلی در کار باتری می باشد.

اگر شارژ لپ تاپ با پخش همزان چند برنامه بصورت تصاعدی و یکباره به مقدار زیاد پایین آمد، هشداری برای سلامت باتری است. ما اگر شارژ لپ تاپ به صورت طبیعی و نرمال کم شد جای نگرانی نیست.

قطعا این موضوع را به خوبی می دانید که زمان نگهداری شارژ برای لپ تاپ دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و هر چه دستگاه شما شارژ را بری مدت زمان زیادی نگه دارد کاربرد خوشایندتری خواهد داشت و میزان رضایت شما نیز بیشتر خواهد بود.

عمر باتری لپ تاپ استوک

تست باتری لپ تاپ استوک

تست سخت افزار لپ تاپ استوک

سه مرحله ابتدایی برای اینکه بدانید چگونه لپ تاپ استوک را تست کنیم؟ را پشت سر گذاشتید حال نوبت به یک بخش حساس و مهم در مراحل تست میرسد آن هم تست کرن سخت افزار لپ تاپ استوک می باشد.

برای این کار روی دستگاه خود کلیک راست کنید روی آیکون گرافیک کلید نمایید، تا مشخصات گرافیک مانند نوع گرافیک و حافظه گرافیک، مدل گرافیک و مشخصات دیگررا مشاهده نمایید.

شما با کلیک کردن روی این آیکون ها می توانید اطلاعاتی که نیاز دارید تا خیالتان از بابت خرید لپ تاپ استوک راحت شود را مشاهده کنید.

یک نکته بسیار مهم در زمان خرید لپ تاپ استوک که باید در نظر داشته باشید این است که لپ تاپی را خریداری کنید که هارد آن 100 در صد سالم باشد.

تست صفحه نمایشگر و بررسی سالم  بودن آن

برای اطمینان پیدا کردن از سالم بودن صفحه نمایشگر Laptop stock کافی است روی صفحه دست بکشید و با دقت مشاهده کنید که اثری از خط و خش روی نمایشگر نباشد.

شاید ندانید که تمامی صفحه نمایشگر ها( موبایل، تلویزیون، لپ تاپ و..) از تعدادی پیکسل ساخته شده اند و هر چه تعداد این پیکسل ها بیشتر باشد رزولوشن صفحه نمایشگر بالتر خواهد بود و هر چه این پیکسل ها کمتر باشد رزولوشن پایین تر خواهد بود.

اگر روی صفحه نمایش لپ تاپ با هاله های سفید رنگ مواجه شدید از خرید آن صرف نظر کنید.

تست صفحه کلید و تاچ پد

آخرین مرحله از مراحل تست Laptop stock بررسی و تست صفحه کلید و تاچ پد آن می باشد برای این کار دو راه ساده وجود دارد.

  1. راه اول: صفحه نوت پد را باز کنید و با دست شروع به تایپ کردن کنید و از تمام کلیدهای صفحه کلید خود استفاده کنید  و آن ها را تست کنید
  2. راه دوم: از نرم افزار مخصوص کیبورد استفاده کنید.

برای تست سالم بودن تاچ پد بر روی صفحه ی لمسی Touch-pad دست بکشید و با همه ی انگشتان آن را امتحان کنید و کمی با آن کار کنید، ببنید چگونه و با چه سرعتی کار می کند.

خرید لپ تاپ استوک

تست و بررسی صفحه کلید لپ تاپ استوک

در نهایت اینکه

مراحلی که نیاز است برای تست لپ تاپ استوک بدانید را در این مقاله عنوان کردیم امیدورایم که با خواندن آنها توانسته باشید به پاسخ سوال خود مبنی بر اینکه چگونه لپ تاپ استوک را تست کنیم؟ رسیده باشید.

مشاوران و کارشناسان فروش ما از طریق سایت kharidland.com پاسخگوی انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

همچنین شما دوستان می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر درباره اصلی ترین دلیل داغ شدن لپ تاپ از طریق همین سایت با مشاوران ما، در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به چگونه لپ تاپ استوک را تست کنیم؟

[accordion title=””][accordion-item title=”چطور می توان هارد لپ تاپ را تست کرد؟”]برای اینکه از سالم بودن هارد لپ تپ مطئن شوید و برای تست آن می توانید از برنامه کمکی Chkdsk.exe که در ویندوز موجود است و به کنترل هارد و مشخص کردن سکتورهای خرابی آن می پردازد استفاده کنید.
[/accordion-item][accordion-item title=”چطور متوجه شویم لپ تاپی که خریداری کرده ایم قبلا سوخته بوده است یا خیر؟”]زمانی که لپ تاپ را روشن میکنید صدای فن آن به گوش می رسد. در زمان تست لپ تاپ توجه داشته باشید که این صدا را می شنوید یا نه. اگر این صدا به گوشتان نخورد نشان دهنده این است که لپ تاپ سوخته است.
[/accordion-item][accordion-item title=”قیمت لپ تاپ استوک چقدر می باشد؟”]هزینه ی که برای خرید لپ تپ استوک باید پرداخت کنید با توجه به برند لپ تاپ، کاربرد آن و ویژگی هایی که دارد متفاوت می باشد. ما به طور میانگین شما می توانید با مبلغ 10.000.000 تومان لپ تاپ منسب با کارتان را خریداری کنید.[/accordion-item][/accordion]

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “چگونه لپ تاپ استوک را تست کنیم؟

  1. مطهره رضائی گفت:

    مهمترین چیز هنگام خرید لپ تاپ چیست؟

    1. در پاسخ به مطهره رضائی
      cpu یکی از مهمترین قطعات است زیرا مغز لپ تاپ به حساب می آید.

  2. صولتی گفت:

    چطور باتری لپ تاپی که تازه خریدیم رو تست کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز بهترین کار برای تست باطری کار کردن با لپ تاپ و تست باطری می باشد و در اینترنت تایم کارکرد باطری لپ تاپ شما نوشته شده است و از این طریق می توانید نیز متوجه زمان کارکرد باطری و مقایسه آن با تایم کارکرد لپ تاپ خود شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *